Assassin's Creed II-DLC togs från spelet

Robot
Medlem
Assassin's Creed II-DLC togs från spelet

Säger som percy, nu har ni fått nöje för summa sumarum 249:50, *Piiip* eller i det här fallet 60 POS dollar.

och det vet ju alla att man inte kan ge bort något gratis för då faller ju hela ideen med girigheten och vem som har mest pengar när man dör.

Nej lana på så mkt ni bara kan, och glöm inte att tända varenda lampa både inne och utomhus.

för elektricitet och olja har vi ju så gott om.

Heja svenska biltillverkare, d.v.s den tid ni nu har kvar för usa don't give a shit och kina vill ha er till frukost!

R.I.P Made in sweden!


signatur

Denon / Pioneer

Precis dom jag sa i föregående rubrik med samma ämne: Självklart!

Resonerar man på annat sätt kan ju utvecklarna sätta igång med del 3 , slå ihop den med 2:an och ge ut för samma pris

Enda gången det inte skulle vara försvarbart är väll om spelet är VÄLDIGT kort o dom tar betalt för grejer som känns som det fattas från början


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Precis dom jag sa i föregående rubrik med samma ämne: Självklart!

Resonerar man på annat sätt kan ju utvecklarna sätta igång med del 3 , slå ihop den med 2:an och ge ut för samma pris

Enda gången det inte skulle vara försvarbart är väll om spelet är VÄLDIGT kort o dom tar betalt för grejer som känns som det fattas från början


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av 7an:

Säger som percy, nu har ni fått nöje för summa sumarum 249:50, *Piiip* eller i det här fallet 60 POS dollar.

och det vet ju alla att man inte kan ge bort något gratis för då faller ju hela ideen med girigheten och vem som har mest pengar när man dör.

Nej lana på så mkt ni bara kan, och glöm inte att tända varenda lampa både inne och utomhus.

för elektricitet och olja har vi ju så gott om.

Heja svenska biltillverkare, d.v.s den tid ni nu har kvar för usa don't give a shit och kina vill ha er till frukost!

R.I.P Made in sweden!

:-|

Skrivet av 7an:

och det vet ju alla att man inte kan ge bort något gratis för då faller ju hela ideen med girigheten och vem som har mest pengar när man dör.

Tycker du allvarligt att dom bara ska ge bort dlc som 50-60 man (säkert mycket mer) suttit o jobbat med ?

ursäktar mig om jag missuppfatta nån ironi eller nåt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tycker inte bra eller dåligt om detta... Väntar tills "skiten" sjunker i pris hur som helst. Köper fan inte spel för 600 spänn!

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tycker du allvarligt att dom bara ska ge bort dlc som 50-60 man (säkert mycket mer) suttit o jobbat med ?

ursäktar mig om jag missuppfatta nån ironi eller nåt

Läste du ens nyheten? Det var ju inte ens DLC från början.

Hade utvecklarna varit smarta hade de ju hållit käften om att det skulle vara med i spelet från början. Klart folk börjar klaga om man nämner något sådant.

Medlem

Klart dom kan ge bort det gratis när det ändå egentligen skulle varit med i hela spelet, det är ju helt klart att dom bara vill tjäna mer pengar. Dumma nog som talar ut om det också, annars hade ingen brytt sig.

Edit: Skrev exakt samma sak som Wingu typ, kanske ska läsa alla kommentarer innan man skriver. Copycat är vad man är

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av 7an:

och det vet ju alla att man inte kan ge bort något gratis för då faller ju hela ideen med girigheten och vem som har mest pengar när man dör.

Tycker du allvarligt att dom bara ska ge bort dlc som 50-60 man (säkert mycket mer) suttit o jobbat med ?

ursäktar mig om jag missuppfatta nån ironi eller nåt

Valve.


signatur
r1k
Medlem
Skrivet av 7an:

Säger som percy, nu har ni fått nöje för summa sumarum 249:50, *Piiip* eller i det här fallet 60 POS dollar.

och det vet ju alla att man inte kan ge bort något gratis för då faller ju hela ideen med girigheten och vem som har mest pengar när man dör.

Nej lana på så mkt ni bara kan, och glöm inte att tända varenda lampa både inne och utomhus.

för elektricitet och olja har vi ju så gott om.

Heja svenska biltillverkare, d.v.s den tid ni nu har kvar för usa don't give a shit och kina vill ha er till frukost!

R.I.P Made in sweden!

fan babblar du om

Medlem

Det var väl bara att vänta som ett brev på posten nu när DLC har blivit den senaste favoritförkortning hos utgivarna. ut med DRM och in med DLC... Låt alla betala mer och mer för mindre och mindre och för nödvändigheter... Snart är ju singel spelen som mikro transaction lir :S Trist utveckling, om än inte oväntad.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Har inte dragit genom spelet ännu så kan inte uttala mig om hur mycket innehåll som är med från början, men måste säga att det är oerhört klantigt av utvecklarna att "erkänna".

Men så länge DLC:t har ett rimligt pris är jag nöjd, även om jag i regel är emot "mini-expansioner".

Medlem
Skrivet av FZ:

Så länge som du, kära läsare, fortsätter med att betala för dylika saker så lär detta dock knappast bli sista gången något liknande händer...

Nej precis... är det bara tillräckligt många som väljer att faktiskt köpa DLC så kommer spelutvecklarna att fortsätta med detta.

DLC som är värt pengarna betalar jag mer än gärna för givetvis. Men vissa saker tycker man helt klart borde varit gratis eller med i spelet från början.

Medlem

varför ser bilden så skumm ut ? käns teknat :S


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Kan folk sluta böla såfort det handlar om att betala något?
Att kapa material pga tidsbrist och deadlines sker inom precis allt som släpps.
Ska vi lyncha George Lucas, Peter Jacksson etc för att dom släpps extended-versioner av sina filmer också? Nej just ja, ingen klagar för det kan ni ladda ner gratis. PS3-spel däremot får ni betala för och underläppen börjar rycka på en gång.

A.C 2 var perfekt när det gäller antal speltimmar. Spel som man får spendera längre tid på, säg Final Fantasy, spyr man ju på efter 30 speltimmar då det är en konstant upprepning.

Frågan är vad folk hade föredragit, att dom lät bli att kapa delar av A.C 2, eller att dom sköt upp releasen med 6-12 månader?
Oavsett vad folk svarar nu så ser man ändå 40 trådar av whine på forumen när något av alternativen blivit ett faktum.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

God Jul!

Det hade nog varit lite smartare att inte nämna det alls, fast det smartaste hade väl varit att ha med det från början.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv
Skrivet av Lightweight:

A.C 2 var perfekt när det gäller antal speltimmar. Spel som man får spendera längre tid på, säg Final Fantasy, spyr man ju på efter 30 speltimmar då det är en konstant upprepning.

Man gör det alltså? Man spyr alltså efter 30 timmar Final Fantasy? Tala för dig själv eller inte alls...

Citat:

Frågan är vad folk hade föredragit, att dom lät bli att kapa delar av A.C 2, eller att dom sköt upp releasen med 6-12 månader?

AC2 släpptes ju inte för 6 eller 12 månader sedan så att överdriva så mycket känns, enligt mig, ganska idiotiskt eftersom dessa DLC-paket snart är ute (eller är de redan ute kanske?).


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

ptr
Medlem

Måste fråga alla som redan har klarat 2:an, hur är slutet? Känner man direkt "DLC på detta" eller är det bra slut ändå?

Medlem

Det slutar väl som så att det banar väg för nästa spel i serien (som väl ettan gjorde också). Jag kan nog inte påstå att jag tyckte det fattades någon del i spelet nånstans.

Dock måste jag väl medge att jag blir lite irriterad när de plockar bort bitar från spel på detta sätt ändå, för att sedan sälja som DLC.

Medlem

Detta förklarar en del med tanke på att det finns en del av första staden som är låst, som jag trodde skulle låsas upp under spelets gång. Sen att det kändes att spelet hoppade över några kapitel. Bara att kolla achievementsen så ser man att det saknas två kapitel.


signatur

Mucha shaka paka

Inaktiv

Men dom kan göra vad dom vill med konsol spelare.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Om dessa bitar hadde funnits med i spelet från början, så skulle spelet säkert ha kommit ut först nästa år.

Orkar inte gnälla p.g.a. att delarna bara kommer att kosta 4 & 5 dollar.

Medlem

Tycker att det är bra att "dem tog DLC ifrån spelet", annars så får vi vänta kanske i 2 år till utan att något nytt kommer

Sedan så är DLC paketen rätt billiga, 320 respektive 400 MS Points


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Skrivet av Zarsky:

Om dessa bitar hadde funnits med i spelet från början, så skulle spelet säkert ha kommit ut först nästa år.

Orkar inte gnälla p.g.a. att delarna bara kommer att kosta 4 & 5 dollar.

Troligen hade det väl släppts tidigare eftersom dom inte hade behövt ta sig tiden att dra ut delar som redan fanns i spelet. Det är inte så enkelt som att markera skiten, klicka klippa ut och sen är det borta.
Grejjen är ju att allt var med i spelet, sen bestämde man sig för att ta bort lite och släppa en lättare verition och släppa det man tog bort för mer pengar.

Sur idé enligt mig, men jag bryr mig inte så mycket.

Föredrar däremot Bethesdas sett att göra det på. Dom säger ju att typ 3 av DLCerna till Fallout 3 påbörjades redan innan basspelet var klart, men de var inte från början planerade att vara inkluderade i basen.

Medlem

Tokspelade igenom ac2 och älskade det av hela mitt gamerhjärta. Gav inte upp förens platina achievementet var mitt.
Spelet känns komplett utan dessa två dlc. Kommer garanterat köpa dessa två för att få lite mer action.

Men visst känns det lite illa när dom erkänner att detta skulle varit med från början. Men jag kommer dra ner brallorna och låta dom....ja ni förstår.
Hoppas priset kommer spegla att det redan är färdigt material som dom släpper.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ett spel kan aldrig innehålla "tillräckligt mycke", ju mer desto bättre enligt mig. Tycker utvecklare börjar ta de här me DLC som ett missbruk, men samtidigt förstår man dom pga piratkopiering osv.

Medlem

BULLSHIIET!

Era arma idioter som köper varenda dlc-krimskrams som företagen spottar ur sig: detta FUCK YOU är tillägnat er


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Hade det varit planerat DLC från början, fine by me. Men nu när det dyker upp att det skulle vara med i main content så blir man ju lite besviken, en gamer kan aldrig ha för mycket att göra, det är därför folk fortfarande spelar WoW. Poppa in skitet gratis om det nu skulle varit en del av spelet... inte betalnings DLC


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Haha, fy fan vad dålig stil.
"Detta tar vi ur spelet och gör DLC på istället!"
Låter som...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

123
Skriv svar