Problem med vista? windows hänger sig när jag stoppar i dvd/cd

Inaktiv
Problem med vista? windows hänger sig när jag stoppar i dvd/cd

Jag har nyligen uppgraderat mitt windows xp till vista, och allt fungerar bra utom en del småsaker: till exempel låser sig windows när jag försöker använda cd/dvd spelaren!

När jag sätter i skivan reagerar den som vanligt, och när jag öppnar "Datorn" från skrivbordet hittar den t.ex Fallout 3, och märker att den tar 5.x gig i minne och att skivan är brännbar. Men om jag försöker öppna skivan, eller spela autorun, eller setup.exe, eller kör: på startmenyn, så låser sig allting och kan bara låsas upp om jag a) tar ut skivan eller b) startar om datorn.

Från felsäkert läge kan jag tillochmed utforska skivans innehåll, och hitta setupfilen och undermapparna, men när jag försöker klicka på någon av dom, så låser sig datorn som vanligt. Allt annat fungerar, så jag vill veta om någon har någon bra lösning.

Jag har försökt med flera skivor, även cd-skivor, men utan resultat.

Har det med windows att göra?Hjälp?

Inaktiv

Oj oj, det där låter skumt. Se till att få in alla updateringar till Vista är mitt första råd, men de är väll en självklarhet.

Eftersom det funkar i felsäkert läge borde de ju inte vara problem med själva driven. Jag skulle kunna tänka mig att det kan va något brännarprogram, typ Nero, som kanske försöker gå i gång i bakgrunden o fastnar i nån loop. Nero har strulat som fan för mig nämligen. Kolla om du kan typ avaktivera Nero (eller liknande) eller så kanske de ligger nån hjälp-process igång i bakgrunden som du kan prova o stänga av.

Någon skillnad?


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

1
Skriv svar