avbruten defrag

Medlem
avbruten defrag

tänkte bara höra ifall någon vet vad som händer om man avbryter en defrag, främst då i vista...

vad jag menar är att om jag tex kör en defrag, och den kanske har defraggat 50%, och jag avbryter defragen...förblir de 50%:en defraggade (om det är så fortsätter defraggen på de kvravarande 50%:en vid ett anna tillfälle?) eller "nollställs" det?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Vet inte riktigt vad som händer. Men jag avbröt en defrag igår och inget har hänt vad jag vet.


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

jag menar inte ifall det händer något negativt...jag menar blir den gjorda defragningen ogjord när man stoppar den?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Den gjorda förblir gjord. Däremot rörs det om igen när du använder datorn så vid nästa defrag ser det inte riktigt likadant ut.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

tänkte att det nog var så. Men de redan gjorda går väl fortare nästa gång? jag tala främst om vista, det är lite svårare att veta eftersom det inte visas nån progress


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det man gör när man defragar är att ta alla delar av en fil som finns på hårddisken och lägger allt på ett och samma ställe.

Om alla delar av en fil ligger på samma ställe så behöver inte hårddisken söka lika mycket och datorn laddar upp saker snabbare, i teori i alla fall.

Hur som helst så skadas inget om du avbryter defragen.

Medlem

fint!

tack för svaren!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av Propy:

tänkte att det nog var så. Men de redan gjorda går väl fortare nästa gång? jag tala främst om vista, det är lite svårare att veta eftersom det inte visas nån progress

Ja det går fortare nästa gång.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar