Irriterande spionprogram, hjälp!

Medlem
Irriterande spionprogram, hjälp!

Jag har nåt jobbigt spionprogram eller virus, fungerar så att varje gång jag söker nåt på google så alla sökresultat länkas antingen till googles hemsida igen eller så kommer det till reklam aktiga sidor, och så verkar det blocka alla antivirus sidor och blockar min Panda antivirusprogram så jag inte kan söka igenom hårdisken eller updpatera. Och så gör den så datorn Fryser ibland.

Jag har testat att scanna med olika spionprogram och Antivirus program och den hittar massa coockies och andra saker som jag tror är orsaken till detta och tar bort det, men det verkar som jag inte blir av med det, det kommer tillbaka även ifall jag har inaktiverat systemåterställning.

Jag har även testat med HiJackthis och CWshreddar men den hittar ingeting. Hur jag än letar hittar jag ingen källa på det som orsaker det.

Någon som vet?

Inaktiv

När du kör HiJackThis så ta bort de filerna det står BDO framför.

Tyvärr är det enda raka att ominstallera OS.

Kör Firefox framöver så slipper du den där typen av surfvirus.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Ok tack.

Andra förslag är välkomna också.

Medlem

det finns ett trevligt program som heter spybot - serach and destroy.

Vad detta program gör är att förneka olika typer av program att använda registret i windows. Den blockar ut spywares totalt.
Den ger också samma typ av skydd som firefox använder för internet explorer.

Eftersom internet explorer är en jätte stor säkerhetsrisk så kan jag starkt rekommendera spybot.

Jag kör inte något anti virus program, bara spybot och min installation av windows xp har hållt i 7 månader nu.

Medlem

http://www.malwarebytes.org/ är bra på att ta bort spyware.


signatur
Medlem

Jag spinner vidare på dena tråd då jag inte riktigt begriperp hur detta fungerar eller vad som är fel.

Fick av någon anledning brastk.exe malwaren på jobbdatorn och efter en heldags pulande så lyckades jag iaf boota upp windows igen och återgå till arbetet.

Det som stör mig dock är 2 saker som jag absolut inte begriper:
1. Utforskaren är fruktansvärt långsam, det tar 1-5 sekunder att få fram filerna ur en mapp.
2. Jag får under inga som helst omständigheter komma åt sidor som t.ex. http://www.malwarebytes.org/ eller spybots hemsida eller andra forum med techsupportliknande trådär där jag lyckats hitta massa svar och lösningar via andra datorer på jobbet, men min går inte.

Jag antar att det är antingen rester kvar efter malwaren, vilket inget program lyckas hitta eller så har malwaren lyckats modifiera något som blockar proxyn eller liknande på något sätt.

Tips? Förslag?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

1
Skriv svar