Medlem

Snyggt försök FZ, men jag tänker inte tjuvkika på början av spelet Den spänningen sparar jag tills jag skaffar spelet istället


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag håller mig också undan.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Slutade kolla på alla previews och trailers om ME2 för ett tag sedan. Liksom, de spoilar ju för fan hela spelet innan release. Snart har de väl täckt hela spelet?!
Jag vill i alla fall ha någon sorts överraskning och wow-factor när jag börjar spela ME2, och inte tänka "Hah, det här såg jag på previewn hur man skulle göra", eller "Den här cut-scenen såg jag ju redan i den där gameplayvideon". Typ alla klasser har väl gåtts igenom, så väl de flesta karaktärerna.

Medlem

äsch så farligt var det ju inte med spoilers, de flesta glömmer man av till slutet i Januari ändå Snarare så man vart mer taggad att köpa spelet, men alla är olika så

Inaktiv
Skrivet av zdib:

Varför kommer alla bra spel samtidigt så att jag måste spendera så mycke?

För att folk är beredda att spendera extra runt jul. Alla kids ska ha 1 - 3 spel var.

Skrivet av najtrows:

okej!

ja jag var nära att skaffa det i somras tror jag men något fick mig att tro att det var ett dåligt spel.
men jag ska nog göra ett försök!

Du kanske måste spela det för att spelet säger en del om speljournalistik. Ett RPG med 0 sidequests och massa grafik buggar. Alla recensenter missa förståss detta.

Väl skrivet dock CJ. Jag tyckte inte att det spoila något och du fick med att de fortfarande inte fixat grafik än. Det är bättre än Gamespot, Super Play, IGN och alla de andra som inte skrev något om ME1's missar.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Som säkert många andra avstår jag från läsningen. Säkert köp. Tack ändå.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

2010 blir episkt.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Väl skrivet dock CJ. Jag tyckte inte att det spoila något och du fick med att de fortfarande inte fixat grafik än. Det är bättre än Gamespot, Super Play, IGN och alla de andra som inte skrev något om ME1's missar.

Skrivet av Calle Johansson-Sundelius:

Det som var omedelbart uppenbart grafikmässigt var att texturladdningen fungerade mycket bättre. Spel som drivs av Unreal Engine 3 (Bioshock, till exempel) kan ibland ha problem med att alla ytor inte är färdiga när du startar på en bana men under de två åren som har gått sedan det första spelet har de hunnit bemästra tekniken. Trots att det i grunden är ett rollspel ha det inga problem att tävla i grafik och intensitet med andra actionspel på marknaden.

Ja.. jag vet inte riktigt. Jag tolkar hela det sista stycket som att Calle tycker att grafiken faktiskt "är fixad". Vad tycker du?

Medlem

Har lyckats hålla mig borta från all text som rör Mass effect helt so far. Tänker inte börja nu

Inaktiv
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Whip:

Den 28/1 alltså, börjar bli dags att varva 1:an igen så att man får en fin karaktär.

Vad menar du då??kan man föra över sin från det första??
Har köpt ettan för 1 vecka sedan och är på min andra spelrunda, skall nå lvl 60. enormt bra spel.

Alla beslut du har gjort med din karaktär i Mass Effect 1 förs över till tvåan.

Sen ryktas det om att man även ska få någon sorts startbonus om man har en höglevel karaktär i Mass Effect 1.

Men man kan INTE föra över level, items, stats eller något sånt från Mass Effect 1 till 2'an. Det är mest de beslut man tagit under ettan som påverkar.

Inaktiv

mass effect är sååå tråkigt


signatur

a"C"RED -

KoP
Medlem

mass effect är sååå roligt

Medlem
Skrivet av KoP:

mass effect är sååå roligt

+ 1

Medlem
Skrivet av Lingon:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Whip:

Den 28/1 alltså, börjar bli dags att varva 1:an igen så att man får en fin karaktär.

Vad menar du då??kan man föra över sin från det första??
Har köpt ettan för 1 vecka sedan och är på min andra spelrunda, skall nå lvl 60. enormt bra spel.

Alla beslut du har gjort med din karaktär i Mass Effect 1 förs över till tvåan.

Inte alla beslut, det skulle vara alldeles för komplicerat, viktiga beslut påverkar tvåan om man fortsätter på sin gubbe från Mass Effect.

Medlem

Själv har jag en oplockad gås i första spelet så nu är det dags att köra igenom det en eller kanske rent av två gånger innan uppföljaren kommer;)


signatur

Life is a game, live it double up!

Medlem

Jag har letat efter ett definitivt svar på om det kommer finnas någon kvinnlig Shepard i ME2, men eftersom det inte nämns någonstans verkar det inte troligt Någon som vet?

Medlem
Skrivet av Chips:

Jag har letat efter ett definitivt svar på om det kommer finnas någon kvinnlig Shepard i ME2, men eftersom det inte nämns någonstans verkar det inte troligt Någon som vet?

http://www.imdb.com/name/nm0354937/

There's your answer.

Medlem

Det är alltid bra att varna för spoilers

Just nu har två faktorer ett inre krig i mig; "Läsa" och "Inte läsa".
"Inte läsa" har hittills vunnit alla slag, men "Läsa" är starka och de får reinforcements var gång jag ser "Preview - Mass Effect 2" i headern... To be continued...


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

12
Skriv svar