Hjälp!! Uppstart Problem

Hjälp!! Uppstart Problem

Har ett problem som jag haft i några månader nu:

1 Windows startas, vid boot skärmen svischar "Bank Interleave requested but not enable" förbi

2 datorn går till laddar windows skärm ... mätarn går och går och stannar snart.

3 Strömmen till keyboard och mus drar aldrig igång, datorn har hängt sig.

4 Stänger av huvud brytaren där bak väntar minst 8-10 sekunder slår på igen och sätter på datorn.

5 samma text svischar förbi

7 datorn går till "felsäker start" och allt det där
Jag väljer "starta Windows normalt"

8 datorn startar som vanligt
Yippi-kii-yay

Fick det här problemet plötsligt när jag hade Vista 32 och när jag ibland ändrade bara nån fläkt i bios så trodde den jag överklockade så fick reparera med vista skivan ibland för o få igång den...
Skulle lägga in 64 -bit fick det aldrig o funka fast jag formaterat .Skiter i allt och formaterar och nollställer _cmos grejen tar ut batteriet o så. Lägger in Xp och fanskapet säger samma sak.

Har googlat och så och funnit att det kan vara Ramminnena som oftast. Har tagit bort alla och bytt plats o allt och då startade den normalt en gång sen var den tillbaka som vanligt igen..

Undrar hur mycket stryk grejerna tar när man stänger av där bak bara så där varje dag(brukar ha den av på natten)

P.S Tog bort Vista i onödan:evil:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

[http://letmegooglethatforyou.com/?q=Bank+Interleave+requested...]

Älskar den där sidan

Kolla första sökningen (vip.asus.com/forum), det kan vara något.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Jepp nån som har samma problem men de ber honom gå in i BIOS på memory options nån stans,
och det står i min manual också att det ska finnas en "Bank Interleave" option men den finns inte hos mig.

går inte o maila asus och ingen mer info i forumen

Cool sida föresten höhö


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Har du ett Gigabyte-moderkort måste du trycka ctrl+F1 i BIOS-menyn för att få tillgång till alla inställningar.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Ok tack ska prova:)

Har dock kommit på att jag kan stänga av huvud brytaren i 10 sek Innan jag startar upp alls, Får samma effekt så då tar väll inga grejer skada


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar