Win7+XP=?

Medlem
Win7+XP=?

Är det någon som vet ifall Windows 7 betan går att installera ifall man kör med Windows XP? Jag har för mig att jag läste att den endast skulle gå installera om man körde med Vista:P Så är nån som kan bekräfta att den går köra med XP? Går de ska jag pröva direkt!! Ser ju fetgrymt ut:)

Har kört ca 30min win7 nu så mycket skönare än XP å det mesta funkar blir defentift att köpa de här OS:et när det kommer!

Medlem

Kör den som en virtuell maskin så riskerar du inget. VMware Server är gratis. Ettan kan rekommenderas, tvåan är bloatad.

Inaktiv

Det ska fungerade tror jag, men om du hade Windows SP1 SE så hade du kunnat installera Win7 över Vista och så hade du sluppit att flytta över alla filer osv

Inaktiv

Har du flera partitioner där endast Windows och program ligger på C och allt du vill ha kvar ligger på D etcetera kan du ju formatera C och därefter lägga i Windows 7


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Installerade Windows 7 igår och jag har kvar min XP installation också. Dock installerade jag win7 på en 3e partition på samma hårddisk och den utan XP försvann då av någon anledning men ja det funkar.

Får fram en sådan meny när man bootar vilket OS man vill starta.


signatur

osv.

Medlem

I windows 7 så har dom lagt in GPU acceleratorn direkt i OSet. Detta betyder att för att kolla på allt så kallat "eye candy" i windows med fönster som flyger runt och blir transparenta osv beräknas främst av GPUn istället för CPUn.

7 drar mycket mindre ram, typ 500 mindre än vista.

Bootar snabbare.

Spel i windowed mode har ingen påverkan på prestandan etc.

massor av sånna funktioner finns det i windows 7, så installera och testa det!

1
Skriv svar