Kommer inte ut på nätet helt plötsligt med vista 64

Medlem
Kommer inte ut på nätet helt plötsligt med vista 64

Hej!

Sitter nu på min 32 partition, den funkar fint.
Min vista 64 slutade helt plötsligt att funka.

Kommer inte ut på nätet med explorer eller firefox, kan inte använda msn.
Men jag kommer ut med mailen, jag kan köra windows update osv..

Så jag är ansluten men helt plötsligt vill vissa program inte ut.

När jag avslutar firefox står det att det uppstått ett problem med ekvevirings någonting.
När jag kollade upp det så är det inget man kan stänga av helt.. så jag vete fan vcad jag ska göra nu

Någon som har koll på vad som kan vara felet?
Jag satt och spelate när connection helt plötsligt dog. Höll inte på att pilla med några inställningar alls.


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Kör en virus och anti-spyware sökning.

Medlem

Redan gjort, kör Nod32.
Ska köra en gång till för å vara på den säkra sidan.


signatur

Det var inte jag...

Inaktiv

Har råkat ut för det och då endast kört repair netconnection eller något sådant som finns i Windows , eventuellt bara startat om burken alternativt ominstallerat nätverksdrivet och i sista hand flyttat nätverkskortet för att tvinga datorn att hitta det.

Dock har det brukat räcka med repair eller omstart.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Nu har jag kört en till viruskoll, inget virus hittat.
Samma problem still.
Ska testa köra en repair nu, och en systemåterställning i värsta fall.
Har redan försökt starta om burken, har startat om modemet osv. Inget blev bättre.


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Har nu testat att nollställa drivisarna osv.. kommer fortfarande inte ut på nätet med browser, spel osv..
Dock funkar det att ansluta min windows mail och windows update..

Står helt frågande nu, vad ska jag göra??


signatur

Det var inte jag...

Medlem

En kompis fick likadant igår med vista 64. På kvällen hade det fungerat men dagen efter så var det fel. När man kollade på återställingspunkter så fanns det en "windows update" vid samma tid som han startade datorn återställde till innan uppdatering och allt fungerade fint.


signatur
Medlem
Skrivet av Martyzx:

En kompis fick likadant igår med vista 64. På kvällen hade det fungerat men dagen efter så var det fel. När man kollade på återställingspunkter så fanns det en "windows update" vid samma tid som han startade datorn återställde till innan uppdatering och allt fungerade fint.

Exakt. Jag hade samma problem själv, och det är en uppdatering via Windows Update som ställer till det. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken det var, men det hjälpte att avinstallera den för att allting skulle återgå till normalt. Bara att kolla upp några av de senaste installerade, och försöka ta reda på vilken det är som ställer till med problemet.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Har du kontrollerat ditt nätverks kort´s drivrutiner? kan bero på det.

1
Skriv svar