Mask hotar att radera filer på 5-10 miljoner hårddiskar

Medlem
Mask hotar att radera filer på 5-10 miljoner hårddiskar

Som topic står, det ser inte bra ut, speciellt inte för mig, har bara windows brandvägg på, ajaj den första april smäller det, då kan hela din hårrdisk ryka+ all info du skrivit in på datan någonsin... alltså, köper du mycket online så får boven som skapat masken ditt kontonr ....ajajaaaaaajjj!

läs mer där....
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4726245.ab

http://mtc.sri.com/Conficker/addendumC/index.html

Hoppas att ni klarar er!!!

Medlem

man kan ju alltid leva i celibat från internet så kommer skiten inte in i datorn =D


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

man kan ju alltid leva i celibat från internet så kommer skiten inte in i datorn =D

Va fan, vart föreslår du då att man ska få tag i ny porr nånstans?!


signatur

Oh noes! Varför blir man alltid lika orolig när april är på infart?

Medlem

Nja, 1 april...?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Nja, 1 april...?

Aftonbladet.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Pirate Bay blir fällda, Ipred lagen införs, Jätte mask går lös! Vad kommer härnäst?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:

Pirate Bay blir fällda, Ipred lagen införs, Jätte mask går lös! Vad kommer härnäst?

Arnold kommer ut ur garderoben-...-:up:

Inaktiv
Skrivet av Exeron:

Pirate Bay blir fällda, Ipred lagen införs, Jätte mask går lös! Vad kommer härnäst?

Om 6 dagar får vi veta. Kan tilläga att MMORPG:et Free Realms kanske släpps då också


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Hmmm är ju Symantec som uttalat sig. Tror det är en kombination av att det är Aftonbladet och att Symantec vill sälja lite mer Norton


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Hmmm är ju Symantec som uttalat sig. Tror det är en kombination av att det är Aftonbladet och att Symantec vill sälja lite mer Norton

Något åt det hållet ja


signatur
Skrivet av Massy:
Skrivet av unix:

Hmmm är ju Symantec som uttalat sig. Tror det är en kombination av att det är Aftonbladet och att Symantec vill sälja lite mer Norton

Något åt det hållet ja

Hoppas då inte att det är fel. Det KANSKE är någon liten störande människa som faktiskt har gjort detta viruset. Jaja, vi får se om några dagar. Behöver ändå om-installera, datorn börjar bli seg igen.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Kör Nod 32 och så har jag Spybot Search & Destrys passiva imuniserings skydd som skyddar samtliga webläsare man har installerat plus global hosts plus att jag har ad-awares realtids skydd. Så jag kan ordagrant porrsurfa och klicka runt hejvilt det enda jag får in på sin höjd är någon cookies. Kakan på det hela så har jag malmwarebytes installerat som jag brukar scanna datorn lite då och då men av någon anledning så hittar den ingenting

Enligt mig så är sånna här skydd ett måste jag kan varmt rekomendera Spybot Search & Destroy imuniserings skyddet är ruggit bra och man märker aldrig av det ens så jag rekomenderar ALLA att installera det för ni kan ju inte förlora någonting på det? Självklart är det freeware också så ni behöver inte betala ett korvöre för det.

Jag läste lite här om detta irriterande virus, och vad jag kan se så har den ett namn (Conficker.c) och den kan ta sig in i Windows datorer. Men den verkar bara kunna skada datorer med OS 2003/XP/2000/NT/ME/98/95 MEN inte Vista. Kan detta då vara sant?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv
Skrivet av master_chrille:

Jag läste lite här om detta irriterande virus, och vad jag kan se så har den ett namn (Conficker.c) och den kan ta sig in i Windows datorer. Men den verkar bara kunna skada datorer med OS 2003/XP/2000/NT/ME/98/95 MEN inte Vista. Kan detta då vara sant?

Nja det kan mycket väl stämma eftersom virus många gånger skräddarsys för just Windows och Internet Explorer.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Föresten, vart är det där förbannade viruset? Jag har suttit här med min gamla XP dator bredvid mig och hela tiden redo med XP skivan och installera om den ifall jag nu hade fått viruset.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Föresten, vart är det där förbannade viruset? Jag har suttit här med min gamla XP dator bredvid mig och hela tiden redo med XP skivan och installera om den ifall jag nu hade fått viruset.

Hur många datorer finns det i världen som kan smittas av detta?

Måååååånga fler än 5-10 miljoner.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av master_chrille:

Föresten, vart är det där förbannade viruset? Jag har suttit här med min gamla XP dator bredvid mig och hela tiden redo med XP skivan och installera om den ifall jag nu hade fått viruset.

Hur många datorer finns det i världen som kan smittas av detta?

Måååååånga fler än 5-10 miljoner.

*Pustar ut*


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Citat:

Users are concerned about the Conficker worm becoming more active within short space of time. Avira users can remain calm: Avira's AntiVir recognizes and removes the current variants of the harmful program.

http://www.aftonbladet.se/pryl/dator/article4866585.ab

Den har börjat röra sig igen...

"April 8 Update

TrendLabs has discovered a new Conficker variant (detected as WORM_DOWNAD.E). It appears that this may be the activity that was supposed to happen on April 1st. This new variant only affects those PCs that have been previously infected with WORM_DOWNAD.KK" (Från Trend Micro.)


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar