Underlig laptop?

Underlig laptop?

Tjenare.

Min kära mor köpte sig en ny laptop för cirka 3 månader sen. ASUS M51V har jag för mig att den heter. Men, efter ett tag när allt var frid och fröjd så började den liksom, "automatiskt" uppdatera sig själv.

Det står då: Windows uppdateras, stäng inte av datorn. Sen så stänger den av sig själv efter en liten stund. Och detta händer med cirka 10mins mellanrum och då fungerar den.

Vi började med att tro att det var något program som vi hade installerat, men vi hade bara köpt Microsoft Office.

Vi avinstallerade Office men det fortsatte. Efter cirka 2 veckor av detta så sa datorn bara Nej!. Vi kunde inte ens starta, inget BIOS, ingen lampa som lyser, inget...

Vi skickade då in den och fick en helt ny för 2 dagar sen. MEN! På något underligt sätt så har den här datorn samma problem.

Så nu börjar jag undra vad som igentligen är för fel med just den här modellen...

Specs:
Vista Ultimate
Intel Centrino Duo P8600
3 GB RAM
ATI Radeon HD3650
320GB HD


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Kanske ska göra som jag brukar göra när jag har en nyinstallerad burk. Slå av automatiska uppdateringar, brandvägg, system restore, varningsmeddelanden, dumpning etcetera.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Läste trådrubriken och innan jag hunnit klicka på den tänkte jag "kan det vara en asus?". Jag är inte direkt förvånad då både min och en polares asus laptop också bara gett upp på ett liknande sätt utan någon direkt förklaring.

Reklamera är mitt råd.

Det är nämligen så, att vi har reklamerat den. Jag fick nu reda på att dom bara bytte hårddisk.

Så, vad tror ni? Ifall vi byter den helt, kanske den fungerar då?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar