Trojan / Keylogger, hur hittar man dem?

Trojan / Keylogger, hur hittar man dem?

Tjenare. Igår så blev jag hackad på WoW och då gjorde jag en scan av min dator men nu idag igen har den j*veln hackat mig. Och nu undrar jag, hur ska jag få bort den där Trojanen /Keyloggern? Jag har testat med Avast, Nod32 och AVG, men inte hittat ett skvack.

Vet någon något bra sätt än att behöva om-formatera hårddisken?

Tackar för snabbt svar.
Cheers


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Testa med Malwarebytes.
Du tankar det här: www.malwarebytes.org/


signatur

Googla först , fråga sen

Inaktiv

Ad-aware brukar funka bra.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Scannade datorn med båda, inte samtidigt, och hittade inget.

Börjar nästan undra om jag kanske ska ta till det sista alternativet, installera om allt...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

nj
Medlem

Testa Kasperskys onlinescanner, de har en av de bästa virusdefinitionslistorna för att hitta trojaner/keyloggers i många fall. Onlinescannern kan förvisso inte ta bort saker, men kan ge dig en hint om vad det är för något iaf så du kan hitta info om rensning.

Hmm, ska ta och testa den, men hur tar jag då bort en trojan/keylogger? Slänger jag den bara i "Papperskorgen"? Eller ska jag använda något speciellt program och ta bort den med?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Mitt tips är att du tittar in på denna sidan eForum och slänger in en Hijack-this logg så att någon av deras experter kan ta sig en koll på den. Så brukar jag göra när min dator strular.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Det verkar som om min dator inte har någon trojan eller keylogger.
Jag har nu kollat min dator med AVG, Avast, Spybot, Windows Defender, Nod32, Hijack This, Ad Aware och Spyware Doctor. Nu börjar jag nästan bli lite trött på anti-virus program

Då kommer man till frågan, kan det vara någon som har på något underligt sätt kommit på mitt acc name och password utan använda trojan/keylogger?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Har du klickat på någon skickad fil som inte gick att öppna?

Surt om du blivit av med en massa grejor.

Jag rekommenderar en ominstallation.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Börjar nästan tro att jag måste göra så, bläh...

Då måste jag installera alla drivrutiner igen, jäklar, this is going to be a long night.:\


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Dubbelpost, ursäkta.

Okej, nu har jag installerat om Windows, men när jag startar datorn så visar den att det finns 2 Windows Vista på min dator.

Hur gör jag så att jag blir av med den. för börjar undra om det är något fel eller finns min "gammla" vista kvar på datorn? Ifall det är så, kan jag ta bort den då?

Dubbelpost, ursäkta.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Är det möjligt att du gömde trycka formatera på samma steg som du väljer installations partition?


signatur

Jag tror inte det, hmm... Jag tror att det bara fanns 2 knappar där, Partionera och Uppdatera.

Måste jag ominstallera igen eller?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

hmm , skumt ... men sätt i vista skivan oh kolla noga . sj så struntar jag i partion osv eftessom jag bara har en hårddisk men prova installera om igen och gör partion osv . formatera oxå tror det står där ngn stans. man ser hur står disken är tex... när jag gjorde sist så stod det 250gb etc. så formatera så blev det 500gb och efterssom jag vet att hdd är 500 g så vet jag att allt är borta ahha litte drunky i think , men prova det


signatur

Burn rubber, Not your soul ! <3

Inaktiv

Smidigast är att ominstallera OS.

edit: Redan gjort såg jag hehe.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Jag tackar för all hjälp, jag fick bort den jäkla keyloggern, men nu sitter jag här och installerar alla mina program igen. Ganska tråkigt och vänta på en patch...

Vilken tur att FZ finns!


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Vet du hur keyloggern kom in?

Medlem

En vild gissning är en crack av något slag, fick en trojan själv för något år sedan då jag laddade hem en no-cd crack. blev av med ett konto. Nu kör jag utan sådan skit och är paranoid värre.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Jag var VÄLDIGT dum i huvudet, jag skyller på att jag var trött, och gick in på en länk från WoW-forumen. Där kom det upp en pop-up som sa att jag behövde ett visst program för att visa någon form av film. Filmen startade inte, och dagen efter var jag hackad på wow.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Jag var VÄLDIGT dum i huvudet, jag skyller på att jag var trött, och gick in på en länk från WoW-forumen. Där kom det upp en pop-up som sa att jag behövde ett visst program för att visa någon form av film. Filmen startade inte, och dagen efter var jag hackad på wow.

underbart dum..


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Medlem
Skrivet av Lemuren:
Skrivet av master_chrille:

Jag var VÄLDIGT dum i huvudet, jag skyller på att jag var trött, och gick in på en länk från WoW-forumen. Där kom det upp en pop-up som sa att jag behövde ett visst program för att visa någon form av film. Filmen startade inte, och dagen efter var jag hackad på wow.

underbart dum..

Nödvändig bump?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Lemuren:
Skrivet av master_chrille:

Jag var VÄLDIGT dum i huvudet, jag skyller på att jag var trött, och gick in på en länk från WoW-forumen. Där kom det upp en pop-up som sa att jag behövde ett visst program för att visa någon form av film. Filmen startade inte, och dagen efter var jag hackad på wow.

underbart dum..

Nödvändig bump?

nope...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar