Ta bort en mapp

Medlem
Ta bort en mapp

Tja, installerade Folding @ Home sådär lite i förbifarten igår när jag lanade med mina polare och nu så har jag en process som heter FAHCORE82.exe som körs hela tiden, visst kan jag stänga av processen men då startar den bara upp 3 minuter senare igen och tar ca 90% av min CPU kraft.

Försöker jag ta bort mappen det ligger i så säger datorn bara att jag inte får "Du måste ha behörighet att utföra den här åtgärden." och det har jag. Tror det är att mappen ligger i Temp som gör att jag inte kan ta bort den.

Det är så sjukt störande för detta gör så att alla spelen körs i ca 20FPS.

Please help me :\


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Installera ett antivirus program och scana hela hårddisken. Om du har windows xp som operativsystem så är det med ganska stor chans ett virus.

Medlem

Ta bort med windows i felsäkert läge.

Lycka till:)


signatur
Medlem

Det är inte ett virus, det är jag 100% säker på, det är just Folding @ Home som är problemet och mappen vill inte tas bort.

http://folding.stanford.edu/


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

okej men har du försökt att av installera programmet från kontrollpanelen? själva problemet är att FAHCORE82.exe körs som process i bakgrunden och då kan du inte ta bort mappen eftersom den används. Alternativet är att starta i felsäkert läge och ta bort mappen.

Eller så kan du gå in på start menyn och trycka på kör, skriv msconfig, välj autostart, och av markera FAHCORE82.exe
starta om datorn och ta sedan bort mappen.

Medlem

Jag lyckades få bort FAHCORE82 och 81 med hjälp av TuneUp Utilities så nu startar inte de processerna upp var tredje minut.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar