DNS hjälp!

Inaktiv
DNS hjälp!

Har letat efter min andra dns adress, åtminstone vad jag förstått ska det finnas 2 stycken. Har testat att använda "IpConfig /all" i command, men får bara fram en DNS adress, någon som vet hur jag kan heta min andra?

/Knight

P.S Vad är DHCP? D.S

Medlem

Jag behöver hjälp med en liknande fråga ;

Hur får jag en IP-adress som?
Jag har frågat mina polare och dom säger att man måste köpa en, men var isåfall???


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Kontrollera med kundtjänst hos din internetleverantör, man MÅSTE inte ha två dns-servrar inställda. Det är bara "bra" i den händelse att den inställda servern krånglar såpass att den inte går att nå.

wikipedia har detta att säga om dhcp:
"DHCP, akronym för Dynamic Host Configuration Protocol, är ett nätverksprotokoll som ger möjlighet att ge nätverksinformation åt datorer på ett nätsegment och tilldela datorerna IP-adresser dynamiskt. Därmed behöver informationen inte ställas in för hand på enskilda datorer och gästande datorer kan automatiskt ges tillfälliga IP-adresser. Protokollet är avsett att ersätta BOOTP och är kompatibelt med detta, så att BOOTP-klienter kan använda DHCP utan att märka skillnaden."

Inaktiv

Jag har 4 IP vilket ingår i abonnemanget.
Bara att ha flera datorer uppkopplade och kolla IP:n i var och en.
Flyttar man TP-kontakterna i switchen/hubben så kan IP ändras i datorerna.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag behöver hjälp med en liknande fråga ;

Hur får jag en IP-adress som?
Jag har frågat mina polare och dom säger att man måste köpa en, men var isåfall???

Om du menar en adress likn. hejhej.no-ip.org, kan du få det på [www.no-ip.com] gratis.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

Saken jag behöver detta till är att fixa portar i min router så jag kan starta servers på wc3, på hemsidan jag fick hjälp på så stod det att jag behövde statisk ip-adress, man måste ange IP-adress, submask, standard,gateway och dns, i dns finns det två fält, om jag bara skriver i ett av dom med den jag fått fram så slutar internet att funka...

Medlem

DNS:
208.67.222.222
208.67.220.220


signatur

Text does not represent Mozart's life.

1
Skriv svar