Star Trek Online

Robot
Star Trek Online

Tidernas mest älskade science-fiction-serie ska bli massivt onlinerollspel genom Cryptic Studios försorg. När de besökte Stockholm försökte vi få reda på om det blir ett Vulcan-nackgrepp eller en rymdpromenad i bara kalsongerna.

#cryptic-studios, #star-trek-online, #eve-online


Inaktiv
Första intrycken av Star Trek Online

Längtar, längtar, längtar..

Medlem

Nja, om de ska fokusera på eget spelande. Det roliga är ju om man möter någon annan människas skepp och bara krossar det

Medlem

jag var taggad för detta, men efter att nu ha läst att det ska vara väldigt instanserat så tappade jag lusten rätt mycket.

men, vi får väl se.

Medlem
Skrivet av s3ng:

jag var taggad för detta, men efter att nu ha läst att det ska vara väldigt instanserat så tappade jag lusten rätt mycket.

men, vi får väl se.

Håller med, ett rymd-mmo ska vara stort och öppet ala EVE. Annars får det vara

Medlem

Gillar inte detta med Instance baserad spel det blir bara skit utav det till slut.
jag själv tycker att öppna ytor är en mycket viktigt del i mmo det blir för mycket begränsat när det kommer till instancer.

Inaktiv

Verkar sjukt b.

Medlem
Skrivet av ronsta:

Verkar sjukt b.

Wörd!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Instanserat = Tråkigt för min del

Medlem

Undrar hur det funkar om man utforskar en planet och ditt skepp blir anfallet där uppe? teleporterar man direkt till skeppet då eller man kanske kan inte bli anfallen om man är på en planet?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Skulle nästan på våga sätta pengar på att det här spelet kommer bli mer eller mindre dåligt. Sen förstår jag inte hur man kan vilja köpa något från cryptic studious efter Champions online.

Medlem

Gillar star trek skarp, men detta är bara meh. Verkar bli PVE för hela slanten, får hålla mig till EVE online istället. Känns dock som att det bara är en tidsfråga innan EVE rasar samman tack vare CCPs ignorans.

Inaktiv

Eve är instanserat ju, tusentals warpgates där man byter zon.

Medlem

Värt att testa iaf, det kan ju vara kul.

Medlem

Loading screens in open space!
Sounds awesome... NAAAT.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av ronsta:

Verkar sjukt b.

Wörd!

True that!

Star Wars krossar alltid Star Trek imo, även om spelet blir väldigt bra så skulle jag inte palla spela det


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ingen PVP? Tyvärr, dom får inga pengar av mej :/


signatur

yolo

Skägg.
10 Chambers

PvP kommer det att finnas gott om, det snackades till om att det är enda sättet för Klingon att levla.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

PvP kommer det att finnas gott om, det snackades till om att det är enda sättet för Klingon att levla.

OK, det lät ju genast mycket bättre


signatur

yolo

Inaktiv

Älskar Star Trek och hoppas på detta även om jag är enormt skeptisk. Hela grejen med att alla är kaptener och har sina egna skepp... det är inte Star Trek.


signatur

dare to be bold

Medlem

Jag föredrar EVEs mörkare tolkning av universum.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Synd att så fort någon testar spelet så verkar det vara ur Starfleets synvinkel, jag kommer lugnt satsa på Klingons. Det skulle vara nice om man kunde starta en klan eller liknande och att alla skulle befinna sig på samma skepp. När någon går offline så hoppar AI in, eller man flyttar om personal. Skulle vara nice om det funkade.

Medlem

Ojdå, det lät ju överaskande bra i mina öron.

Medlem

Instanserat ? :/ but why?

Hoppas nu spelet blir bra! Star Trek <3

skulle dock vara kul om man kunnde lira som borg, och ta över hela servern :>


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

ah måste ju spy på överanvändning av instancer i MMOs...

Medlem

Usch instanser, förstår dom inte att folk vill ha det där stora

Medlem

Har kört Betan lite och spelet påminner lite om Earth and Beyond, fast mer utvecklat och PvP.
Ska bli kul och se hur detta blir när de kommer igång på riktigt.
Eve får vila ett lite tag.....

Medlem

Utspelar det sig bara i rymden eller kommer man att kunna landa på planeter/månar? Docka med stationer och finns det/hur fungerar crafting o dyl? Reputation-system?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Utspelar det sig bara i rymden eller kommer man att kunna landa på planeter/månar? Docka med stationer och finns det/hur fungerar crafting o dyl? Reputation-system?

Man ska kunna landa på månar och planeter ja, eller det är vad jag har hört iallafall. Resten vet jag tyvärr ingenting om.

Medlem

Jag blir så avtänd av för mycket instansiering...

12
Skriv svar