Vista problemos!

Inaktiv
Vista problemos!

Hejhej.

nu är man tillbaka här igen när saker & ting inte riktigt vill gå som man själv vill. Problemet är en utav dom lite mer udda sorten. när jag vill ta ner torrents filer eller ladda ner filer ifrån t.e.x download.com eller så, då kommer man till att firefox "laddar" ner filen, men sen händer inget mer, hittar inte torrent eller pogrammet någonstans på datorn, försökt med explorer oxå, samma resultat, jag kan inte ladda ner mina torrents till datorn, utan det mer stannar av mitt i, eller hur man nu ska säga. jag kör med vista ultimate 64bit SP1. all hjälp uppskattas!

Medlem

Kör firefox som admin eller stäng av UAC.

Inaktiv
Skrivet av dmon:

Kör firefox som admin eller stäng av
UAC.

Där hängde jag med ungefär till Firefox, hur sätter man firefox som admin, och vad i all sin dar är UAC?

Inaktiv

Testa uTorrent. Den rockar.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv
Skrivet av unix:

Testa uTorrent. Den rockar.

hehe, jag har kört med uTorrent så länge som jag kan minnas, bästa torrent pogrammet jag har testat, men även fast jag har det så vill det sig ej "/

Medlem

Högerklicka på Firefox genvägen och klicka "Kör som administratör".


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Donz:
Skrivet av dmon:

Kör firefox som admin eller stäng av
UAC.

och vad i all sin dar är UAC?

http://www.vista4beginners.com/How-to-disable-UAC


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Start->Kör->MSCONFIG->Tools->Disable UAC->Launch

KLART!
Det första man gör när man installerat Vista.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av TysN:

Högerklicka på Firefox genvägen och klicka "Kör som administratör".

Jag tror att det gjorde det! jag vill tacka alla för eran hjälp och tips! men det enda jag inte kan förstå är hur det kunnat sluta fungera över en kväll, är det då att firefox inte är admn och UAC är på ? tack återigen, nu fungerar allt som det ska

Medlem

Varje gång du startar upp FireFox så måste du köra det som administratör.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar