Vagrant Story till PSN på tisdag

Robot
Medlem
Vagrant Story till PSN på tisdag

Trevligt. Väldigt bra spel, ett av de bästa PS1 titlarna enligt mig. Verkar lite som om europeiska PSN blivit lite bättre nu när det gäller PSOne Classics. Metal Gear Solid kom för inte så länge sedan och nu Vagrant Story, så två väldigt bra spel i en hyfsat kort tid.

Nu behöver dom bara släppa Castlevania: Symphony of the Night, Suikoden, Suikoden II och Klonoa: Door to Phantomile, och så är PSOne Classics utbudet perfekt, åtminstone enligt mig då det skulle erbjuda allt jag vill ha.

Speciellt med tanke på att Castlevania SOTN har varit på US PSN i 2.5 år nu och Suikoden runt 1 år, men fortfarande inga som helst spår om att de kommer hit. Klonoa kommer hit någongång iaf, då PEGI redan classifierat det.

Medlem

Köp det på US PSN då som jag


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Alla med PSP och PS3 får tillgång till en riktig guldklimp.
Ett typiskt sista skriket spel där allt är draget till sitt yttersta. PS1:ans svar på Chrono Trigger.

Medlem
Skrivet av Kveldulver:

Alla med PSP och PS3 får tillgång till en riktig guldklimp.
Ett typiskt sista skriket spel där allt är draget till sitt yttersta. PS1:ans svar på Chrono Trigger.

Men Chrono trigger finns ju även på Ps1, en jävligt kass version men ändå.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Men Chrono trigger finns ju även på Ps1, en jävligt kass version men ändå.

... Jo jag vet, med dryga laddnings tider.
Det var en liknelse. Vagrant Story och Chrono Trigger är båda gjorda i slutskedet av en konsols liv (Vagrant Story till PS1 och Chrono till SNES), då kunskapen av hårvarans förmåga är så gott som total. Båda spelen visar att när man trodde att gränsen var nådd, gick det i själva verket att gå lite till.

Medlem
Medlem

En subjektiv åsikt: Vagrant Story har ägts och spelats ut av undertecknad, dock har jag aldrig varit med om ett mer överskattat spel. Repetivt och faktiskt rätt fult. Bara för att det är ett RPG och Square ligger bakom det behöver det faktiskt inte med nödvändighet vara bra.

Inaktiv
Skrivet av Varvarg:

En subjektiv åsikt: Vagrant Story har ägts och spelats ut av undertecknad, dock har jag aldrig varit med om ett mer överskattat spel. Repetivt och faktiskt rätt fult. Bara för att det är ett RPG och Square ligger bakom det behöver det faktiskt inte med nödvändighet vara bra.

Jag håller med allt ovannämnda förutom det estetiska -- Jag är av den meningen att Vagrant Story kan möjligtvis vara det snyggaste PSN spelet som någonsin gjorts (och det tekniskt mest imponerande).

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Varvarg:

En subjektiv åsikt: Vagrant Story har ägts och spelats ut av undertecknad, dock har jag aldrig varit med om ett mer överskattat spel. Repetivt och faktiskt rätt fult. Bara för att det är ett RPG och Square ligger bakom det behöver det faktiskt inte med nödvändighet vara bra.

Jag håller med allt ovannämnda förutom det estetiska -- Jag är av den meningen att Vagrant Story kan möjligtvis vara det snyggaste PSN spelet som någonsin gjorts (och det tekniskt mest imponerande).

Det skulle kunna vara sant om inte.. pam para pam!!!

Crash Bandicoot 3

Spelet har SJUKT grym grafik, knappt några laddningstider, skitnice design och mycket komiska aspekter. Spelet är i min mening mer estetiskt tilltalande än majoriteten av PS2-spelen (speciellt de senare Crash-spelen, URG!!)

1
Skriv svar