Cod4 Video?

Inaktiv
Cod4 Video?

Tjabba.

Hade tänkt att göra en cod4 video.
Jag undrar bara vad man ska använda för program för att klippa och sätta ihop filmsnuttar med varandra. Vad ska jag använda?

Tack på förhand!

Medlem

Använd funktionen /record så slipper du få lägre FPS.

Sedan behöver du hitta ett program som kan redigera de filerna eller ett program som kan konvertera de till t.ex. .avi.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Tja, ett program som typ alla använder, eller för många iallafall, är Windows Movie Maker. Inte använt det själv, men ska du bara sätta ihop saker så funkar det. Virtualdub är ett ganska skönt gratis redigeringsprogrm, har bara tagit isär klipp i det själv så har ingen större erfarenhet av det. Annars finns betalvarianter såsom Sony Vegas eller Adobes egna Premier. Personligen använder jag Final Cut, men det är endast för Mac så det är lite overkill

I slutändan gäller det att hitta ett program som man själv gillar, men dem flesta gör samma saker i grunden.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Tack! jag har fixat sony vegas 8. Är ganska krångligt men ska försöka Däremot finns det något program där man bara klipper ut delar från videon? Eftersom att jag filmar hela tiden medan jag kör så vill jag bara ha de bästa delarna förstås.

Medlem

Det är ju just det ett redigeringsprogram gör ^_^ Tar isär och sätter ihop. Nu kan jag inte vad vegas kallar sin version, men att separera klipp är något som ett redigeringsprogram måste kunna, annars är det inte mycket redigering Leta bland verktygen, det ska finnas där. (Brukar ofta se ut som rakblad eller dylikt).

I en massa fall så väljer du filen du ska dra in till timelinen, men sätter en in och ut punkt (Oftast I och O på tangentbordet) så kommer den bara föra in materialet mellan dem 2 punkterna till timelinen i fråga. Som sagt ,inte suttit i vegas på ages, men jag blir överraskad om den funktionen inte finns.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Okej Japp det lär ju finnas. Men jag tycker bara att det är rätt krångligt då det finns så mkt annat man kan göra i programmet

1
Skriv svar