Spelinnehåll sålt för rekordsumma

Robot
Medlem
Spelinnehåll sålt för rekordsumma

Ptjaa har man så mycket pengar att man inte vet var man ska göra av dem så varför inte.

Medlem

Jaså det var Buzz som cashade CP. Är inte förvånad... jäkla uber. he he he

Medlem

Han måste vara helt dum i huvudet... Jag blir bara så jäkla irriterad när jag läser sån idioti.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Varför inte?

Ni vet väl att han kan tjäna tillbaka pengarna så småningom genom att han också kan få inkomst genom köpta tomter. Till exempel genom tull eller annat.

Medlem

Tänkte bara tipsa artikelförfattaren om att titeln är felstavad.
"Rekrordsumma".

Medlem
Skrivet av V1per:

Han måste vara helt dum i huvudet... Jag blir bara så jäkla irriterad när jag läser sån idioti.

Jag blir irreterad när när läser ditt inlägg. Han kan ju tjäna tillbaka sina pengar och mer därtill på en relativt kort tid!

Medlem

alltså, är det företaget själv som sålt "rymdstationen", eller har killen köpt det från en annan spelare?

Medlem

Vilken investering egentligen.

Han lär ju tjäna in pengarna väldigt snabbt och inte förvånande att det är Buzz, som köpte CP.

Medlem

Den där stationen såg tråkig ut.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Why, just why?

Medlem

Fint när man läser den sidan artikeln kommer ifrån, där alla berömmer honom för ett bra köp (får tillbaka pengarna fort tydligen) och gratulerar honom till vinsten.
I skit-Sverige så gnäller alla på att han är efterbliven att köpa en sån grej för så mkt pengar, eller att den ser tråkig ut, osv osv...så typiskt svenskar

Medlem

Hur tjänar dom pengar på de?
Är icke insatt i spelet för fem öre...

Inaktiv

Måste säga att spelet är jävligt häftigt just pga ekonomin. !!!!!!


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Fint när man läser den sidan artikeln kommer ifrån, där alla berömmer honom för ett bra köp (får tillbaka pengarna fort tydligen) och gratulerar honom till vinsten.
I skit-Sverige så gnäller alla på att han är efterbliven att köpa en sån grej för så mkt pengar, eller att den ser tråkig ut, osv osv...så typiskt svenskar

Ja det kan ju vara för att de inte vet hur spelet fungerar så för någon som inte är insatt i spelet så skulle detta lika med att man köper ett wow account för 2,47 mille.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Hur tjänar dom pengar på de?
Är icke insatt i spelet för fem öre...

Man hyr ut grejer och säljer grejer som folk betalar för med riktiga pengar. Dvs, ekonomin i spelet bygger på pengar spelarna sätter in i spelet själva och använder som valuta.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Man kan tycka att det är lite löjligt då han lätt skulle kunna göra ett helt spel för dom pengarna (kolla bara vad indie företag klarar på en närmast obefintlig budget).

Fattar inte grejen med det spelet för i huvud taget, kollade lite på deras hemsida och måste säga att det såg fullständigt skit ut.

Inaktiv
Skrivet av burkmopp:

Man kan tycka att det är lite löjligt då han lätt skulle kunna göra ett helt spel för dom pengarna (kolla bara vad indie företag klarar på en närmast obefintlig budget).

Fattar inte grejen med det spelet för i huvud taget, kollade lite på deras hemsida och måste säga att det såg fullständigt skit ut.

Folk livnär sig på det här spelet såvitt jag vet. Men jag skulle ju kunna säga så här:

"Fattar inte grejen med folk som arbetar som läkare över huvud taget. Kollade lite på ett sjukhus en gång och det såg fullständigt skit ut."

Jag skulle kunna säga så men jag tänker inte göra det.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av burkmopp:

Man kan tycka att det är lite löjligt då han lätt skulle kunna göra ett helt spel för dom pengarna (kolla bara vad indie företag klarar på en närmast obefintlig budget).

Fattar inte grejen med det spelet för i huvud taget, kollade lite på deras hemsida och måste säga att det såg fullständigt skit ut.

Folk livnär sig på det här spelet såvitt jag vet. Men jag skulle ju kunna säga så här:

"Fattar inte grejen med folk som arbetar som läkare över huvud taget. Kollade lite på ett sjukhus en gång och det såg fullständigt skit ut."

Jag skulle kunna säga så men jag tänker inte göra det.

Även om det är sant att folk gör det, vilket jag är fullt medveten om, precis som goldfarmers från kina gör i andra spel, fattar jag inte vad som är kul med själva spelet.

Du måste ju inse att pengarna kommer från nånstans från början, alltså måste somliga tycka att det är värt att spendera riktiga pengar på det virtuella nöje det spelet erbjuder. Och det är DET jag inte fattar, alltså att folk är villiga att betala för saker (obs, inte investera i saker) som inte värkar det minsta märkvärdigt.

Comprende?

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Du måste ju inse att pengarna kommer från nånstans från början, alltså måste somliga tycka att det är värt att spendera riktiga pengar på det virtuella nöje det spelet erbjuder. Och det är DET jag inte fattar, alltså att folk är villiga att betala för saker (obs, inte investera i saker) som inte värkar det minsta märkvärdigt.

Är det konstigt att spendera pengar på virtuella nöjen? De flesta spel kostar pengar. Det är däremot få man kan tjäna pengar på.

Undrar om det här verkligen fungerar, eller om alla bara är kåta på pengar i spelet.

Inaktiv
Skrivet av burkmopp:

Du måste ju inse att pengarna kommer från nånstans från början, alltså måste somliga tycka att det är värt att spendera riktiga pengar på det virtuella nöje det spelet erbjuder. Och det är DET jag inte fattar, alltså att folk är villiga att betala för saker (obs, inte investera i saker) som inte värkar det minsta märkvärdigt.

Comprende?

Jag förstår fortfarande inte hur du tänker. Många livnär sig på att spela poker, där måste du också ha lite pengar att börja med. Är det lika konstigt med det eller är det bara för att det är ett datorspel som det är konstigt?


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

wow. snacka om slöseri med pengar

Inaktiv

Talanglöst spel.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Mhorix:

Är det konstigt att spendera pengar på virtuella nöjen? De flesta spel kostar pengar. Det är däremot få man kan tjäna pengar på.

Undrar om det här verkligen fungerar, eller om alla bara är kåta på pengar i spelet.

Nej, det är det verkligen inte, jag förstår bara inte att dom kan tycka just vad det spelet har att erbjuda värt det. Men smaken är ju som baken.

Skrivet av Lilleputten:

Jag förstår fortfarande inte hur du tänker. Många livnär sig på att spela poker, där måste du också ha lite pengar att börja med. Är det lika konstigt med det eller är det bara för att det är ett datorspel som det är konstigt?

Så du menar att alla spelar det spelet i hopp om att vinna pengar? Om så är fallet, så håller din logik. Nu verkar ju det faktiskt som om folk kommer att besöka denna virtuella miljö som personen har investerat i, för riktiga pengar, och det kan ju knappast ses som en investering... eller?

Inaktiv
Skrivet av burkmopp:

Så du menar att alla spelar det spelet i hopp om att vinna pengar? Om så är fallet, så håller din logik. Nu verkar ju det faktiskt som om folk kommer att besöka denna virtuella miljö som personen har investerat i, för riktiga pengar, och det kan ju knappast ses som en investering... eller?

Tror ju dock knappast att det kostar speciellt mycket att bara besöka rymdstationen eller hur det nu fungerar men det du sa från början var att -hans- köp, alltså personen som köpte stationen, var löjligt.

Men visst, det kanske är ett tråkigt spel, för dig. Andra kanske tycker att det är fräckt. Vissa tjänar pengar på det.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

hahahaha dettta tror jag inte på

Inaktiv

Om han gillar spelet så visst. Varför inte? Han slog ju världsrekordet på köpet. Jag förstår inte riktigt varför ni klagar. Är inte att lägga pengar på en bil för flera miljoner också slöseri? Jag förvånas av killen's passion för spelet. Frågan är bara. Var fick han tag i en så stor summa? Om han köper för så mycket måste han nästan spendera en stor del av sin tid i spelet. De som har mycket fritid brukar sällan vara dem som tjänar mycket(fritid i betydelsen att man inte gör något jobb undertiden inte att man inte är på arbetsplatsen). Kan det vara arvgods tro?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Folk livnär sig på det här spelet såvitt jag vet. Men jag skulle ju kunna säga så här:

"Fattar inte grejen med folk som arbetar som läkare över huvud taget. Kollade lite på ett sjukhus en gång och det såg fullständigt skit ut."

Jag skulle kunna säga så men jag tänker inte göra det.[/quote]

Hej idiot. Du kan ju inte gämföra ett virtuelt spel med ett sjukhus och sedan försöka låta smart.

Fyfan man vill bara överreagera på dig när man läser vad du säger. Det är fan dumt att spändera 2.4miljoner på ett spel gör något riktigt med pengarna..

Medlem

Är ju inte riktigt så att han dratt visa kortet och det dragits 2.5 miljoner från det... samt vet inte varför folk är förvånade detta har ju hänt ett antal gånger i project entropia.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av snusmumrik:
Skrivet av Lilleputten:

Folk livnär sig på det här spelet såvitt jag vet. Men jag skulle ju kunna säga så här:

"Fattar inte grejen med folk som arbetar som läkare över huvud taget. Kollade lite på ett sjukhus en gång och det såg fullständigt skit ut."

Jag skulle kunna säga så men jag tänker inte göra det.

Hej idiot. Du kan ju inte gämföra ett virtuelt spel med ett sjukhus och sedan försöka låta smart.

Fyfan man vill bara överreagera på dig när man läser vad du säger. Det är fan dumt att spändera 2.4miljoner på ett spel gör något riktigt med pengarna..

Hej du snälle människa.

Ja, jag vet att det var dumt, det var just därför jag sa det. Vad jag inte förstår varför det är dumt är att spendera 2.4 miljoner kronor på något som gör att du kommer att tjäna tillbaka alla de pengarna?

Är det för att det är just ett spel som det är dumt att göra så? Då kan vi ju säga så här istället, det är inget spel, det är en virtuell miljö i vilken folk tjänar pengar.

Att säga att något är dumt bara för att det är ett spel är nog definitionen av att vara okunnig, det är en investering som vilken annan.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

12
Skriv svar