Teamspeak 3-beta släppt

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av daskedennis:

Mumble är och förblir bäst!

i ljud kanske, ts3 inför ju så mkt annat smått o gott

som till exempel... vad? Mumble har i princip 0 fördröjning ovasett om man är två spelare eller 20, bra ljud Det är väl ungefär vad som krävs för en bra voice over client... eller vad för smått och gått krävs med? färgade namn i klienten eller vad?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Bara jag och de jag brukar köra med som upplevt att mumble käkar cpu och minne som en jävla gris? Minnesanvändningen ligger fan på det tiodubbla jämfört med ts2 och det dubbla jämfört med skype.

Medlem

Mumble är ju det enda rätta.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

som till exempel... vad? Mumble har i princip 0 fördröjning ovasett om man är två spelare eller 20, bra ljud Det är väl ungefär vad som krävs för en bra voice over client... eller vad för smått och gått krävs med? färgade namn i klienten eller vad?

Finns en del saker... Det går till exempel att spela in snacket på server, vill man göra det med Mumble får man strula med extra program. TeamSpeak 3 har även support för plugins, finns inte många än men det kanske kommer. Annars så är väl den största grejen att man kan skicka filer mellan varandra i TS3.

Mumble har dock ett par saker som TS3 inte har. 3D ljud baserat på position in-game (står någon bakom en i spelet kommer deras ljud därifrån) och in-game overlay, så man ser vem som snackar på skärmen.

Det är iaf de skillnader jag lagt märke till.

Medlem
Citat:

we currently send 50 sound packets per second to achieve best latency, this seems to be a problem with not so good connections, so we will add a special "high latency" codecs that are the same as the normal codecs, but only send 10 sound packets per second. This will of course mean more latency, but less bandwidth (packet overhead is saved) and hopefully a better service to those users with bad internet connections.

http://forum.teamspeak.com/showthread.php?t=46629&page=2

Han gillar tydligen att trycka på enter..

Inaktiv

[quote=Fletchett]

Skrivet av nudelsdesign:

3D ljud baserat på position in-game (står någon bakom en i spelet kommer deras ljud därifrån) och in-game overlay, så man ser vem som snackar på skärmen.

finns det inte något slags 3d ljud i ts3 nu också? fast det kanske inte är baserat på positioner från spelet man är i för tillfället?

Medlem

Är det sant att det äter upp minnet?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Är det sant att det äter upp minnet?

det drar pytte lite mera än vent. men å andra sidan får du ju sjukt mycket mera funktioner och inställningar i ts3.

Medlem

Så nu dras dessa program in i "mobilkriget". Jag skaffar det program som har bäst kalkylator och har inbyggd videospelare som stödjer Voddler!

Eller så sitter jag där med ventrilo 2.1.4 som fortfarande fungerar väl. Jag var öppen för att byta till mumble men folk var tillräckligt otekniska för att inte orka lära sig att tuna inställningar i ett nytt program - så våran spelgrupp hoppade tillbaka till ventrilo.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Mumble är enkelt och suveränt bra. Aldrig TS igen.


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Så nu dras dessa program in i "mobilkriget". Jag skaffar det program som har bäst kalkylator och har inbyggd videospelare som stödjer Voddler!

Eller så sitter jag där med ventrilo 2.1.4 som fortfarande fungerar väl. Jag var öppen för att byta till mumble men folk var tillräckligt otekniska för att inte orka lära sig att tuna inställningar i ett nytt program - så våran spelgrupp hoppade tillbaka till ventrilo.

De måste vara bra lata isf, mkt lättare att ställa in mumble än ventrilo iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av DeKvittar:

Jag var öppen för att byta till mumble men folk var tillräckligt otekniska för att inte orka lära sig att tuna inställningar i ett nytt program - så våran spelgrupp hoppade tillbaka till ventrilo.

finns ju en jätte simpel guide man kör i mumble sen funkar allting klockrent.

12
Skriv svar