Steelseries Xai

Robot
Steelseries Xai

Steelseries är en serie produkter för folk som tar sitt spelande på högsta allvar. Företaget säljer headsets, tangentbord och - du gissade det - möss, och med Xai är det inget snack om att man premierar funktion före yta. Men hur väl presterar egentligen den smäckra nyheten i FZ:s stenhårda fälttest?


Medlem
Musen Steelseries Xai testad

Tackar för den recensionen, blev faktiskt lite sugen. Får se om det finns några pengar kvar i mellandagarna. Och till skillnad från recensenten tycker jag faktiskt designen ser gästvänlig ut, kanske inte alla blinkande ljus som vi set den senaste tiden - dock inte ful.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ser ju skön och snygg ut, synd bara att alla möss måste vara så jävla dyra nuförtiden. :S


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Den där ser ju ut som en vanlig mus för 259 kr. Jag skulle inte köpa den för 700 kr... Köper hällre en Logitech G500 för 599 på Alina (Som jag redan har gjort) xdxdxd


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Ser precis ut som Steelseries Ikari

Medlem
Skrivet av Gottn:

Den där ser ju ut som en vanlig mus för 259 kr. Jag skulle inte köpa den för 700 kr... Köper hällre en Logitech G500 för 599 på Alina (Som jag redan har gjort) xdxdxd

Nu är det ju inte det visuella som prioriterats på denna musen, utan prestandan.. Lycka till med att hitta samma prestanda i en mus för 259 spänn...

Jag skulle absolut kunna tänka mig att punga ut 700 spänn för den, vore dock lite intressant att veta hur hållbarheten är.

Bra recension.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Har en steelseries Ikari och denna är inte lik i formen direkt, denna ser mer anonym och standard ut. Vilket är bra, de absolut bekvämaste mössen är de som inte har en massa jobbiga kanter som sticker ut på diverse ställen. Steelseries verkar ha bra koll på vad de gör. Ikari är grym, men jag tror denna kan vara minst lika bra.

För övrigt så är de flesta andra gamermöss med sina "ergonomiska" former helt otroligt mycket oskönare än enklare möss. Razer, pfft.. namnet passar visserligen då det verkligen känns som om man håller i en razer.

Medlem
Skrivet av Everchange:

Ser precis ut som Steelseries Ikari

http://www.ubergizmo.com/photos/2009/7/steelseries-xai.jpg

http://www.opticalgamingmouse.com/images/steelseries-ikari-la...

Jag håller inte med.

Medlem

Vad ska man med 5000 cpi till? Alla möss skippar ju över 800.

Medlem

ser ut som Microsoft i.e 3.0

Medlem
Skrivet av Robboy:

ser ut som Microsoft i.e 3.0

Tycke det jag med, vilker är superposetivt. Inntellimouse är lätt den skönaste mus jag haft. Kör fortfarande med 2:a utgåvan av den. Bytte tillbaka till den från en Razer vars namn jag nu inte kan minnas.

Jag avskyr korkade möss som tror dom ska vara ergonomiska och bara blir otympliga och konstiga. Sedan är det posetivt att det inte är massa löjliga lysdioder och annat tramms.

Detta är den starkaste kandidat till en nya mus jag sett på länge. Blir nog ett köp. Bra recension.

Skrivet av Gottn:

Den där ser ju ut som en vanlig mus för 259 kr. Jag skulle inte köpa den för 700 kr... Köper hällre en Logitech G500 för 599 på Alina (Som jag redan har gjort) xdxdxd

Du låter som en brud som ska köpa en mobil
Funktionalitet > Utseende.

Medlem

Har nosat på denna musen ett tag, men stannar nog med min G9 ett bra tag till. Fungerar utmärkt, behöver inte bättre..än. Bra recension i alla fall!

Medlem

Tycker den är snygg faktiskt. Stilren.

Medlem

Vaddå blek design..?

Den är ju både stilren och snygg. Alla vill ju faktiskt inte ha blinkande lampor och fräsiga klistermärken.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Den ser vid första anblick ut som en 50kr. mus men den verkar vara mer än så tydligen.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

ser ut som en seriös produkt, till skillnad från dagens julgranar.

Medlem

Kan ni klara er utan sidoknapparna så rekommenderar jag Wheel Mouse Optical 1.1a - 98kr från webhallen.

Bästa musen jag haft till quake 3/quake live genom alla åren. Nackdelen är sidoknapparna som inte finns. Xai påminner om WMO 1.1a men det känns jobbigt att betala +500kr för att få sidoknapparna.

Tycker också det är lustigt att folk klagar på designen.
Snygg design != bra mus

Medlem

Tycker den ser riktigt clean ut, tråkigt att betyget dras ner för en sådan sak. Trött på alla överdrivet hypade gamermöss som slutar i att de bara ser löjliga ut.


signatur

The king stays king.

Medlem

Frågan e ju som vanligt, hur mycket kraft behöver egentligen en mus? Finns det verkligen anledning att köpa en mus för 1000kr, när man kan få en rätt schysst 2-3år gammal mus för 300kr?
Ger dom där 3000dpi verkligen den där lilla extra pushen? Blir man verkligen bättre på att reagera? När kommer musen att toppa sin utveckling?

Medlem

Och eftersom det inte står minus för att den inte funkar för vänsterhänta, så antar jag att den gör det...

Kan ni inte skriva det då? Istället för att klaga på de som är anpassade till höger?

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Frågan e ju som vanligt, hur mycket kraft behöver egentligen en mus? Finns det verkligen anledning att köpa en mus för 1000kr, när man kan få en rätt schysst 2-3år gammal mus för 300kr?
Ger dom där 3000dpi verkligen den där lilla extra pushen? Blir man verkligen bättre på att reagera? När kommer musen att toppa sin utveckling?

En del dyrare möss med hög cpi/dpi fungerar sämre än billigare möss med lägre dpi.

Efter att Sujoy på Esreality slutade testa möss så är det lite synd att några Japaner verkar vara de enda som verkligen hårdtestar möss.

De flesta lär inte ens märka av det men Xai ska tydligen lida av lite positiv acceleration ibland.

Medlem

Väl skrivet Sebastian. Skall ha denna mus i åtanke ifall min nuvarande skulle kasta in handduken. Positivt med stilrena (o-blingade?) möss med hög prestanda.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Kamp skrev: En svart kan inte vara svensk. En svensk är VIT.

Måste verkligen ifrågasätta vad den där signaturen gör i ett officiellt forum.

Medlem
Skrivet av Mhorix:

Och eftersom det inte står minus för att den inte funkar för vänsterhänta, så antar jag att den gör det...

Kan ni inte skriva det då? Istället för att klaga på de som är anpassade till höger?

Ja det vore bra om det skrivs i en recension tycker jag med! Som vänsterhänt finns det inte lika mycket att välja på.
Jag kollade på Steelseries hemsida och i filmen där verkar det som den har en neutral form iaf.

Medlem
Skrivet av Plasmabengt:
Skrivet av Mhorix:

Och eftersom det inte står minus för att den inte funkar för vänsterhänta, så antar jag att den gör det...

Kan ni inte skriva det då? Istället för att klaga på de som är anpassade till höger?

Ja det vore bra om det skrivs i en recension tycker jag med! Som vänsterhänt finns det inte lika mycket att välja på.
Jag kollade på Steelseries hemsida och i filmen där verkar det som den har en neutral form iaf.

Stog att det var två knappar på höger och vänster sida om musen.
Det tolkar jag iallafall som att det är samma funktioner på de knapparna och borde då funka lika bra för höger och vänsterhänta...

Skrivet av Mhorix:

Och eftersom det inte står minus för att den inte funkar för vänsterhänta, så antar jag att den gör det...

Kan ni inte skriva det då? Istället för att klaga på de som är anpassade till höger?

Står både i själva recensionen samt i info-rutan att musen är ambidextriös. Xai funkar alltså lika bra oavsett om du är höger- eller vänsterhänt!

Medlem

Äger en sån här mus men gillar den inte, för stor för bred. Antar det beror på vad man har för musföring men den känns på tok för klumpig. Men har man stora händer är den bra för rent tekniskt är den väldigt bra. Man behöver inte installera någon extern programvara om man inte vill, det finns vissa inställningar som man kan göra med den medföljande programvaran som man inte kan ställa in via undersidan på musen, men sen sparas dessa inställningar på musen så om man ska iväg någonstans typ event så är man igång snabbt.

Medlem

Xai är en grymt skön mus när man lärt känna den. Inställningarna kan nästan ta knäcken på en tills man får det som man vill ha det, men när det sitter så är det en dröm!

Xai är inte det minsta li Ikari - om du inte räknarr logotypen i sådana fall.
Kan lätt rekommendera denna mus till folk som vill ha en grym mus för att spela!


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Blev ett köp! Väldigt skön mus måste jag säga Om man räknar på hur många timmar man använder sin mus så är det inte så farligt dyrt heller tycker jag.

Medlem

Är väldigt sugen på den här musen.
Blir perfekt med min nya steel musmatta

12
Skriv svar