Robot
Bioshock 2

Ovan ytan har det gått två år sedan vi senast besökte Rapture men i staden på havets botten har tio år passerat och innevånarna är galnare än någonsin. Vi tog på oss dykardräkten och avlade ett besök.

#bioshock-2


Medlem
Första intrycken från Bioshock 2

VARFÖR SKRIVER DU "MEJ" ?!?!
DET STAVAS "MIG"
(visst kanske mej/dej är accepterat i ordlistan men det är inte vad man lärde sig i skolan)


signatur

Rawr

Medlem

hoppas att MP-delen blir bra, känns som att allt för många spel kastar in en halvkasst MP bara för att det ser coolt ut att få sätta Pegis "online game"-logga på förpackningen


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Gillade inte alls det första BS. Får tyvärr inga vibes av detta.

Medlem

Diggade inte ettan, kanske testar och lånar om nån polare köper

Medlem

Tycker det är för mycket action och för lite skräck i bioshock. Det blir som Doom3, ett spel som försöker vara läskigt men misslyckas för att du har världens arsenal mellan dig och fienderna. Det skulle vara mer som System Shock 2, där du inte har ett obegränsat inventory, och får ta tillvara på vartenda skott i ditt pistolmag.

Medlem

Tyckte om första Bioshock väldigt mycket, även om det inte nådde upp till mina förväntningar från att vara en sprituell uppföljare till System Shock.

Men av någon anledning så bryr jag mig inte nämnvärt om uppföljaren. Medan jag kommer köpa det någon gång, så blir det inte att jag rusar ut och köper det direkt som jag gjorde med Bioshock.

Medlem

@Wartex

Du har helt rätt. Har man spelat och älskat SS2 så känns Bioshock som dess elaka amerikanska action-kusin.

Medlem

Betalar gjärna en million för detta spel!

Medlem

Ja ettan var ju ett höjdar spel ser fram emot tvåan.

Medlem

Fortfarande en massa scriptat tråk? Väck mig när det kommer en ordentlig uppföljare till System Shock-spelen.

Medlem

Ser underbart kul ut. Älskade det första spelet. På artikeln låter det i alla fall som att multiplayerdelen kan vara kul.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Fortfarande en massa scriptat tråk? Väck mig när det kommer en ordentlig uppföljare till System Shock-spelen.

Det blir förmodligen ganska så likadant (fast det är inte samma person som har huvudansvaret för spelet denna gång). Så är det när konsolerna har tagit över och man vill skripta minnesvärda spelupplevelser.

Till slut så slaktar de STALKER och konverterar/streamlinar det över till konsoler också.

It's the way of the world.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

It's the way of the world.

Då är det också the way of the world att jag slutar köpa deras spel...

Medlem
Skrivet av Crawller:

VARFÖR SKRIVER DU "MEJ" ?!?!
DET STAVAS "MIG"

Inte så att du har något att komma med i sammanhanget om korrekt svensk skrift.

Jag tillhör den skaran som var väldigt kluven kring Bioshock, och jag har därför inte speciellt höga förväntningar på 2:an. Jag hoppas att jag blir positivt överraskad.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Crawller:

VARFÖR SKRIVER DU "MEJ" ?!?!
DET STAVAS "MIG"
(visst kanske mej/dej är accepterat i ordlistan men det är inte vad man lärde sig i skolan)

"Muckaru med mej bussar jag storesyrran påre!"ska ju såklart vara talspråk, "muckaru" och "påre" är ju inte direkt SAOL-korrekt heller,


signatur
Medlem
Skrivet av Forcie:

Fortfarande en massa scriptat tråk? Väck mig när det kommer en ordentlig uppföljare till System Shock-spelen.

För att vara ett så pass scriptat och linjärt spel som Bioshock är... så är det ändå ett av de bästa jag har spelat.

Brukar oftast vara riktigt tråkigt med spel där man inte kan göra något annat än o följa den röda tråden... men man får ju också tänka på hur svårt det är o göra ett spel som är helt öppet och fritt.

Medlem

Verkar bra, när jag får tid skall jag beställa både 1an och 2an.

Off Topic:

Skrivet av Crawller:

VARFÖR SKRIVER DU "MEJ" ?!?!
DET STAVAS "MIG"

Ironiskt att det kommer från en som inte använder korrekt interpunktion och som bara skriver med versaler...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Ettan var lite småtrist. Klarade kanske tre fjärdedelar, sen tröttnade jag.

Inaktiv

ettans story va underbar, sen gameplaymässigt så brast det då combat blev lite smått uttjatat .....det hjälpte inte att man va odödlig......


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

Nja blir nog inget köp av detta spel. Föregångaren kändes enformig och otroligt linjär. Visst hade det varit en 2D-skjutare hade den varit helt godkänd.

Inaktiv

ser fram emot de här spelet 1an va ju maxad


signatur

ToMZoN

Medlem

Känns helt ointressant, detta lär precis som sin föregångare vara infekterat av "konsolsjukan".

Medlem

Blir säkert bra för dem som tyckte om 1an

Medlem

köpte 1:an i fredags och klarade hela spelet igår. ett FANTASTISKT spel! tvåan ska defenitivts köpas!

Inaktiv

Bilden på lådan har all info man behöver, GfW LIVE = RUN AWAAAY!!!

dkd
Medlem

Påbörjade ettan ganska nyligen men vet inte om jag kommer orka spela färdigt. Att lägga patiens var säkert också häftigt första gången man gjorde det.


signatur

Ehe.

Medlem

Hatar repetetiva minigames i spel. Till exempel för att dyrka upp lås eller som i detta fallet programmera om fiender. Bort med dessa minispel tack! (Åtminstone valmöjligheten att stänga av dem)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag tror om man älskade ettan så kommer man älska detta mycket mera:D

1
Skriv svar