Går ej att formatera om!

Inaktiv
Går ej att formatera om!

När jag skulle till att formatera om min gamla skräp dator så direkt när man har bootat skivan så kommer det upp en text Setup is inspecting your computer's hardware configuration... ( Datorns maskinvarukonfiguration kontrolleras... ) Och där så hänger datorn sig :evil:.
Jag har googlat på problemet och det verkar som det är rätt så vanligt? Men iaf så har jag testat med det mesta. Jag har provat 3 olika xp skivor, bytt knappcells batteriet på moderkortet, testat annat nätagg och hårddisk, sen har jag också testat att köra med ett ram minne och bytt ordning på dom, sist så har jag testat med en annan dvd läsare.

Men ingenting hjälper den hänger sig fortfarande :evil: . Så nu börjar jag fundera på om det är moderkortet som är helt f*ckt up?
Eller skulle det kunna vara nån inställning i datan?

m1
Medlem

Det finns testprogram att ladda ner som bootbara ISO-skivor, t.ex. Memtest86 för att testa minnen och Seagate SeaTools för att testa hårddiskar.

Kör några såna tester så kanske du får ett hum om vad som är fel. Lycka till!

Inaktiv

mm jag har Memtest86 som jag ska testa ,får se om det hjälper?
Och nu har jag även fixat SeaTools men jag testar imorrn.

Men jag kom på en sak att hårddisken kraschade för ungefär fyra år sedan och då gick det att installera xp så det kanske har nått att göra med hårddisken ändå ?

Inaktiv

Nope den hittade inga fel på varken hårddisken elller ram-minnena.

Inaktiv

Nu den äntligen formaterad Jag var på ett LAN och fick för mej att jag skulle testa att boota igen för att se. Men innan jag gjorde det så tog jag bort några konstiga windows filer som låg på hårddisken som hade kommit till när jag har försökt formaterat den ( som inte fanns inann ) Så när jag hade raderat filerna så bootade jag och den kom igenom

Inaktiv
Skrivet av Voltage:

Nu den äntligen formaterad Jag var på ett LAN och fick för mej att jag skulle testa att boota igen för att se. Men innan jag gjorde det så tog jag bort några konstiga windows filer som låg på hårddisken som hade kommit till när jag har försökt formaterat den ( som inte fanns inann ) Så när jag hade raderat filerna så bootade jag och den kom igenom

Hehe, va gott att det löste sig!

Har också lite problem med min hårddisk

Den vägrar defragga sig, och sist jag var tvungen att ominstallera XP (pga virus) så delade sig HDD till två sektioner av någon outgrundlig anledning...

Den funkade bra, lite problem att starta ibland, fryste vid inloggnings rutan ibland.
Vet inte när det var, men det var ett tag sedan.
Började i förrgår med att jag inte kunde komma åt någon sektion på hårddisken.

C:\recycled\boot.com bla bla någonting stod det

Sen när den vill så fryser den hela datorn... och ibland om jag har tur så släpper det...

Men igår, efter en virussökning (hittade en fil) så har den blivit lite bättre.

C:\recycled\boot.com kommer inte upp. bra.

Men den vill inte diskdefragga forfarande och den fryser till ibland...

Vet du hur man "sätter ihop" dem så att säga?

Vilken map låg de konstiga filerna i btw? WINDOWS?:)

Inaktiv
Skrivet av GREY_task:
Skrivet av Voltage:

Nu den äntligen formaterad Jag var på ett LAN och fick för mej att jag skulle testa att boota igen för att se. Men innan jag gjorde det så tog jag bort några konstiga windows filer som låg på hårddisken som hade kommit till när jag har försökt formaterat den ( som inte fanns inann ) Så när jag hade raderat filerna så bootade jag och den kom igenom

Hehe, va gott att det löste sig!

Har också lite problem med min hårddisk

Den vägrar defragga sig, och sist jag var tvungen att ominstallera XP (pga virus) så delade sig HDD till två sektioner av någon outgrundlig anledning...

Den funkade bra, lite problem att starta ibland, fryste vid inloggnings rutan ibland.
Vet inte när det var, men det var ett tag sedan.
Började i förrgår med att jag inte kunde komma åt någon sektion på hårddisken.

C:\recycled\boot.com bla bla någonting stod det

Sen när den vill så fryser den hela datorn... och ibland om jag har tur så släpper det...

Men igår, efter en virussökning (hittade en fil) så har den blivit lite bättre.

C:\recycled\boot.com kommer inte upp. bra.

Men den vill inte diskdefragga forfarande och den fryser till ibland...

Vet du hur man "sätter ihop" dem så att säga?

Vilken map låg de konstiga filerna i btw? WINDOWS?:)

Nej du tyvär så vet jag inte hur man sätter ihop hårddiskarna Du kanske behöver formatera om den igen kanske? För hårddisken har väll blivit uppdelad i två partioner antar jag.
Nej filerna låg i Lokal Disk C: men jag kommer inte riktigt ihåg vad dom hette.

1
Skriv svar