Final Fantasy VIII till Playstation Network

Robot
Medlem
Final Fantasy VIII till Playstation Network

wooot!

Medlem

En sista nyhet väl passande för en god jul, kan mycket väl bli ett inköp när det väl nått våra europeiska gränser.
God Jul allesammans!


signatur

I'm just sayin...

Medlem

Ah, min favorit i Final Fantasy serien Spelade igenom det igen för mindre än två veckor sedan.

Hoppas det släpps en version till NDS, det vore perfekt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Är på väg??
Jag köpte det ju förra veckan på Amerikanska PSN, och enligt den europeiska Playstation-bloggen ska det släppas i Januari i Europa.

Medlem

Nice. Har iofs kommit över både PAL och japanska orginalversionerna på tradera, men ändå. Någon som vet om de anpassat spelet till 16:9 eller om det är 4:3 som gäller? Tippar på det senare :/

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Nice. Har iofs kommit över både PAL och japanska orginalversionerna på tradera, men ändå. Någon som vet om de anpassat spelet till 16:9 eller om det är 4:3 som gäller? Tippar på det senare :/

ja det blir nog lite mycket jobb att göra om alla bakgrundsmiljöer till 16:9.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Spelet är värt att spela bara för den underbara musiken! Sånt görs inte längre.

God Jul!

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Nice. Har iofs kommit över både PAL och japanska orginalversionerna på tradera, men ändå. Någon som vet om de anpassat spelet till 16:9 eller om det är 4:3 som gäller? Tippar på det senare :/

Man kan köra utdraget så att det fyller skärmen. Men det är fortfarande 4:3 som standard.

Medlem

hopas det funkar till psp=) ett mycket bra spel ett avdom bästa=)

Inaktiv

Kör man som man ska så använder man aldrig GF:s :).

Inaktiv
Skrivet av Brandter:

Kör man som man ska så använder man aldrig GF:s :).

Jaså? Jag som tyckte att GF's ibland var de enda som rädda en

Tex om man hade en fire attack som junction så blir monstret helat, inte så kul om ens main-physical-Damage-dealer blir värdelös i en fight.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Kör man som man ska så använder man aldrig GF:s :).

Doomtrain är helt klart värd att använda på sina ställen. Slipper man slösa på Meltdown.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

personligen den trista och enda final fantasy jag inte orkat spela igenom.

Medlem

GE MIG TILL NINTENDO DS MITT FAVORIT SPEL. Oh va jag längtar.

Inaktiv

Får lite ångest över att jag sålt mitt PS3 av det här. 7an anses av väldigt många som världens bästa spel, det här kan lugnt ta en 2a plats.

Medlem

Va hade med FF7 till EU?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Ska ta och inhandla det här och RE2 och RE3 på US PSN


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hm. Borde nog skaffa detta och spela färdigt det. Kom en bit senaste gången jag spelade det, men gav upp efter ett tag. Är väl ett bra spel, men 9:an och 7:an är så mycket bättre.

Medlem

7-8 var bra allt efter har varit väldigt mmmmm neeej felling i det... FF11 var ok. Men FF11.2 var helt körd bara skräp..sedan har det fallit igen...

Medlem
Skrivet av Sille:

7-8 var bra allt efter har varit väldigt mmmmm neeej felling i det... FF11 var ok. Men FF11.2 var helt körd bara skräp..sedan har det fallit igen...

FFXI (11) är ett onlinespel. Antar att du syftar på X och X-2. Och jag håller med dig, X-2 hade väldigt töntig story och karaktärer. Det som gjorde det bra var att dom gick tillbaka till ATB-systemet i strider som i FFVII-IX.

Kan nog bli ett köp av FFVIII när det kommer till EU. Äger det dock till PC och minns att jag försökte spela det för en tid sedan på XP eller om det var Vista men fick aldrig igång det. Tycker att det är minst lika bra som VII. Skulle vilja se IX också på PSN. Det har jag inte spelat sedan det släpptes till PS1 för en herrans massa år sedan.

Inaktiv

fan va cool de var på tiden att dom skulle släppa de.

Medlem
Skrivet av mLs:

Va hade med FF7 till EU?

Det är la bara att köpa? Sist jag var inne fanns det at köpa, om jag inte minns helt fel?

Medlem

Har för mig att jag såg FF8 på PSN för några dagar sen, men jag brydde mig inte så mycke om de då jag aldrig blev riktigt förtjust i 8an.

Medlem

FF8 har en bra story, vettig grafik. Synd bara att junction-mekaniken suger något enormt

Inaktiv
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Brandter:

Kör man som man ska så använder man aldrig GF:s :).

Doomtrain är helt klart värd att använda på sina ställen. Slipper man slösa på Meltdown.

Varför skulle man bry sig om det? Man sticker till Outer heaven och hell och farmar ultima och aura, stockar ultima på attack så du maxar attack, drar något annat skräp på hp och def så du får max på det. Hoppar in i striden, drar aura och mördar allt med limits.

Medlem

yay, ett favorit-FF helt klart. 8 > 7, logiskt nog

Medlem
Skrivet av Lowlife:

yay, ett favorit-FF helt klart. 8 > 7, logiskt nog

Jag är nog en (av få?) som avskyr FF7. Bottennappen i FF-serien är för mig, FF X-2, FF 7 och FF12. I den ordningen. IV är min favorit. IV remake på DS va grymt nostalgiskt, men samtidigt hade det blivit våldtaget i baken av massa anime-skit tyvärr. Utan det skulle det varit perfekt.

Medlem

Är det nån på red som vet om FF9 kommer också skulle bli grymt glad isf

1
Skriv svar