Home har 10 miljoner invånare

Robot
Medlem
Home har 10 miljoner invånare

Har varit inne och traskat runt några få gånger men har svårt att se någon större nytta med det. Det tar för lång tid att ta sig till biografen för att jag ska orka kika på filmtrailers och de småspel som finns är oftast överfulla.

/ LordDaimos

Medlem

Jag går in på Home några gånger i veckan för att tanka nya gratis kläder, besöka nya rum och spela schack med en polare. Men det märks att spelet fortfarande är i beta, inte mycket att göra än. Men det kommer nya saker hela tiden så om ett halvår finns det nog mer än vad jag kan klara av.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Home handlar om status.
Status handlar om attraktion.
99 % av Homes invånare är killar.
Med andra ord: Om du är på Home är du gay!

Medlem

Tror ja va inne i Home senast när dom släppte betan.

Medlem

Fattar inte. Är hem ett ställe där man gör egen gubbe och går omkring i eller är det bara som ett forum eller en vanlig hemsida? Har inte PS3 än om ni undrar.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Sodium One är en milstolpe för HOME och borde tas upp hör på FZ. Annars läs min blogg.

Sodium One är ett mini MMO och är faktiskt kul och skapar ett helt annat djup i HOME.

HOME ska ses som en virtuell mötesplats där man kan träffa folk som man vanligtvis inte skulle göra. Själv är jag inne på Amerikanska HOME då det finns mer innehåll där och mer aktivitet.

Men nu när EU HOME fått Audi området med häftiga spel och Sodium One så måste jag säga att HOME blivit betydligt mer attraktivt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hehe vilket skämt egentligen. xD

Medlem

Avinstallerade Home första veckan efter jag köpt PS3. Var extremt segt. Och man ska betala riktiga pengar för att uppgradera sin virtuella bostad. lol


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Har avinstallerat home eftersom att jag aldrig använder det. Det var kanske lite småroligt nån enstaka gång men va fan...

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Fattar inte. Är hem ett ställe där man gör egen gubbe och går omkring i eller är det bara som ett forum eller en vanlig hemsida? Har inte PS3 än om ni undrar.

Ja du får skapa en avatar och en lägenhet och sen kan du gå runt och prata med folk, spela minispel, se filmtrailers m.m.

/ LordDaimos

Medlem

Home suger. Har inga kompisar som äger PS3 så de är ganska tråkigt.

Ganska töntingt oxå ''Man hänger med polarna i home'' ... lame

KoP
Medlem

Sodium lät ju bra på pappret.. men personligen fann jag inte speciellt mycket nöje där. :/

Medlem

hade stora förhoppningar på Home men de tog bort så mycket features som de lovade skulle finnas och det finns helt enkelt ingen poäng med det, vill man snacka med polare så drar man igång en videochat istället (kamera kan man ju köpa för 100spänn med inbyggd mic)

Medlem

Väldigt sällan men ibland går jag in på home och besöker mina favorit spels olika tema lokaler. Brukar prova små spelen som brukar leda till att man får gratis prylar ex kläder och annat.

Själv är jag inte speciellt road av det hela. Förutom spel tema lokalerna som kan innehålla välkända platster från spelen där man kan traska runt i lung och ro och beskåda och som sagt kanske spela på små spelen.

Inaktiv

Inne ibland och lirar Biljard. Rätt kul.

Medlem

home är väl detaljerat men va fan, ska man spela spel gör man direkt på PS 3:an, inte inne i Home har varit inne där 1 gång, sprungit runt, och har inte varit inne på det sen dess


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Jag har två konton på Home, ett på US och ett på EU pga dom erbjuder olika aktiviteter. Jag har dock inte varit inne på ett bra tag.

Medlem

Gick in och körde radiostyrd helikopter någon gång men tröttnade fort då det inte fanns någon Highscore-lista.

Sen var det alltför jobbigt att chatta med handkontrollen men kanske är kul om jag drar in ett tangentbord.

Medlem

Jag har hört att många väljer en PS3 istället för en Xbox 360 eller Wii bara för att PS3 har Home.

Jag har hört att många väljer en PS3 istället för en Xbox 360 eller Wii bara för de är trötta på vita burkar (fast de har nog en Mac i garderoben och en Ipod i fickan).

Jag har hört att många väljer en PS3 istället för en Xbox 360 eller Wii för att man kan spela brända DVD-skivor i en PS3.

Jag har hört att många väljer en PS3 istället för en Xbox 360 för att de inte gillar nätverkssladdar.

Jag har hört att många väljer en PS3 istället för en Xbox 360 för att de inte gillar spela Halo-

Jag har hört att alla ovanstående påståenden är sanna.


signatur

Det var detta...

Medlem

Home hade kunnat vara småkul om det inte var så fruktansvärt SEGT att använda även på en snabb internetuppkoppling.

Det är laddningstider precis hela tiden. Man kan ju bara gå ett par meter i taget innan det kommer upp ännu en laddningsskärm/uppdatering/synkning som man måste vänta på.

Medlem
Skrivet av Frux:

Home hade kunnat vara småkul om det inte var så fruktansvärt SEGT att använda även på en snabb internetuppkoppling.

Det är laddningstider precis hela tiden. Man kan ju bara gå ett par meter i taget innan det kommer upp ännu en laddningsskärm/uppdatering/synkning som man måste vänta på.

öka spelet inbyggda minne så går det snabbare.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Frux:

Home hade kunnat vara småkul om det inte var så fruktansvärt SEGT att använda även på en snabb internetuppkoppling.

Det är laddningstider precis hela tiden. Man kan ju bara gå ett par meter i taget innan det kommer upp ännu en laddningsskärm/uppdatering/synkning som man måste vänta på.

öka spelet inbyggda minne så går det snabbare.

Hmm ok antar man gör det nånstans i inställningarna? Ska testa.

Inaktiv

Det hade/ har potential.. saknade mus å tangentbord stöd för enklare orientering i menyerna/ fler snabbvalsknappar, dessutom så tog det upp mer än 6(!)Gb på hårddisken.
Den utlovade featuren, att i sitt place ha egna filmvisningar eller spela upp egen musik försvann visst?
Saknar det ibland och det är säkert ovärdeligt om man ska ha klanmöten osv. men man får vara rädd om den snålt tilltagna 60Gb HDDn.

1
Skriv svar