Årets spel 2009 - plats 4-10

Robot
Årets spel 2009 - plats 4-10

Så nära pallplatsen att de känner vittringen av ädelmetall. Ändå, en topp tio-placering på årsbästalistan betyder garanterad kvalitet, ett spel du inte under några omständigheter vill missa. Här är listan över årets snudd på bästa spel.

#trials-hd, #scribblenauts-remix, #call-of-duty-modern-warfare-2, #infinity-ward, #new-super-mario-bros-wii, #nintendo, #littlebigplanet, #empire-total-war, #creative-assembly, #assassins-creed-ii, #io-interactive, #hitman-codename-47, #assassins-creed, #ubisoft, #forza-motorsport-3, #forza-motorsport-2, #turn-10


Medlem
Årets spel - plats 4 till 10

Bra lista tycker det mesta passar fast hoppades att empire skulle hamna högre längtar verkligen till napoleon:D.

Medlem

Varför skriver ni rubrikerna baklänges?
Ni räknar ju ner, varför då skriva 4 till 10?

Medlem

Vad finns då kvar?

Uncharted 2
Batman:AA
Dragon Age Origins

Fler?


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

forza fick sig en värdig plats iaf


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Vad finns då kvar?

Uncharted 2
Batman:AA
Dragon Age Origins

Fler?

Du spikade nog topp tre.

Medlem

Kul att se åtminstone ett dedikerat PC-spel på listan. Total war Empire.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Stromlaren:
Skrivet av Elmoth:

Vad finns då kvar?

Uncharted 2
Batman:AA
Dragon Age Origins

Fler?

Du spikade nog topp tre.

Jupp. Utan tvekan.

Det återstår bara att se i vilken ordning FZ tycker de ska ligga.

Medlem

Skulle gissa på att Batman får ettan, Dragon tvåan och U2 trean.

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Skulle gissa på att Batman får ettan, Dragon tvåan och U2 trean.

Själv tippar man ju:
1)

Dragon Age

2)

Batman: AA

3)

Uncharted 2

Dock med vissa reservationer för att min tippade 3:a skrällar, eftersom GameTrailers uppenbarligen tyckte spelet var bäst i nästan alla deras kategorier i år (i alla fall i alla kategorier som spelet var nominerat i).


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av Gabe:
Skrivet av Stromlaren:
Skrivet av Elmoth:

Vad finns då kvar?

Uncharted 2
Batman:AA
Dragon Age Origins

Fler?

Du spikade nog topp tre.

Jupp. Utan tvekan.

Det återstår bara att se i vilken ordning FZ tycker de ska ligga.

Håller med, det jag kan tänka på som jag har haft kul med i år förrutom dessa är Borderlands och Torchlight. Jag tror dock inte redaktionen tycker dessa är bättre än de ovan nämnda.

Medlem

Tror TobbeW har prickat in topp 3 helt korrekt, även reservationen känns korrekt

Medlem

Menade visst att SkinVision hade rätt, går snabbt å fel ibland

Medlem

MW2 förtjänar bättre än 8. Bra spel så länge man inte tänker på hur bra det kunde ha varit med dedikerade servrar


signatur

pain is temporary, glory is forever

Medlem

Jag håller med SkinVision, dock kan det vara en annan ordning på 1:an och 2:an.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av eXizoR:

MW2 förtjänar bättre än 8. Bra spel så länge man inte tänker på hur bra det kunde ha varit med dedikerade servrar

Nej, det gör det inte. Det är en nergradering från första spelet och förtjänar inte att komma i toppen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av eXizoR:

MW2 förtjänar bättre än 8. Bra spel så länge man inte tänker på hur bra det kunde ha varit med dedikerade servrar

Jag orkar inte rada upp allt jag tycker är dåligt med MW2 (multiplayer) men jag kan säga så här, det är så mycket som är dåligt med det att det verkligen inte förtjänar mer än 8a, en 8a är tom generöst.

Varför jag fortfarande spelar det flera timmar om dagen och tycker att det är kul vet jag inte men det är väl något beroende av adrenalinkickar.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Tompa skrevd etta i 20-11 tråden:

Skrivet av Tompa:

Årets spel utses i morgon. Du är för tidig med din kritik av vad vi belönar.

Så då lär det inte går till varken dragon age, batman eller uncharted då inget av dem är innovativa eller banbrytande. Kan bli något steam spel som vinner.

Blir nog planst vz zombies.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Då känns det rätt klart att det blir Uncharted 2, Batman och Dragon Age i toppen.

Medlem

AssCreed 2? Jag är besviken på er.


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

*undrar vart deras femma är* dvs Bionic Commando, var inte den hur bra som helst ;'D


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Bionic Commando
Operation Flashpoint: Dragon Rising
Plants vs Zombies

Om man går efter FZ:as betyg

Eller

Dragon Age: Origins
Batman Arkham Asylum
Uncharted 2: Among Thieves

Om man går efter spelkänsla och härlighet, vilket jag hoppas att FZ gör!

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Skulle gissa på att Batman får ettan, Dragon tvåan och U2 trean.

Jupp, Batman ftw!

Medlem

Jag förstår inte hur MW2 kan få så bra betyg av alla. Tycker det är ett ganska dåligt spel faktiskt.

Har det på både PC och 360 och jag tycker inte att det är så speciellt kul.

MP har dom ju förstört helt med alla overpowered perks o vapen.
Använde akimbo med p90 och steady aim o fick 46 kills utan killstreak rewards.

Men men kanske bara är jag som tycker det...

Medlem

Känns som att det finns fler än 3 spel som man anade kunde hamna i toppen som inte varit med ännu.

Skrivet av Skelögd:

Jag förstår inte hur MW2 kan få så bra betyg av alla. Tycker det är ett ganska dåligt spel faktiskt.

Nu har jag endast spelat det i Single player och dem som kommer och säger att det inte är välgjort och dåligt förstår jag inte hur de tänker.


signatur
Medlem
Skrivet av Massy:

Känns som att det finns fler än 3 spel som man anade kunde hamna i toppen som inte varit med ännu.

Skrivet av Skelögd:

Jag förstår inte hur MW2 kan få så bra betyg av alla. Tycker det är ett ganska dåligt spel faktiskt.

Nu har jag endast spelat det i Single player och dem som kommer och säger att det inte är välgjort och dåligt förstår jag inte hur de tänker.

Fan glömde skriva att SP var det enda som var bra.

Tänkte mest på MP där.

MP=väldigt dåligt.

SP= bra.

Medlem

kunde ju hoppats på Torchlight skulle komma med på denna listan, men är det inte med på 20-4, så lär det ju tyvärr inte vara med på top 3, med alla de spelen som inte är framkomna än.

Har inte spelat Batman eller Uncharted 2, bara Dragon Age, och själv tyckte jag inte det var så kul, men jag är inget fan av den typen av RPG, och då är det svårt att uppskatta hur bra det är, när man tycker själva speliden är tråkig. Men att det är ett grymt bra spel har man ju förstått genom allas kommentarer, och inte minst FZas lyriska rescension =).

MW2 tyckte jag sög i MP, men SP var magiskt. Men man måste se till hela spelet, och då förtjänar det knappt en top 10 placering, speciellt inte utan ded. servrar till PC.

Men annars är detta en mycket bra lista


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Jag förstår inte hur MW2 kan få så bra betyg av alla. Tycker det är ett ganska dåligt spel faktiskt.

Har det på både PC och 360 och jag tycker inte att det är så speciellt kul.

MP har dom ju förstört helt med alla overpowered perks o vapen.
Använde akimbo med p90 och steady aim o fick 46 kills utan killstreak rewards.

Men men kanske bara är jag som tycker det...

Det är tyvärr sådant som säljer som smör!

Vad var priset på konsoll? 600 kr?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tycker att det är bra att MW2 inte kom högre för det förtjänar inte det. Kanske lite högt upp som det var nu men jag är då glad att det inte var med i top 3.
Nu håller jag tummen för Dragon age och hoppas det tar första plats, dock så blir det hårt motstånd från Batman och Uncharted!

12
Skriv svar