Får bluescreen när jag installerar om drivisarna

Medlem
Får bluescreen när jag installerar om drivisarna

Försöker byta till nya drivisar nu när Far Cry 2 är här.
Men varje gång så får jag bluescreen när jag ska reboota, precis när jag ska komma in i windows.
Har provat med två olika drivisar. Nån med samma problem? Tycker de är jäkligt konstigt.

Har ett GeForce 8800 GTS 512mb.

Medlem

Testa något av alla drivrutinsprogram som finns tillgängliga och gör en rensning - ta bort grafikdrivrutinerna helt, dvs varje litet spår... om du inte redan gjort detta. För att sedan installera senaste dårå.

Annars kan du ju testa att göra grejerna från felsäkert läge, det har i alla fall hjälpt mig ur liknande situationer.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Tror det är ngt bug med nvidias nyaste drivrutin... fick själv bluescreen + massa ränder på skärmen så datorn är på "lagning". Sen om man kollar runt litte så verkar det som att många har fått problem med just den nyaste drivrutinen. så det enda man kan göra är att installera den näst nyaste och vänta på en annan ny


signatur

Burn rubber, Not your soul ! <3

Medlem

har provat äldre drivisar också. :/
vågar inte ta bort min nuvarande drivruitn, installerar bara över, är rädd att ifall jag tar bort den så lyckas jag inte få nån annan attt fungera utan även får bluescreen.

Medlem

Har tagit bort allt helt, å nu tycks de funka!
Trodde inte sånt skulle ha sån betydelse nuförtiden.

Tack för svaren boys.

1
Skriv svar