Duktig på Photoshop eller liknande?

Inaktiv
Duktig på Photoshop eller liknande?

Undrar om det finns någon som är duktig på photoshop eller liknande program?

Behöver någon som kan hjälpa mig att göra lite loggos m.m till ett projekt.

PMa mig eller maila mig på:

gamereport.info@gmail.com

Medlem

mm. Men känner inte riktigt för att anstänga mig gratis. Beror på hur du vill ha det och om jag råkar ha någon lucka där jag inte har nåt att göra, då kanske jag kan ställa upp gratis.

Medlem

Mitt standartpris för ett arbete som är i stil med loggor, layouts m.m. som sträcker sig över en vecka är 3000kr. Och det brukar landa på ca. 1-2h om dagen under en arbetsvecka.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Vänta dig inte att någon jobbar gratis. Skulle någon mot förmodan göra det så förvänta dig inte något direkt imponerade resultat. Ingen vettig designer/grafisk formgivare jobbar gratis idag.

Inaktiv

behöver bara e enkel loggo...
personen får gå med vårt projekt om det är intressant.
Annars hittar vi någon annan.

Medlem

Det är viktigt att man ger ett seriöst intryck och att loggan passar med det syfte och budskap man vill föra fram.
Men antar att du sa "Nej tack".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Det är viktigt att man ger ett seriöst intryck och att loggan passar med det syfte och budskap man vill föra fram.
Men antar att du sa "Nej tack".

Precis, tänkte om någon kunde göra en snabb logg typ som FZ uppe i hörnet eller nått.
Men det fixar sig alltid

Medlem

Hur ska du kunna locka användare till din sida om den är som FZ fast inte etablerad, med sämre sponsorer och dessutom folk som jobbar gratis?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Att folk jobbar grattis för ett lite personligt hobby projekt är väl försjutton inte inte ovanligt.

Gillar man att pyssla med och skapa bilder finns det nog många som kan göra nåt som är bra nog, för skojs skull.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Håller med dig SeniiL men alla tänker ej så...

Medlem

Dom flesta personerna under min livstid som har kommit fram till mig och frågat om loggos och andra liknande saker tänker aldrig riktigt så långt, nästan alla ute på arbetsmarknaden också är lite tafatta i huvudet. Det börjar alltid med att dom igentligen inte har någon ide vad dom vill ha eller hur det ska bli eller ändrar sig under tidens gång, och brukar sluta med att det tar längre tid än vad som förväntades, eller att dom inte behöver det tillslut. Efter ett par såna gånger så måste man lära folket lite att, om jag säger hur mycket, så tänker den här personen, ojda menar han så seriöst, och det svaret räcker för mig.

Medlem

Jag har gjort ganska mycket gratisjobb åt vänner och bekanta både vad gäller logotyper, hemsidor, tröjtryck och fan vet vad. Jag har dock slutat göra det (och mycket annat datorrelaterat) gratis i någon slags protest.

Om en kompis eller bekant kommer hem till mig för att koppla lite med min el (elektriker) eller kanske byta ut något i badrummet (rörmockare) eller liknande så är det mer eller mindre underförstått att de skall kompenseras, gärna ekonomiskt... Om man "fixar en dator" åt någon förväntas man däremot nästan vara tacksam för att man får fixa med denna dator... Att ordna med datorer, tv-apparater, dvd-spelare, konvertering av hemvideo till DVD, uppkopplingsproblem, hemnätverk och liknande är riktigt mödosamt och tråkigt. Belöningen motsvarar nästan aldrig belöningen.

Jag för egen del har slutat ställa upp. Alla får ett nej till svar nuförtiden.

"Hejsan, läget? Kan du komma hem till mig på lördag och byta toalettstol i badrummet så bjuder jag på kaffe?" - Inte så troligt.

"Hejsan, läget? Kan du komma hem till mig på lördag och fixa min virusdrabbade dator så bjuder jag på kaffe?" - Högst troligt.

Ursäkta, trådskapare för min kapning av tråden. Det behövde bara sägas.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

men kaffe är ju gott

r1k
Medlem

Visst funkar de jag drog igång www.xtrm.se som hobbyprojekt. Dock ligger de på is men förra versionen hade iallafall runt 1000 medlemmar varav 400 unika + per dag.

allt går! Bara kul med folk somd rar igång saker på sin fritid och lägger ned sin skäl i det. Kämpa på!

Jag har tyvärr ingen tid att kika på de =(

Medlem

Har en kille på MSN, han kan.
edit, lät lite gay. Men finns en i min kontaktlista


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag har gjort ganska mycket gratisjobb åt vänner och bekanta både vad gäller logotyper, hemsidor, tröjtryck och fan vet vad. Jag har dock slutat göra det (och mycket annat datorrelaterat) gratis i någon slags protest.

Om en kompis eller bekant kommer hem till mig för att koppla lite med min el (elektriker) eller kanske byta ut något i badrummet (rörmockare) eller liknande så är det mer eller mindre underförstått att de skall kompenseras, gärna ekonomiskt... Om man "fixar en dator" åt någon förväntas man däremot nästan vara tacksam för att man får fixa med denna dator... Att ordna med datorer, tv-apparater, dvd-spelare, konvertering av hemvideo till DVD, uppkopplingsproblem, hemnätverk och liknande är riktigt mödosamt och tråkigt. Belöningen motsvarar nästan aldrig belöningen.

Jag för egen del har slutat ställa upp. Alla får ett nej till svar nuförtiden.

"Hejsan, läget? Kan du komma hem till mig på lördag och byta toalettstol i badrummet så bjuder jag på kaffe?" - Inte så troligt.

"Hejsan, läget? Kan du komma hem till mig på lördag och fixa min virusdrabbade dator så bjuder jag på kaffe?" - Högst troligt.

Ursäkta, trådskapare för min kapning av tråden. Det behövde bara sägas.

håller med till fullo, de enda jag hjälper nu är mina föräldrar, min syster och bror. Resten är jag helt uppriktiga emot och säger att jag varken har ork eller tid att arbeta utan ersättning och föreslår om de vill ha min hjälp så ordnar vi det på firman eller med en slant i handen.

Medlem
Skrivet av Tetris||:
Skrivet av CastorFiber:

Jag har gjort ganska mycket gratisjobb åt vänner och bekanta både vad gäller logotyper, hemsidor, tröjtryck och fan vet vad. Jag har dock slutat göra det (och mycket annat datorrelaterat) gratis i någon slags protest.

Om en kompis eller bekant kommer hem till mig för att koppla lite med min el (elektriker) eller kanske byta ut något i badrummet (rörmockare) eller liknande så är det mer eller mindre underförstått att de skall kompenseras, gärna ekonomiskt... Om man "fixar en dator" åt någon förväntas man däremot nästan vara tacksam för att man får fixa med denna dator... Att ordna med datorer, tv-apparater, dvd-spelare, konvertering av hemvideo till DVD, uppkopplingsproblem, hemnätverk och liknande är riktigt mödosamt och tråkigt. Belöningen motsvarar nästan aldrig belöningen.

Jag för egen del har slutat ställa upp. Alla får ett nej till svar nuförtiden.

"Hejsan, läget? Kan du komma hem till mig på lördag och byta toalettstol i badrummet så bjuder jag på kaffe?" - Inte så troligt.

"Hejsan, läget? Kan du komma hem till mig på lördag och fixa min virusdrabbade dator så bjuder jag på kaffe?" - Högst troligt.

Ursäkta, trådskapare för min kapning av tråden. Det behövde bara sägas.

håller med till fullo, de enda jag hjälper nu är mina föräldrar, min syster och bror. Resten är jag helt uppriktiga emot och säger att jag varken har ork eller tid att arbeta utan ersättning och föreslår om de vill ha min hjälp så ordnar vi det på firman eller med en slant i handen.

Jag fick en Big Mac co en gång efter ca 5 timmars slit... Det var... gott.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Ja visst är de hemskt med folk som gärna gör saker gratis...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Nej men lite principer får man ha.

Det är ofta samma sak med musiker. De får jobb där den enda lönen är att de kanske blir bjudna på mat eller lite fika. "Ni tycker väl att det är roligt?"

Jag rekommenderar att du får hem Adobe Illustrator CS4 på nåt sätt och kollar några beginner-tutorials på nätet. Det är ett väldigt enkelt program som lämpar sig bättre för loggos.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag har gjort ganska mycket gratisjobb åt vänner och bekanta både vad gäller logotyper, hemsidor, tröjtryck och fan vet vad. Jag har dock slutat göra det (och mycket annat datorrelaterat) gratis i någon slags protest.

Om en kompis eller bekant kommer hem till mig för att koppla lite med min el (elektriker) eller kanske byta ut något i badrummet (rörmockare) eller liknande så är det mer eller mindre underförstått att de skall kompenseras, gärna ekonomiskt... Om man "fixar en dator" åt någon förväntas man däremot nästan vara tacksam för att man får fixa med denna dator... Att ordna med datorer, tv-apparater, dvd-spelare, konvertering av hemvideo till DVD, uppkopplingsproblem, hemnätverk och liknande är riktigt mödosamt och tråkigt. Belöningen motsvarar nästan aldrig belöningen.

Jag för egen del har slutat ställa upp. Alla får ett nej till svar nuförtiden.

"Hejsan, läget? Kan du komma hem till mig på lördag och byta toalettstol i badrummet så bjuder jag på kaffe?" - Inte så troligt.

"Hejsan, läget? Kan du komma hem till mig på lördag och fixa min virusdrabbade dator så bjuder jag på kaffe?" - Högst troligt.

Ursäkta, trådskapare för min kapning av tråden. Det behövde bara sägas.

Håller helt med dig. Det är jäkligt underligt att det ska ses som nåt man gör för skojs skull när man ska installera om en dator eller nåt annat strul med en dator. Tar ju hur lång tid som helst. Och inte fan är det speciellt kul heller. Vill man ha hjälp med nåt annat ska det vara betalt eller gentjänster. Har börjat säga nej till allt datorrelaterat nu om det inte är väldigt nära vänner..

Det värsta exemplet var ju när en flyktig bekant till min kära mor ville att jag skulle "snickra ihop" en hemsida till honom där man kunde beställa produkter från hans företag.

Jo tjena.. Bara för att jag råkar ha ett intresse av datorer så förväntar han att jag ska snickra ihop nåt gratis till honom som kostar 100000 kronor att köpa... Fyfan va trött man blir..

1
Skriv svar