Årets spel - Skribenternas val #4

Medlem
Årets spel - Skribenternas val #4

Jag väljer Hampus lista som den för året gällande.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jag har ju ännu inte spelat varken Dragon Age eller MW2. Det är ju bra att jag har sådana stortitlar framför mig.

Men vad hände med Uncharted 2 nurå?

Medlem

Återigen märkliga val, men som man brukar säga "Smaken är som baken"....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Johans val var lite speciella, men sånt gillar jag, att verkligen säga vad man tycker och inte gå efter vad andra tycker


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Prototype var en riktig höjdare!!!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Elmoth:

Prototype var en riktig höjdare!!!

+1

Medlem

Ah dragon age, episkt spel och det har dykt upp i många av listorna nu

Medlem
Skrivet av Elmoth:

Prototype var en riktig höjdare!!!

Håller med, det var riktigt kul.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Left 4 Dead 2 ftw

Medlem

Prototype hade inte varit med på min topp-100 för i år..


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Men of War var mitt absoult bästa köp 2009, L4d2 som tvåa , men MW2 kan ju gå och gömma sig, verkligen besviken på det.

Blir AVP och BFBC2 nu i början på 2010 ;P

Inaktiv
Skrivet av Johan Andersson:

Redan när det dök upp material som visade den (o)kända flygplatsbanan kände nog de flesta på sig att detta skulle bli något utöver det vanliga.

Åh, idag kände jag mig som en besserwisser och måste påpeka att antingen är banan känd eller okänd, inte bägge delarna. Jag gissar dock på att du menar 'ökänd'.

Anyhoo, hittills är det väl bara Batman och Dragon Age som jag har hållit med om på FZs listor.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Jag förstår inte varför det inte är någon som har med Uncharted 2!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag förstår inte varför det inte är någon som har med Uncharted 2!

BRA fråga!Ett av denna generations bästa spel och ingen har tagit med det i listan är mycket märkligt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Ti.
Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag förstår inte varför det inte är någon som har med Uncharted 2!

Inte jag heller.
Av mycket att döma är Uncharted 2 en av årets allra största titlar.
Satt och kikade igenom Gametrailers och IGN:s listor över årets stora titlar och det verkar råda rörande konsensus över just Uncharteds suveränitet.

Medlem
Skrivet av Ti.:
Skrivet av Jozo:

Jag förstår inte varför det inte är någon som har med Uncharted 2!

Inte jag heller.
Av mycket att döma är Uncharted 2 en av årets allra största titlar.
Satt och kikade igenom Gametrailers och IGN:s listor över årets stora titlar och det verkar råda rörande konsensus över just Uncharteds suveränitet.

Dessutom fick Uncharted 2 Game of the year på VGA (Video Games Awards) i USA. Denna gala kan jämföras med Oscar galan och är ett av de största spelpriset man kan få. Uncharted 2 fick också för bästa grafik och bästa PS3 spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Ti.:
Skrivet av Jozo:

Jag förstår inte varför det inte är någon som har med Uncharted 2!

Inte jag heller.
Av mycket att döma är Uncharted 2 en av årets allra största titlar.
Satt och kikade igenom Gametrailers och IGN:s listor över årets stora titlar och det verkar råda rörande konsensus över just Uncharteds suveränitet.

Dessutom fick Uncharted 2 Game of the year på VGA (Video Games Awards) i USA. Denna gala kan jämföras med Oscar galan och är ett av de största spelpriset man kan få. Uncharted 2 fick också för bästa grafik och bästa PS3 spel.

VGA är ett skämt och en förolämpning mot gamers.

Medlem

Uncharted 2 är inte med för alla är inte ps3 fanbois som ni verkar vara

Medlem
Skrivet av bongo:

VGA är ett skämt och en förolämpning mot gamers.

VGA utdelning av priser bestäms av folk som röstar. SÅ alla gamers i USA som röstat är alltså ett stort skämt enligt dig? Nice...

Skrivet av LyktstolpeN:

Uncharted 2 är inte med för alla är inte ps3 fanbois som ni verkar vara


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Ti.:
Skrivet av Jozo:

Jag förstår inte varför det inte är någon som har med Uncharted 2!

Inte jag heller.
Av mycket att döma är Uncharted 2 en av årets allra största titlar.
Satt och kikade igenom Gametrailers och IGN:s listor över årets stora titlar och det verkar råda rörande konsensus över just Uncharteds suveränitet.

Dessutom fick Uncharted 2 Game of the year på VGA (Video Games Awards) i USA. Denna gala kan jämföras med Oscar galan och är ett av de största spelpriset man kan få. Uncharted 2 fick också för bästa grafik och bästa PS3 spel.

Uncharted 2 är ett riktigt grymt spel, men för mig faller det bort på grund av omspelsvärdet. Visst, man har adderat ett flerspelarläge, detta är dock inte starkt nog att hålla i en jämförelse för de många mp-spel som släppts i år (läs KZ2, MW2, L4D2 mfl). Snyggt, ja, story, grym, hållbarhet, njaeeeäää. Har du väl spelat genom UC2 vill du inte gärna spela genom det igen( inom en snar framtid) , då storyn är så hårt förankrad i spelet, att allt blivit "spoilat". Eftersom du inte heller kan påverka storyn eller utgångspunkterna faller det bort. Detta enligt mig, min åsikt och ingen annans.

Medlem

Samtliga medarbetare på FZ har pinsamt dålig smak, hur en människa kan välja Prototype framför Infamous är helt ofattbart. Fattas bara att någon väljer Halo 3 odst för att förnedringen skall vara total..


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sito:

Samtliga medarbetare på FZ har pinsamt dålig smak, hur en människa kan välja Prototype framför Infamous är helt ofattbart. Fattas bara att någon väljer Halo 3 odst för att förnedringen skall vara total..

Jag å andra sidan kan inte förstå hur någon kan tipsa om MGS4 ("Det bästa konsolspel som släppts oavsett konsoltyp denna generationen.") när jag fick krupp & kolik innan jag ens fick använda gamepaden. Men, vi kan kramas i alla fall.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Så jävla skönt att åtminstone en sida inte tokhyllar Uncharted 2.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av bongo:

VGA är ett skämt och en förolämpning mot gamers.

VGA utdelning av priser bestäms av folk som röstar. SÅ alla gamers i USA som röstat är alltså ett stort skämt enligt dig? Nice...

Bra där. Jo jag menade ju självklart att gamers var felet med VGA, inte alls själva showen. /sarkasm

http://thatguywiththeglasses.com/videolinks/bt/aj/wtf/14803-e...

Om du tar alla gamers i världen hade Bejeweled och Farmville kommit på första plats.

Oscars galan är så stor för att den har en bra jury, inte för alla i världen har röstat Terminator 2 till årets film. VGA != Oscar

1
Skriv svar