Ibland strular det

Inaktiv
Ibland strular det

Jag och förmodligen fler här på forumet har pulat ihop datorer och testat hit och dit så länge så nu är man trött på det och gör det bara när det är absolut nödvändigt.

Åkte på ett rejält krångligt virus (självförvållat) och tänkte ominstallera OS. Kör XP Pro x32 som jag är riktigt nöjd med (i alla fall i denna burk). Kör Linux i en och Vista i en. Hur som helst.

Hittade inte den förb..... x32 CD:n (flyttar om grejor och har satt in nya möbler etcetera) så jag slängde i XP Pro x64 istället. Installerade allt och körde. Lite svårare med drivrutiner etcetera men fick igång allt. När jag senare startade burken stannade den strax före skrivbordet med svart skärm. Bökade hit och dit och började misstänka hårdvaran, vilket aldrig är skoj.

Plockade ner allt, rengjorde etcetera och byggde ihop igen. Tvärnit strax före skrivbordet svart skärm, dock med fungerande muspekare. Letade länge och hittade x32 CD:n. Slängde i XP Pro x32 och voila, allt fungerar igen. Visst kan man väl ha roligare än så?

Shit happens.

PS: Det var inget hårdvarufel i alla fall och burken blev rengjord. Alltid något


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Haha, känner igen mig
Har också en förmåga att lägga bort skivor med operativsystem på, så jag brukar tanka ett nytt varje gång jag formaterar om...
Har väl en jäkla massor XP-skivor drällande lite här och var


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Nu igen? Det är ju knappt två månader sen du åkte på "det jobbigaste viruset du haft" sist.

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=61085

SBS?

Inaktiv

Jo. Testar ibland vad som går igenom Firefox och det blir någon form av lobotomerade virus lol.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Har du de nyaste drivrutinerna för moderkortet?

Jag hade problem själv med mitt e8600 då standard drivruiterna för morderkortet inte hade direkt stöd för just den processorn.

Så windows gick segt och strulade, efter att jag uppdaterade drivrutinerna för moderkortet så fungerade allt bra.

Kan tänka mig att 64 bit med dåliga drivisar har större påverkan än 32 bit.

1
Skriv svar