Nvidia driv/update

Medlem
Nvidia driv/update

Tänkte höra efter. Har laddat hem den senste drivisen till mitt 8800 gts kort. 178.24 vista 32 bit heter den. Är det bara o köra den i datorn via enhets hanteraren eller måste jag avinstallera de gamla först. Sen tänkte jag fråga om den är bra den nya drivrutinen, jag har Vista 32 bitars. Ska köra Far Cry 2 men spelet säger att jag bör installera de senaste driv rutinerna. Ber om svar av någon kunnig. Vill ju inte krångla till datorn en massa.:O

Medlem

Vissa säger att man ska avinstallera tidigare drivrutiner innan men har aldrig haft något problem med att bara köra drivrutinerna på de andra.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag gör som tysonayt..
Och jag har heller inte fått några problem.


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Tack så mycket jag provar !

Medlem

Avinstallera dom gamla å sen installera dom nya.
Har krånglat för mig om jag inte har avinstallerat ibland, men ibland har de funkat rätt över. Sägs att de blir bättre för prestandan också om man rensar rent från den gamla å sen den nya.

Till Far Cry 2 så finns de en nyare Beta driv rutin som förbättrar prestandan i FC2. Den rekommenderas, använder den just nu när jag lirar FC2. Tyckte de flöt på lite bättre med beta drivrutinen än drivisarna jag hade innan.

Skrivet av AstroCreep:

Till Far Cry 2 så finns de en nyare Beta driv rutin som förbättrar prestandan i FC2. Den rekommenderas, använder den just nu när jag lirar FC2. Tyckte de flöt på lite bättre med beta drivrutinen än drivisarna jag hade innan.

Fick det aldeig o funka ...När de väll gick o ladda ner så skulle visst fraps Installeras först. När man trycker på slutför sen hoppar aldrig installationen vidare så det enda jag fick var fraps i nyare version:P


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Förr var det viktigare!!! Inte nu längre eftersom man ibland får den via win update och den avinstallerar själv under installationen. Tanka bara hem och kör filen!!! Den avinstallerar den gamla först innan den kör in den nya:up:


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

var hittar man beta drivrutinen som förbättrar prestandan i Far Cry 2 ? Hos Nvidia eller någon annan stans? Vad heter den ? För den som jag har tankat hem från Nvidia heter 178.24 och är väl en vanlig icke beta version för grafik kortet

Medlem
Skrivet av mr speed:
Skrivet av AstroCreep:

Till Far Cry 2 så finns de en nyare Beta driv rutin som förbättrar prestandan i FC2. Den rekommenderas, använder den just nu när jag lirar FC2. Tyckte de flöt på lite bättre med beta drivrutinen än drivisarna jag hade innan.

Fick det aldeig o funka ...När de väll gick o ladda ner så skulle visst fraps Installeras först. När man trycker på slutför sen hoppar aldrig installationen vidare så det enda jag fick var fraps i nyare version:P

Ehh Fraps? De är ju ett filminspelnings program?

Skrivet av Silenz:

Förr var det viktigare!!! Inte nu längre eftersom man ibland får den via win update och den avinstallerar själv under installationen. Tanka bara hem och kör filen!!! Den avinstallerar den gamla först innan den kör in den nya:up:

Jo jag vet, men jag fick problem senast förra veckan pga att jag inte avinstallerade helt först.

Skrivet av Tommi:

var hittar man beta drivrutinen som förbättrar prestandan i Far Cry 2 ? Hos Nvidia eller någon annan stans? Vad heter den ? För den som jag har tankat hem från Nvidia heter 178.24 och är väl en vanlig icke beta version för grafik kortet

Finns på Nvidias hemsida, 180.42 beta.

Ehh Fraps? De är ju ett filminspelnings program?

Det var med iaf...

kollar ju fps så...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar