µtorrent port

Medlem
µtorrent port

Hej nu var det ett tag sen jag var här. Nu är det så jag har precis formaterat datorn och jag har problem med µtorrent porten. Jag kör med samma port som var öppen innan jag formaterade datorn och jag vet att den är öppen. Men fort ja kollar med utorrent så säger den att porten är stängd. Har till och med laggt in den i windows brandväggen. På Piratebits så säger den också att porten är stängd.

Hur kan det komma säg fast jag har en öppen port för Utorrent? Jag har en D-Link DI-624 om jag minns rätt. Jag gjorde rätt när ja öppnade porten för utorrent också.

Medlem

Tycker det är lite otydligt, tror du att porten är öppen i routern eller har du kollat? Tror du så kolla för att vara 100% säker.
Har du kollat så det inte är några antivirus program som är i farten? Kolla också spyware programmen om du har sådana.
Har du testat med en annan port? Kan vara så att just den du använder bråkar. Dessutom rekommenderas man att byta port lite då och då eftersom de ibland kan stänga sig (fattar inte varför men det händer). Jag har t ex behövt byta portar 3 ggr medan min syrra och farsa har haft samma under samma tid.

Lycka till

Medlem

Hoppas du inte använder µtorrent att tanka nåt olagligt med. Om så är fallet blir det nog en varning...


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Så länge vi inte diskuterar själva olagliga torrents så bryter vi inte mot några regler.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Wookiee:

Tycker det är lite otydligt, tror du att porten är öppen i routern eller har du kollat? Tror du så kolla för att vara 100% säker.
Har du kollat så det inte är några antivirus program som är i farten? Kolla också spyware programmen om du har sådana.
Har du testat med en annan port? Kan vara så att just den du använder bråkar. Dessutom rekommenderas man att byta port lite då och då eftersom de ibland kan stänga sig (fattar inte varför men det händer). Jag har t ex behövt byta portar 3 ggr medan min syrra och farsa har haft samma under samma tid.

Lycka till

Alltså den porten jag har är öppen. Jag vet att jag har den öppen i själva routern. Asså jag har kollat flera gånger säger fortfarande att den är stängd både på sidor där man kan se vad man seedar eller inte. Asså innan jag formaterade datorn så var den alltid öppen och det sa Utorrent också. Sen nu när ja formaterade datorn och skrev den porten ja hade innan ja formaterade säger nu att porten är stängd.

Inaktiv

Dum fråga kanske men har du sett till att din dator har samma ip adress som den hade innan formateringen?

Inaktiv

Bästa är alltid att försöka lösa det hela genom att använda något annat istället för router. För att angripa roten till det onda ordentligt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Vart lite inaktiv nu. Jag tror det är samma IP sen ja formaterade datorn. Gjorde även en ny formatering för bara nån vecka sen. Men ja kör med samma port igen men säger fortfarande att porten är stängd.

1
Skriv svar