Mystiska programblockeringar i Vista

Inaktiv
Mystiska programblockeringar i Vista

Hej
Jag har ganska nyligen införskaffat mig en dator med Windows Vista Home Premium. Är inte särskilt nöjd då jag mest stött på problem.

Program och spel som behöver kommunicera med internet för att ladda hem filer och uppdateringar vid installation verkar blockeras på ngt sätt.
De program och spel som hittills har strulat är:

World of warcraft (failed to read information from the internet)
Steam (Error (main exception) Unable to load library steam.dll)
Msn messenger (får hela tiden en felkod om att det inte går att ansluta)
Spyware Doctor (Fel vid nedladdning av uppdatering, kolla anslutning)

Detta händer så fort jag ska installera eller starta programmen.
Jag har letat som fan på internet men kan inte hitta ngt som löser mina problem. Jag har avblockerat programmen i windowsbrandväggen, försökt med att öppna portar, jag har ingen router och använder mig av symantec antivirus 10.2.1.1000 som inte har brandvägg.
Jag kan tillägga att jag också är administratör och har testat att köra programmen i kompatibilitetsläge för XP.

VA FAN ÄR DET SOM BLOCKERAR DESSA PROGRAM?
Allt detta funkade med XP.

Har ngn liknande problem/lösningar så är jag tacksam för svar

MVH/granne

Medlem

Testa med att ta bort UAC?


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Öppna kontrollpanelen --> Användarkonton --> Användarkonton --> Ditt konto (kan vara att det inte kommer något val av konton om du inte har flera användare på datorn) --> Aktivera eller inaktivera Kontroll av användarkonto (UAC) --> *kryssa ur rutan, klicka ok och starta om datorn*


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar