störande gråa ramar ( windows )

Medlem
störande gråa ramar ( windows )

[ia=11569]
KILCKA PÅ BILDEN !

Hur tar man bort sånna här konstiga gråa ramar ?

Väldigt störande

Medlem

Samma fråga igen?

Iaf, du får upp dessa när du har markerat något och sedan tryckt på tom yta, antagligen finns ramen där för att visa var du hamnar om du navigerar med piltangenterna sen.

Borde finnas någon inställning i Kontrollpanelen\System\Prestanda\Visuella Inställningar eller liknande, var något sådant på XP iaf.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

men jag har vista.....

Medlem

Leta dig fram då, eller vänj dig vid det.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Annars, ifall du får en sån där ruta på en map, eller liknande så kan du trycka med muspekaren vart som helst på skärmen där det inte är en mapp. Då bör det försvinna.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jag skulle också vilja veta hur man får bort dom där ramarna. Både i XP och Vista. Gärna en steg-för-steg guide för folk som jag som har tre hjärnceller.


signatur

Högerklicka på "Dator" i startmenyn och välj sedan egenskaper. Vid ditt datornamn så finns det en liten knapp som heter "Ändra inställningar". Tryck på den välj fortsätt. Tryck sedan på advancerat. Tryck på den översta knappen av de tre knapparna. Det ska stå inställningar på kanppen iallafall. Då kommer ett nytt fönster upp och där ska du rulla ner till botten och avmarkera "visa havlgenomskinliga rektangel när objekt markeras" sedan tryker du verkställ.

Det borde funka.

Medlem
Skrivet av niro_the_crazy:

Högerklicka på "Dator" i startmenyn och välj sedan egenskaper. Vid ditt datornamn så finns det en liten knapp som heter "Ändra inställningar". Tryck på den välj fortsätt. Tryck sedan på advancerat. Tryck på den översta knappen av de tre knapparna. Det ska stå inställningar på kanppen iallafall. Då kommer ett nytt fönster upp och där ska du rulla ner till botten och avmarkera "visa havlgenomskinliga rektangel när objekt markeras" sedan tryker du verkställ.

Det borde funka.

Tackar för det. Nu fick jag bort mina i Vista.


signatur
Medlem

funkar inte,.,,

1
Skriv svar