vista suger!!!!!!!!!

Inaktiv
vista suger!!!!!!!!!

hej skulle hjälpa en kompis med ett spel och skulle behöva kolla på filerna till spelet hur i satans helvete kan man se dom när man öppnar spelets mapp så finns det bara genväg till spelet och genväg till hemsidor om spelet . nån som vet hur man gör???

Medlem

Öppna rätt mapp, inte mappen som ligger i startmenyn -.-


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jo, Vista kräver lite högre IQ mot XP, kanske 80 istället för 75, men att du ens har så mycket förvånar mig oerhört mycket.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Du bör inte gå in i spelets mapp i startmenyn som Tysonayt säger...


signatur
Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Jo, Vista kräver lite högre IQ mot XP, kanske 80 istället för 75, men att du ens har så mycket förvånar mig oerhört mycket.

haha kallt du


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Inaktiv

Du säger att Vista suger men har inte kunskap nog för att ens använda utforskaren?

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Jo, Vista kräver lite högre IQ mot XP, kanske 80 istället för 75, men att du ens har så mycket förvånar mig oerhört mycket.

Skärpning för fan, har du inget vettigt att tillföra till tråden så håller du dig borta.

Ontopic: gå genom utforskaren, hittar ni den inte så kan det nog vara bra att läsa igenom manualen lr dylikt

Medlem

Sitter på Linux nu och kan inte dubbelkolla men tror du gör följande:

I spelmappen från startmenyn klickar du med höger mus och väljer egenskaper. Där tror jag att starvägen ska stå längs upp (bara att markera och kopiera)

Sparade spel kan var marigt att hitta. En del spel gömmer dem i en dold mapp som heter något med "Apps" i c:\user\ditt namn\.... Andra är lätta att hitta då de finns i Dokumentmappen och mappen My Games\Spelets nam\Saved Games.


signatur

Det var detta...

Medlem

har inget svar på frågan men, jag håller med på din kommentar: VISTA SUGER!!!!!!

Skrivet av totte1015:

har inget svar på frågan men, jag håller med på din kommentar: VISTA SUGER!!!!!!

På vilket sätt suger det? Personligen börjar jag bli trött på alla som bara säger att Vista suger, men dom har aldrig testat det.

Sitt med Vista 1 vecka, och sen XP 1 vecka. Kom sen tillbaka och berätta för mig vad ni tycker.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

dudududu!! jag HAR tillochmed vista!!jag ångrar det inköpet som faan,asså visst,grafiken e mycket bättre,men grafiken är inte allt,man kan tex inte spela nått online spel utan att man måste vara systemadmistratör och superadminstratör och hela chabraket,en gång hade tillochmed inte Jag tillgång till,hhmm jag tror det var live hotmail på datorn istället för internet,"vista" sa bara: du har inte behöriget och installera detta program,inaktiverade hels säkerhetsmodulen på vista,men endå kommer skiten upp... visas motto borde vara "du har inte behörighet och installera mig utan att vara systemadminstratör"!:up:

Skrivet av master_chrille:
Skrivet av totte1015:

har inget svar på frågan men, jag håller med på din kommentar: VISTA SUGER!!!!!!

På vilket sätt suger det? Personligen börjar jag bli trött på alla som bara säger att Vista suger, men dom har aldrig testat det.

Sitt med Vista 1 vecka, och sen XP 1 vecka. Kom sen tillbaka och berätta för mig vad ni tycker.

Installera om och bli administratör?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Det är inte Vista som suger det är hela Windows.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det är inte Vista som suger det är hela Windows.

Spännande. Förklara gärna.
Vad är det som 'suger', och vad tycker du Windows saknar som andra operativsystem har?


signatur

I'm a snake, follow me!

Skrivet av SuperTank:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det är inte Vista som suger det är hela Windows.

Spännande. Förklara gärna.
Vad är det som 'suger', och vad tycker du Windows saknar som andra operativsystem har?

Jag har märkt att NÄSTAN alla personer som har Windows och klagar på det har aldrig testat ett annat operativsystem.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Tja
Jag har gjort en snygg klocka ut av min vista skiva .

LOL LOL LOL

Inaktiv

VISTA SUGER XP DUGER

Medlem

XP är väl det bästa MS gjort hittils ?

Medlem

W95 är det bästa MS gjort hittils, W7 kommer dock bli bra tror jag.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Skrivet av TRamen:

Tja
Jag har gjort en snygg klocka ut av min vista skiva .

LOL LOL LOL

Lika gärna ge den till en kompis och låta honom testa Vista. Han kanske tycker det är bra, som väldigt många andra tycker.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

ha roligt att mitt inlägg skapat sån diskusion

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det är inte Vista som suger det är hela Windows.

Spännande. Förklara gärna.
Vad är det som 'suger', och vad tycker du Windows saknar som andra operativsystem har?

Alla säkerhets luckor som hittas av diverse crackers, priset, icke open source, segheten, samt default webläsarn.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det är inte Vista som suger det är hela Windows.

Spännande. Förklara gärna.
Vad är det som 'suger', och vad tycker du Windows saknar som andra operativsystem har?

Alla säkerhets luckor som hittas av diverse crackers, priset, icke open source, segheten, samt default webläsarn.

Hoppas du föredrar Linux för om du föredrar Mac så sitter du bara och säger emot dig själv. Lite kul att det du säger stämmer nästan ännu bättre på Mac än på Windows, eller ja, det finns inte många virus på Mac men några finns det.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Vi fick ett Mac virus en gång när jag jobbade på Stockholms universitet. Det spred sig över nätverket och payloaden var att det raderade hårddiskarnas bootsektorer


signatur
Medlem
Skrivet av master_chrille:

Jag har märkt att NÄSTAN alla personer som har Windows och klagar på det har aldrig testat ett annat operativsystem.

Jag har märkt att NÄSTAN alla personer som höjer Windows till skyarna och aldrig klagar på det har aldrig testat ett annat operativsystem.

Skrivet av TysN:

Hoppas du föredrar Linux för om du föredrar Mac så sitter du bara och säger emot dig själv. Lite kul att det du säger stämmer nästan ännu bättre på Mac än på Windows, eller ja, det finns inte många virus på Mac men några finns det.

Här har vi däremot en som aldrig testat Mac OS X.

Vista är dyrare, segare, sämre web browser per default, fler säkerhetsluckor och virus ska vi inte ens tala om.

Så vad dillar du om?

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av master_chrille:

Jag har märkt att NÄSTAN alla personer som har Windows och klagar på det har aldrig testat ett annat operativsystem.

Jag har märkt att NÄSTAN alla personer som höjer Windows till skyarna och aldrig klagar på det har aldrig testat ett annat operativsystem.

Skrivet av TysN:

Hoppas du föredrar Linux för om du föredrar Mac så sitter du bara och säger emot dig själv. Lite kul att det du säger stämmer nästan ännu bättre på Mac än på Windows, eller ja, det finns inte många virus på Mac men några finns det.

Här har vi däremot en som aldrig testat Mac OS X.

Vista är dyrare, segare, sämre web browser per default, fler säkerhetsluckor och virus ska vi inte ens tala om.

Så vad dillar du om?

Vänta nu, på vilket sätt är Vista dyrare, du måste köpa en jävla Mac dator för att få tag i Mac OSX och de är inte precis prisvärda eller billiga.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av TysN:

Vänta nu, på vilket sätt är Vista dyrare, du måste köpa en jävla Mac dator för att få tag i Mac OSX och de är inte precis prisvärda eller billiga.

Vista är dyrare om man ska uppgradera från XP än från en tidigare Mac OS X-version till den senaste. Punkt. Mac OS X går att köpa i vilken Apple store som helst, du behöver ingen Mac för att få tag i operativsystemet. Sen om du vill köra det på en "hackintosh" eller inte är ju en annan sak. Då blir det ju som windows och då faller liksom hela grejen med Mac och Mac OS X.

Mac OS X är dessutom optimerat för hårdvaran som Apple använder för högsta möjliga stabilitet och prestanda som hårdvaran kan leverera. Inget inkompabilitetssvammel eller problem med drivers alltså. Någonsin.

"It just works!"

Att sen säga att en Mac inte är prisvärd är bara din subjektiva åsikt och just den åsikten kommer från en skev målgrupp som består av studerande spelnördar med studiebidrag som enda inkomstkälla. Då man måste sommarjobba ihop till nästa uppgradering till datorn så är allting dyrt. Been there, done that.

För mig (om vi nu ska vara subjektiva) handlar det om mer än bara "prestanda per krona" i ett datorköp. Jag fokuserar inte längre på högsta möjliga prestanda för lägsta möjliga kostnad och för mig är t.ex den nya 13" MacBook:en mer prisvärd än låt säga en custom-byggd windowsburk för 15 000 kr eller en "überPro1337blingbling"-gaming laptop med bättre grafikkort, större skärm osv för samma pris. Den var till och med så pass prisvärd att jag gick och köpte en trots att jag redan har en 17" MacBook Pro.

Värderingsfasen i köpprocessen som vi alla går igenom innan ett köp av något skiljer sig mycket från person till person.

Fantastiskt va?

Medlem

Vista är faktiskt riktigt bra men det är inte helt korrekt att säga det högt. Därför är alla glada över Windows 7. Samma sak men det är plötsligt OK att säga, tusan va bra det här var... lol

1
Skriv svar