Installera om Vista - ingen skiva

Medlem
Installera om Vista - ingen skiva

Hej,

Skulle vilja fräscha upp datorn lite med en ominstallation, grejen är bara att när jag köpte datorn så var Vista förinstallerat, så därför har jag ingen skiva att installera med.

Hur går jag då till väga?

Medlem

vLite, vet inte om man redan måste ha en ISO fil eller skiva för har aldrig använt det själv, men du kan ju ladda ner och kolla.

Medlem
Skrivet av Xphome:

vLite, vet inte om man redan måste ha en ISO fil eller skiva för har aldrig använt det själv, men du kan ju ladda ner och kolla.

Tack för det, letade dock nyss reda på alla papper jag fick med datorn för att kolla det verkligen inte fanns någon skiva, och det gjorde det inte.

Men jag hittade papperen till den stationära datorn vi har hemma, och bland dem fanns det installations skivor för XP PRO SP2 på olika språk. Det står "Endast för användning med CD-skivan Restore", och den finns, vad innebär det?

Skulle det gå att använda den svenska skivan och installera XP på min bärbara?

Medlem
Skrivet av NoName:
Skrivet av Xphome:

vLite, vet inte om man redan måste ha en ISO fil eller skiva för har aldrig använt det själv, men du kan ju ladda ner och kolla.

Tack för det, letade dock nyss reda på alla papper jag fick med datorn för att kolla det verkligen inte fanns någon skiva, och det gjorde det inte.

Men jag hittade papperen till den stationära datorn vi har hemma, och bland dem fanns det installations skivor för XP PRO SP2 på olika språk. Det står "Endast för användning med CD-skivan Restore", och den finns, vad innebär det?

Skulle det gå att använda den svenska skivan och installera XP på min bärbara?

Ta kontakt med den du köpte datorn av och begär en windows-skiva. Affär/företag eller begagnad från privatperson?

Risken att använda restore-skivan är att du får massa annat utöver windows som inte är anpassat för den hårdvara du har i din bärbara. Du kan förstås prova, men ...

Allternativt ställer du frågan i forumet för nLite/vLite och frågar om du kan extrahera endast Windows-filerna från dina restore-skivor.


signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

Medlem

signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

Medlem
Skrivet av Wikkit:

Tack, ska kolla närmare på det där.

1
Skriv svar