ArmA 2 uppdaterat

Robot
Medlem
ArmA 2 uppdaterat

Vilken fin saftig lista

Medlem

Så det är spelbart nu eller? Jag köpte det när det var nytt och försökte verkligen gilla det, men det hamnade rätt fort på hyllan.

Medlem

Nya patchen + ACE2 modden är grymt..
Ännu bara testat ett par timmar men man märker direkt skillnaden.

Medlem

Sweet! Letade efter patchen igår, och så kom den här idag. ^^

Medlem

"Grass now provides concealment also in distance"

Fawk yeah, äntligen!!!

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Så det är spelbart nu eller? Jag köpte det när det var nytt och försökte verkligen gilla det, men det hamnade rätt fort på hyllan.

Tyckte spelet var mycket spelbart redan när det var nytt? Men smaken som baken

Dock får jag mycket sämre prestanda med denna patch, 104 gick fin fint. Provade aldrig beta patcherna för jag var för lat för det men alla sa att det gav finare prestanda men nu verkar fler fått sämre... lite trist för den nya kampanjen verkar lovande även om jag bara spelat två uppdrag


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem
Skrivet av sultan:

Dock får jag mycket sämre prestanda med denna patch, 104 gick fin fint. Provade aldrig beta patcherna för jag var för lat för det men alla sa att det gav finare prestanda men nu verkar fler fått sämre... lite trist för den nya kampanjen verkar lovande även om jag bara spelat två uppdrag

En av anledningarna är ju att med den nya patchen så renderas objekt mycket längre och anpassar sig till det viewdistance man har valt. Du får minska på t.ex objects detail eller viewdistance.

Medlem

Enligt mig är det här ett helt fantastiskt spel.. ett av mina absoluta favoriter. Det kräver mycket av en men med världens bästa mod-communty och en fantastisk editor är detta ett spel med lång lasting appeal. De mest allvarliga buggarna är borta och det är absolut spelbart för mig nu.

Medlem
Skrivet av Bush:
Skrivet av sultan:

Dock får jag mycket sämre prestanda med denna patch, 104 gick fin fint. Provade aldrig beta patcherna för jag var för lat för det men alla sa att det gav finare prestanda men nu verkar fler fått sämre... lite trist för den nya kampanjen verkar lovande även om jag bara spelat två uppdrag

En av anledningarna är ju att med den nya patchen så renderas objekt mycket längre och anpassar sig till det viewdistance man har valt. Du får minska på t.ex objects detail eller viewdistance.

Också märkt detta, stod på ett av de högsta bergen och tittade ut. Min FPS gick ner till 10 direkt. Dock kan ser jag inte detta som en prestandaförbättring.

Lite konstigt också eftersom det inte fanns en själ inom 1600 meters avstånd, alla var mycket längre bort.

Medlem

Har precis spelat lite av den nya minikampanjen, och måste säga att den är riktigt schysst! Vill inte spoila för de som inte har kommit förbi första uppdraget, dock.

Synd att inte banorna i första kampanjen är så välgjorda som de där.

"This is SPARTA!"

Medlem

Jag älskar er BIS, det vet ni Tack som fan!!!


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av sultan:
Skrivet av Gagoff:

Så det är spelbart nu eller? Jag köpte det när det var nytt och försökte verkligen gilla det, men det hamnade rätt fort på hyllan.

Tyckte spelet var mycket spelbart redan när det var nytt? Men smaken som baken

Ja alltså, det gick ju att spela, men jag tyckte att AIn var fullkomligt virrig, såg genom allt skydd på 500 meters håll samt att det jag körde online var en jäkla soppa.

Minns hur jag smög genom gräs mitt i natten för att helt plötsligt bli beskjuten av en fiende jag inte kunde se. Efter att leta efter mynningsflamman ser jag honom, 300 meter bort. Det håller liksom inte under ett nattuppdrag för mig

Medlem

Trevligt, skall testas!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag fattar inte ett skit, men fpsen flög upp till skyarna med denna patch. Världen ritas även upp DIREKT och inte bit för bit vilket tidigare medfört att grafiken har hackat till med låg fps varje gång den ritas upp. Men nu är det helt ändrat. Det är lika smidigt som ett fps nu och jag provade på ett jädrans stort warfare MP game igår. Det var stooooooor skillnad mot förr.

Vilken underbar optimering! Det är en fröjd att sikta nu. Dock har man ju en burk som är heelt ok dessutom. Men det är huur mk grejer som helst som jag prisar med denna patchen.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Ja alltså, det gick ju att spela, men jag tyckte att AIn var fullkomligt virrig, såg genom allt skydd på 500 meters håll samt att det jag körde online var en jäkla soppa.

Minns hur jag smög genom gräs mitt i natten för att helt plötsligt bli beskjuten av en fiende jag inte kunde se. Efter att leta efter mynningsflamman ser jag honom, 300 meter bort. Det håller liksom inte under ett nattuppdrag för mig

Att de kan se genom skog och liknande irriterar även mig. Det är pissigt som fan. Smyger genom en skog endast för att få ett skott i pannan av en AI som låg bakom fyra buskar som man inte kan se igenom och lyckas skjuta igenom en 2cm springa mellan några träd.

Men det där med natten har jag aldrig varit med om. Jag har haft personer stå 3m ifrån mig utan att ha märkt att jag stog på knä och hade min M4'a uppe och redo att börja skjuta. Enda gången som de börjat skjuta mot mig under natt är om de har NVG's (även då behöver de vara relativt nära ca: 100-200m) eller om jag öppnar eld först (om jag har SD vapen och ammo så kan det ta några skott innan de märker vart jag är).

Men AI'n är riktigt duktiga på att veta exakt vart du är och träffa dig. Det räcker med ett avlossat skott så vet dem vart du är under dagtid, även om du ligger bakom en buske 700m bort med ghillie-suit.

Men det finns fortfarande inget spel som kommer i närheten av ArmA när det gäller spelstil, så det känns lite som att de inte behöver slipa till kanterna lika väl som många andra spel då de inte har någon riktig fiende på marknaden.

Medlem

Såg på armas hemsida att dem troligen vad jag förstod det som kommer att släppa ner patchen till steam som isåfall automatiskt uppdaterar det åt mig. Frågan är om jag ska vänta eller om jag lika gärna kan installera det själv???

Medlem
Skrivet av -=anders=-:

Jag fattar inte ett skit, men fpsen flög upp till skyarna med denna patch. Världen ritas även upp DIREKT och inte bit för bit vilket tidigare medfört att grafiken har hackat till med låg fps varje gång den ritas upp. Men nu är det helt ändrat. Det är lika smidigt som ett fps nu och jag provade på ett jädrans stort warfare MP game igår. Det var stooooooor skillnad mot förr.

Vilken underbar optimering! Det är en fröjd att sikta nu. Dock har man ju en burk som är heelt ok dessutom. Men det är huur mk grejer som helst som jag prisar med denna patchen.

Gött att det fixat det med uppritningen, var nog det som störde mig mest.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Muslagg reducerad en massa i och med att man nu kan stänga av mouse smoothing i control options. För er som inte gjort det, TESTA.

Medlem

* Grass now provides concealment also in distance

Bara jag som blev imponerad av den uppdateringen? (: Äntligen någon som tar tag i det problemet. Varför ligga och gömma sig i en buske som ändå ingen ser med grafikinställningarna på low..?

Bra jobbat!

Medlem
Skrivet av Nasder:

text

Ja, det är ungefär det jag menar.
Tyckte faktiskt att senaste Operation Flashpoint, Dragon Rising (om jag minns rätt) var sjukt mycket roligare.
Du kan smyga dig på fienden och sätta en kula i nacken på dem om du är smidig.
Mjah, får väl se. Kanske att man installerar ArmA2 igen och patchar för att ge det en andra chans

Medlem

Sweet...
Måste ju också älska deras patchklient, "This update may appear to take a long time to complete..." Det är bara en illusion, egentligen är den jättesnabb!


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Fått extrema problem med nya patchen. Går bra att spela, ibland i timmar, sen droppar fps:en helt plötsligt ner till runt 15.. Alt-tabbar man eller flushar fungerar ibland, men kan även resultera i att spelet krashar.

1
Skriv svar