Få CrossfireX att fungera

Medlem
Få CrossfireX att fungera

Blev ett nytt paket igår med lite mysiga saker. Bland annat två
Sapphire Radeon HD 4850 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP, Lite-R

till mitt

Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X, DDR2, Socket-AM2+, ATX,GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 .

Nu är frågan hur man får CrossfireX att fungera? Den hittar båda grafikkorten men bara det ena kan fungera i taget.
Kör Vista Ultimate 64
Tacksam för hjälp

Medlem

Läste här på FZ:a om att det skulle ha kommit en hotfix till de senaste drivrutinerna för ATI korten. Som jag uppfatta det så gällde det lite just om CF!

Medlem

Ska testa att fixa senaste drivisarna och kanske hotfixen då. Hörde/läste något om CMOSinställningar..

Medlem

Har testat att byta plats på korten ifall det andra inte skulle fungera. Men så länge de sitter i 1a sloten så fungerar de. Har inte testat att köra med ett enskilt i andra sloten men antar att det är bryggan emellan som är dålig?
Har alltså ingen fysiskt flyttbar brygga men antagligen en intern i moderkortet?

I Catalyst Control Center står det
The CrossFireX internal bridge interconnects linking your CrossFireX graphics cards are not properly connected. Both bridge interconnects must be attached. For more information, see the user's guide for your graphics card.
Den user's guide som förövrigt sög.

Någon som har någon aning om vad som spökar?

Medlem

På mitt moderkort var jag tvungen att sätta dit en mäla för att aktivera bägge bussarna. Kan det vara nåt sånt du har missat?


signatur
Medlem

Kan det absolut vara. Hur då tro? Kanske man ska läsa om moderkortet alltså?

Medlem

Det kan vara värt att kika på. När jag väl hade listat ut vad som behövde göras så var det inga problem - bara att vända på en grej på moderkortet så även den andra PCI-Ex-bussen piggnade till. Sen funkade det finemang.


signatur
Medlem

Blev lite smålurad av supporten. Sa att den skötte bryggningen med mjukvara men idag sa han att så var det inte.
Så nu får jag en brygga skickad.

Medlem

Aah hehe. Det förklarar saken.

Lycka till.


signatur
1
Skriv svar