Tre miljoner Battlefield Heroes-spelare

Robot
Medlem
Tre miljoner Battlefield Heroes-spelare

Synd bara att typ 50% av spelarna försvann när de gjorde om alla priser så att du numera måste betala.
Jag skulle inte kalla det Free 2 Play längre, för att inte nämna alla rika ungar som spenderar sin mammas pengar på Ubervapen.

Vi fick höra att man alldrig skulle kunna köpa sig en fördel i spelet, vilket gör att det nu känns som man blivit bajsad på. Jag ångrar att jag någonsin spenderade pengar på spelet för att köpa helt onödiga outfits.

Har inte rört spelet på en vecka nu typ.

Medlem

snarare tre miljoner registerade än spelare. ofta det är dåligt med folk på servarna eller är det bara EU servarna ?


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Det tråkiga är dock att vi som spelar spelet seriöst (Ja det går faktiskt) nu faktiskt måste lägga ner riktiga pengar för att ha råd att vara på topp. Priserna på in-game vapen och widgets(som health-packs) har rekordhöjts. Det värsta är att allting blir nertystat (nästan alla trådar som handlar om den extrema prisökningen försvinner direkt). Men men, väldigt trevligt spel hur som helst, tycker bara det är tråkigt att jag ska behöva lägga massa pengar nu för att kunna ha råd med att heala mig själv..

Aja nu ska jag äga alla noobs (tre miljoner spelare, inte många av dem som vet hur man siktar)

Medlem

Riktigt tråkigt spel.

Inaktiv
Skrivet av Sevenix:

Synd bara att typ 50% av spelarna försvann när de gjorde om alla priser så att du numera måste betala.
Jag skulle inte kalla det Free 2 Play längre, för att inte nämna alla rika ungar som spenderar sin mammas pengar på Ubervapen.

Vi fick höra att man alldrig skulle kunna köpa sig en fördel i spelet, vilket gör att det nu känns som man blivit bajsad på. Jag ångrar att jag någonsin spenderade pengar på spelet för att köpa helt onödiga outfits.

Fail! Det verkar som om det inte var lika lätt att tjäna pengar som DICE trodde. Jag visste väl att de skulle införa något nytt. Vem köper dräkter? DICE brukar annars vara bra på att införa nya DLC


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Sevenix:

Synd bara att typ 50% av spelarna försvann när de gjorde om alla priser så att du numera måste betala.
Jag skulle inte kalla det Free 2 Play längre, för att inte nämna alla rika ungar som spenderar sin mammas pengar på Ubervapen.

Vi fick höra att man alldrig skulle kunna köpa sig en fördel i spelet, vilket gör att det nu känns som man blivit bajsad på. Jag ångrar att jag någonsin spenderade pengar på spelet för att köpa helt onödiga outfits.

Fail! Det verkar som om det inte var lika lätt att tjäna pengar som DICE trodde. Jag visste väl att de skulle införa något nytt. Vem köper dräkter? DICE brukar annars vara bra på att införa nya DLC

Ja problemet är att dem föväntade sig att tjäna massa pengar på content som inte ger fördel i spelet, men har knappt släppt något bra content. För lite costumes och annat som fattas (finns trådar på forumet med säkert över tusen nya förslag på nytt content, får se om DICE lyssnar på fansen).

Medlem

Jag stämmer in i klagokören. Sen dom höjde priserna har inte jag spelat alls. Jag har inte tid att grinda ihop 450VP om dagen för att ha råd med att köpa mina vapen.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Då spelet startade var det mesta gratis, men dom smyger in mer och mer saker som kostar och nästan inga nya gratissaker kommer längre. Förmodligen deras långsiktiga plan från början, fånga massor av spelare sen låta dom betala för sig.

Medlem

Från början var det inga problem enligt mig, då spelet var som det sagts att det skulle vara. Att sen ändra det på samma sätt som man gjort med Heroes är inte ok, tycker jag. Ska det vara rättvist så ska det vara frågan om i huvudsak kosmetiska förändringar eller "bekvämlighetsförbättringar" som ska vara reserverade för betalande kunder.

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Synd bara att typ 50% av spelarna försvann när de gjorde om alla priser

Nu är ju det inte sant. I statistiken försvann ungefär 15% av spelarna dagen efter prisändringen. Efter två veckor är spelarantalet större än innan prisändringen.

Vad gäller free 2 play så har inget ändrats, det kostar fortfarande inget att spela BFH. Visst, man får vissa marginella fördelar om man betalar men det är helt i linje med andra spel i samma kategori/genre.


signatur

http://bftracks.net/ - Battlefield 1942 in numbers

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

snarare tre miljoner registerade än spelare. ofta det är dåligt med folk på servarna eller är det bara EU servarna ?

Dåligt med spelare på servrarna var en tillfällig bieffekt av en ändring i match-making, detta fixades dock efter några dagar. Numera hamnar man nog med största sannolikhet på en full server med folk som ungefär samma level som en själv.


signatur

http://bftracks.net/ - Battlefield 1942 in numbers

Medlem
Skrivet av drgr:
Skrivet av Sevenix:

Synd bara att typ 50% av spelarna försvann när de gjorde om alla priser

Nu är ju det inte sant. I statistiken försvann ungefär 15% av spelarna dagen efter prisändringen. Efter två veckor är spelarantalet större än innan prisändringen.

Vad gäller free 2 play så har inget ändrats, det kostar fortfarande inget att spela BFH. Visst, man får vissa marginella fördelar om man betalar men det är helt i linje med andra spel i samma kategori/genre.

Fel, du har sett den "officiella" grafen, den som bara visar 3 dagar.
Kolla på en som är lite längre där du ser uppgångarna varje vecka fram tills helgen så får du se en helt annan bild.
Första veckan sjönk spelarantalet från 5000 till 4000 (20% drop!)på helgerna, och då hade fortfarande folk kvar sina vapen och VP, samt att det fanns massa nytt kontent!

Sen att de inte fick in tillräkligt med pengar.
Sa inte EA under 2 miljoner nyheten att average money spent var typ 20 dollar per spelare?

Medlem
Skrivet av drgr:
Skrivet av Sevenix:

Synd bara att typ 50% av spelarna försvann när de gjorde om alla priser

Nu är ju det inte sant. I statistiken försvann ungefär 15% av spelarna dagen efter prisändringen. Efter två veckor är spelarantalet större än innan prisändringen.

Vad gäller free 2 play så har inget ändrats, det kostar fortfarande inget att spela BFH. Visst, man får vissa marginella fördelar om man betalar men det är helt i linje med andra spel i samma kategori/genre.

Marginella fördelar ? Alltså visserligen så kan du klara dig bra med sämsta vapnen och knappt några health tonics om du är en skicklig spelare. Men det är sjukt vilken skillnad det blir när du har råd att heala dig själv hela tiden och har bästa über-vapen. Så länge jag har health tonics och über-vapen kan jag spela i flera timmar och kanske dö bara ett par gånger (jag är visserligen sniper så det förklarar delvis varför jag aldrig dör, men ändå )

Medlem
Skrivet av drgr:
Skrivet av Dinskugga:

snarare tre miljoner registerade än spelare. ofta det är dåligt med folk på servarna eller är det bara EU servarna ?

Dåligt med spelare på servrarna var en tillfällig bieffekt av en ändring i match-making, detta fixades dock efter några dagar. Numera hamnar man nog med största sannolikhet på en full server med folk som ungefär samma level som en själv.

när jag spelade senast iförgår så var det riktigt tomt på dem servarna jag spelade på


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Har inte lagt en tanke på att spela sen det började bli avgifter.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Det är synd att EA förstörde ett spel som hade så mycket potential

Inaktiv

Har inte spelat det sedan dom införde pengar till det, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Fel, du har sett den "officiella" grafen, den som bara visar 3 dagar.
Kolla på en som är lite längre där du ser uppgångarna varje vecka fram tills helgen så får du se en helt annan bild.

Jag vet inte vad detta är för officiella och inofficiella grafer du hänvisar till.

Skrivet av Sevenix:

Sen att de inte fick in tillräkligt med pengar. Sa inte EA under 2 miljoner nyheten att average money spent var typ 20 dollar per spelare?

Nej, det sade de inte. Ben Cousins blev felciterad i en artikel. Snittet på $20 var för de som faktiskt hade köpt något.

Det har inte slagit dig att det kanske inte finns någon konspiration och att det som officiellt sägs i forum, pressreleaser och nyheter faktisk är sant?


signatur

http://bftracks.net/ - Battlefield 1942 in numbers

Medlem

man får väll testa den nya gratis banan då


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

1
Skriv svar