Inga mediespelare visar färg!

Inaktiv
Inga mediespelare visar färg!

Jag skulle kolla på en film en dag, så jag satte på den i VLC player och ana min chock då den endast visade filmen helt svartvitt och med nästan ingen kontrast! Först ändrade jag på VLCs färgmättnad och allt det, men ingen färg visades! Jag testade då Windows Media Player och Quickplayer, men ingen av de fungerade, inte ens min webcam visar färg!:down: Så hjälp skulle verkligen uppskattas, tack:P


signatur

It's peanut-butter jelly time!

Inaktiv

Oj, verkar väldigt skumt.

Du kan ju alltid testa windows systemåterställning till ett par dar innan problemet dök upp.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Nja, jag har många bilder och privata filer som skulle ta för långt tid att bränna, så jag vill ogärna systemåterställa...


signatur

It's peanut-butter jelly time!

Inaktiv

Men .. systemåteranställning ska väll inte ändra filer .. bara inställningar typ ? Joo, så måste det va. Någon som vet?

Men visst, borde ju gå o lösa på nått annat sätt, men kommer inte på nån smart lösning.

Du har inte fått in nån ny codec som strular till det då?


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Nae, gjorde inget speciellt då.. Använder inte codecs heller som så, har VLC som sagt:P

EDIT: Det var drivrutinerna till dataskärmen som var gamla! Allt funkar nu hur bra som helst, men tack iaf!


signatur

It's peanut-butter jelly time!

1
Skriv svar