Filmer som ej visas i XP

Inaktiv
Filmer som ej visas i XP

hej. nu har ännu ett problem som ger mig ännu mera huvudkli, nu är det så att mina filmer som jag har på datan, både DVD och " vanliga" 700mb filmer, vägrar att fungera i VLC eller andra video spelare, det blir att man kan öppna dom, och vlc öppnar sig som att den ska visa filmen, men inte ett piss visas, men ljudet finns där & allt. och helt plötsligt en kväll fungerar det. dagen efter, samma problem, så jag undrar om det kan vara något som kan vara skadat eller liknande som att det fungerar kanske 1 kväll i veckan? alla tips är välkommna! MVH. ( XP SP3)

Medlem

Det låter spontant som att det är din codec som knasar. Testa att avinstallera VLC och (om du nu har såna) alla codec pack du har installerat. Om du inte har nå codecs installerade så kan du testa att damma in några.

Här borde du kunna hitta lite codecs som skulle passa.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gortie:

Det låter spontant som att det är din codec som knasar. Testa att avinstallera VLC och (om du nu har såna) alla codec pack du har installerat. Om du inte har nå codecs installerade så kan du testa att damma in några.

Här borde du kunna hitta lite codecs som skulle passa.

Jag har både VLC & provat alla andra " spelare" som rekomenderas här på FZ. tack för tipset, men det hjälpte tyvärr mig inte längre. jag har provat att ominstallerat alla pogram och liknande, men problemet kvarstår, man blir ju lite fundersam när det fungerar en kväll & nästan kväll fungerar det ej? tack återigen, det codecs paketet kan vara guld värt senare, är det någon annan som kanske har något annat tips? hade varit lite roligare om man hade kunnat kolla på dom filmerna som man har på datorn

Medlem

Har de testat med Gom Player?


signatur

Googla först , fråga sen

Inaktiv
Skrivet av zitow:

Har de testat med Gom Player?

yes, jag har testat alla möjliga media spelare, inklusive Gom Player, helt utan resultat. jag förstår inte för 10öre vad det kan bero på. alla dom jag har testa " spelar" upp filmen, men det enda som funkar är ljudet, inget mer .. help?

Medlem

Konflikt mellan olika uppspelningsfilter? Avinstallera alla codecs, filter samt mediaspelare som du vet att du installerat. Lägg in en spelare, ex VLAN och testa en fil som du vet använder en vanlig codec - ex XviD.
Ibland har det för mig funkat att via FFDShow ange manuellt för varje typ av codec hur den typen ska spelas upp (ex. libavcodec eller XviD).
Kan också prova att använda GSPOT för att kolla vilken codec/filter som faktiskt används för att spela upp en viss fil. Funkar inte uppspelningen av den filen, ta bort den codec/filter som för närvarande används och prova igen. Upprepa proceduren tills det funkar eller det inte finns någon codec kvar att använda. Installera då den codec som du vet använts för att koda aktuell film (ex. XviD)

Btw, ser du mediaspelaren (inte filmen) när du öppnar en fil eller hör du bara ljudet?


signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

Medlem

har du en tv ansluten till datorn och att du har igång tv-ut läget? genom att antingen klona eller utöka ditt skrivbord till tvn? för jag har märkt att ibland så blir bilden svart i VLC när tv-läget är aktiv. stäng av tv-läget så försvinner svarta bilden.

1
Skriv svar