Blizzard vill göra konsolspel

Robot
Medlem
Blizzard vill göra konsolspel

WoW...now on ps3

Inaktiv

Ett Rock N Roll Racing 2 skulle va så jävla grymt, till Wii då självklart.

Inaktiv

Släpp World of Warcraft !

Medlem

Nytt Lost Vikings eller black Thorne hade varit intressant


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Inaktiv

Fruktansvärda nyheter Detta spelföretag är än så länge det som gett mig störst anledning att satsa på PC, med spel som diablo 3 och SC2 på ingång liassom.... hoppas det dröjer innan de gör konsollspel, att spela sånt som egentligen är gjort till Konsoll märks ju direkt på PC-versionerna!

Om Blizzard ger sig in på konsolmarknaden kommer jag bojkotta och inte köpa ett endaste spel av dem.:down:


signatur
Medlem

Tona ned domedagsprofetiorna.

Hade varit läckert om de satte sig ned och filade på en Lost Vikings sidescroller med 4-spelare coop, likt det senaste Super Mario.

Medlem

casual gaming FTW!

Medlem

fan va ni ska vara negativa mot konsol spel...

Medlem

diablo2 fanns ju på ps right?, den versionen som finns på svenska.. så förstår inte vara alla går emo, tror inte direkt dom tar folk från pc utvecklingen ändå, lär ju anställa nya


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Starcraft ghost hade ju varit trevligt...fast då måste det komma till pc med

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Om Blizzard ger sig in på konsolmarknaden kommer jag bojkotta och inte köpa ett endaste spel av dem.:down:

Sucks to be you!
Det är skillnad på om de portar skiten till PC eller inte... dessutom säger de inte att de går över till konsol, de skapar säkert spel på PC fortfarande. Warcraft, Starcraft och Diablo tror jag förblir på PC.

Medlem

Blizzards NEXT GEN MMO, kommer till nya XBOXEN jag lovar

Medlem

Man tröttnar på anti konsolfjortisar.....(och nej jag är PC favorit) men sanningen är att blizzard var kungar på snesen fattar inte vad man grundar "bojkottta blizzard" ifrån...Lost vikings skit bra spel ny tänk, black thorne aa ny tänk där med...rock n roll racing kanske inte direkt ny tänk men det var ett av de spelen som ja spelade mest i mina unga dar!! dom failar aldrig på spel! Så dofilusochkaffe nästa kommentar du har borde du lägga när du fyllt ut byxorna lite!


signatur

Godspeed

Medlem

Diablo 3 tror jag absolut skulle göra sig finfint på konsol. Det är inte direkt en spelserie som gjort sig känd för att ha särskilt avancerad kontroll.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Blizzards NEXT GEN MMO, kommer till nya XBOXEN jag lovar

MMO utan mus och tangentbord suger och merparten av konsolspelare saknar dessa två saker. Tror inte heller att det kommer vara något som medföljer en ny version av Xbox och därför har jag även svårt att tro att de skulle utveckla ett seriöst MMO till konsol.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Om Blizzard ger sig in på konsolmarknaden kommer jag bojkotta och inte köpa ett endaste spel av dem.:down:

det var ju då ett jäckla bojkottande på allt då :evil:


signatur

God is dead

Medlem
Medlem

Barnsligt med alla som grinar bojkott så fort något skall göras till konsol.
Förut brukade PC spelarna vara den mest mogna gruppen, men efter att ha läst så pass många patetiska inlägg de sista halvåret börjar man ju verkligen undra hur det egentligen ligger till..
Så fort det är någon konsolnyhet (ofta helt utan anknytning till PC) blir tråden spammad av PC fans som bara spyr ur sig galla över allt som har med konsoler att göra.

Blizzard har ju gjort bra konsolspel förut, vill de göra en uppföljare på något av sina tidigare spel eller satsa på något nytt skulle det säkerligen uppskattas av många.

Jag själv gillar PC bäst, men spelar även konsoler.

Medlem

Tror Microsoft köper upp det exklusivt de verkar satsa mer på sådant än just Sony.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Jag tror vi kan sitta tryggt på PC ett bra tag till och lira Blizzard-spel. Jag är inte orolig. Känns väl som ett självklart steg när hjulen hos Blizzard snurrar bättre än någon annan stans.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Om Blizzard ger sig in på konsolmarknaden kommer jag bojkotta och inte köpa ett endaste spel av dem.:down:

Haha fyfan va fjantigt. Blizzard är ju ett av dom få företag som valde att fokusera på PC för dom tyckte det var bättre att jobba med, som han sa i nyheten.

Vart du förvånad då du läste nyheten eller? Klart dom kommer göra nått konsol spel igen, dom har mycket pengar att tjäna där också!

Men blir ju garanterat enklare gjort än deras PC spel.

Medlem

Mycket sorgligt. Hoppas dem fortsätter hålla samma höga standard. Hoppas fan inte att de kommer utveckla spelen primärt till konsol och sedan får vi en taskig portning till PC.
Money talks i guess...

Medlem

MMO utan mus och tangentbord suger och merparten av konsolspelare saknar dessa två saker. Tror inte heller att det kommer vara något som medföljer en ny version av Xbox och därför har jag även svårt att tro att de skulle utveckla ett seriöst MMO till konsol.[/quote]

Finns redan, och det kommer fler...
Snarast är det väl bara naturligt att Blizzard vill öka sina intäkter, minska utgifterna för patchning/spelutveckling till flera system, och få kunder som är väldigt trogna när det gäller köp av expansioner (DLC) på gott och ont.

Sen kommer väl även i fortsättningen spel utvecklas På PC, även om konsolerna är målgruppen. I så fall får man bita i det sura äpplet och köra en dålig portning, skaffa en 360-kontroll och koppla in i datorn (väldigt smidigt) eller köpa en konsol och njuta av spelet utan portningsproblem.

Ett spel som D3 vore perfekt för konsol, vida överlägset PC, medan det omvända gäller för SC2.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Oneone:

Blizzards NEXT GEN MMO, kommer till nya XBOXEN jag lovar

MMO utan mus och tangentbord suger och merparten av konsolspelare saknar dessa två saker. Tror inte heller att det kommer vara något som medföljer en ny version av Xbox och därför har jag även svårt att tro att de skulle utveckla ett seriöst MMO till konsol.

Ps3an har stöd för både pekdon och knappbräda, det gäller bara att spelutvecklarna lägger in stödet.

Sen funkar wow attans bra att casualspela med handkontroll. Har tillochmed raidat med min sixaxis.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Tråkiga nyheter imo, konsolerna tar över världen


signatur

pain is temporary, glory is forever

Medlem

Varför är det sorgligt? Fattar inte er mänskor riktigt, varför skulle PC spelen bli sämre för att det gör konsole spel vid sidan av.

Det är ett företag, som precis som vilket annat vill känna bra med pengar och det är precis vad konsole spel gör.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Starcraft Ghost. Make it happen.

123
Skriv svar