18 skivor felbrännda utan att jag fattar varför, hilfe bitte?

Medlem
18 skivor felbrännda utan att jag fattar varför, hilfe bitte?

Har försökt få ut en gammal film som jag har en image på(eftersom skivan vi köpt knäcktes igår när jag råkade sätta mig på den....) men hur jag än bränner eller vilket program jag än använder så får jag den inte att fungera i DVD-spelaren.

Mountar jag upp imagen fungerar allt fin fint, dvd-programmet i burken spelar upp den som den ska osv, alla filer finns med video_ts, audio_ts, vobar osv.

Men, oavsett om jag bränner från mounten, image-filen, utkopierade katalogen och om jag bränner som dvd-film, data eller annat så vägrar den att spelas upp i någon av mina 2 stationära dvd-spelare.

Provat imgburn, nero, ashampoo, infrarecorder bland annat och ingen lyckas få ut den rätt.

Nu vet jag inte om det är fel på någon av vob-filerna eller indexen, men då borde den inte gå att spela upp som en dvd-film i datorn heller... =/

Hade även en gammal image från en av sonens filmer som han har repat sönder skivan på och den va inga problem att få ut och spela upp.

Någon som har några förslag?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Vad har du för DVD spelare?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

En sony och en pioneer, minns inte modellerna nu, men de är inte allt för gamla.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

funkar den brända skivan att spela upp på datorn?

Medlem

Nope, av någon anledning vägrar den spela upp sig där med. Men filerna och allt finns, vet inte om det är själva imagen som är fel eller om det är något annat som spökar.

Själva "filmen" går att spela upp direkt från skivan via t.ex. vlc, så antar att själva "filerna" inte är några fel på.

Kan man skapa en ny dvd-film med egen meny och bara behålla filmmaterialet?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Ska gå med Nero tror jag.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

kan det i inte tänkas vara DVD kopierings skyddet som ställer till det?

Medlem

Har du provat Alcohol brännarprogram ?

1
Skriv svar