install.res.1036.dll - säkert?

Medlem
install.res.1036.dll - säkert?

såg detta i C:/ enligt infon så skapades det för två år sedan men kördes då jag startade datorn...

är det trojan/virus? (har nämligen fårr både picture.exe och r.exe blockade av pctools sedam igår) kan man ta bort det utan att datorn saknar nåt?

svar skulle sitta fint!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Kolla in den här sidan för info om den där filen.

Den verkar vara harmlös även om det är irriterande.

Edit: Det kom upp ett par resultat på Microsofts support sida också.


signatur
Medlem

jo jag såg dessa...men tack ändå...de gav mig inga direkta svar mer än att de inte verkar farliga.
jag undrar mest om man kan ta bort dem.

jag såg att det finns en eula för varje (det finns 9st) och i dem står det "**You have received the software as part of the Visual Studio 9.0 Beta Program..."

jag har inte, vad jag vet, deltagit i något sådant...det enda jag hittar om det är att det verkar ha med virtual pc att göra, vilket jag kör.

iaf, om du eller nån annan fattar bättre än jag så skriv gärna...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Den ligger väl i Framework och är ofarlig?

1. Temporarily Disable System Restore .

2. Reboot computer in SafeMode,;

3.Stop INSTALL.RES.1036.DLL virus files process if you can find on the task list;

4. Locate INSTALL.RES.1036.DLL virus files and uninstall INSTALL.RES.1036.DLL files program. Follow the screen step-by-step screen instructions to complete uninstallation of INSTALL.RES.1036.DLL.

5. Delete/Modify any values added to the registry related with INSTALL.RES.1036.DLL,Exit registry editor and restart the computer;

6.Clean/delete all INSTALL.RES.1036.DLLinfected file(s):INSTALL.RES.1036.DLL and related,or rename INSTALL.RES.1036.DLL virus files;

7.Please delete all your IE temp files manually (INSTALL.RES.1036.DLL file may exist there).


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

finns inget "uninstall" för dem...vet inte ens om de är "installerade"...

vad jag får ut av dem så verkar de ha med nån sorts högerklicksmeny och de är på olika språk (engelska, spanska, tyska etc), om de nu är riktiga...de verkar ofarliga så jag låter dem vara.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag har också precis hittat dessa filer, de ligger däremot bara på mina två externa hårddiskar. Vad jag kan förstå från inläggen ovan är de harmlösa, men något irriterande. Kan jag ta bort dem eller finns det någon sorts uninstall?

1
Skriv svar