Hjälp! Bredband/Dator... seg!

Inaktiv
Hjälp! Bredband/Dator... seg!

Hej!

Jag kör på operativsystemet XP.
Bredband: Com Hem small 2/0.5
Router: D-link DI524
Modem: Scientific Altanta 2203

Hursomhelst så är bredbandet äckligt segt. Filmer på youtube tar 10 år att buffra och det är allmänt jobbigt att surfa. Kollade på http://www.bredbandskollen.se/
fick ut:

Skicka 0.12 Mbit/sek

Ta emot 0.46 Mbit/sek

Resultat: Dåligt (no shit...)

Testade Xboxlive. Funkade bra. Körde COD 5. Såg att en finne hade lika många "pinnar" som jag. Bra alltså.

Har testat att:

Starta om modemet

Starta om router

Starta om datorn

Använda Ad-aware. Tog bort cirka 70 st misstänkta spyware o liknande. 2 st Trojaner (!)

Sista utväg egentligen är väl att installera om hela datorn :(. Orka det. Tänkte att någon hade en idé vad man kan göra utan att radera o börja om....

Medlem

Formatera och installera anti-virus och anti-spyware från första början.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

Formatera och installera anti-virus och anti-spyware från första början.

tack för svaret, men det var det jag ville undvika

Medlem

Har man väl fått in trojaner och annan skit är det ett helvete att få bort det, sen är det alltid fräscht med en ny installation.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

Har man väl fått in trojaner och annan skit är det ett helvete att få bort det, sen är det alltid fräscht med en ny installation.

W0RD!:up: Hårddisken delade upp sig i två portioner sen sist då jag formaterade om den. Kan man få ihop den på något sätt?

Medlem

Ja, bara ta bort alla partitionerna med XP-skivan när du installerar om, och skapa en ny partition som täcker hela hårddisksutrymmet.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

Ja, bara ta bort alla partitionerna med XP-skivan när du installerar om, och skapa en ny partition som täcker hela hårddisksutrymmet.

Tack!:):up:

Inaktiv

Det var antagligen routern som jävlades lite... testade att köra direkt från modemet till datorn. Det gav goda resultat. Nu så, undrar jag vad man ska göra med routern...

1
Skriv svar