Streama mp3 hemifrån över nätet till jobbet.

Medlem
Streama mp3 hemifrån över nätet till jobbet.

Hej!

Vill kunna streama mp3 från datorn hemma till jobbets dator. Vill kunna köra det med en äldre version av windows mediaplayer då jag sitter med en ganska slö gammal dator som det inte går att uppdatera till nyare versioner och har ca 80 Mb ledigt på hårddisken.

Någon som känner till nåt bra program för detta?

MVH Pärra


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Winamp agent så kan du streama musiken via nätet tror jag.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Tversity mediaserver går o konfa så du kan komma åt hela ditt mediabibliotek (film, bilder och musik) via webben.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Okej, vill inte, eller rättare sagt kan inte installera nåt på datorn på jobbet pga h-diskplatsen är så begränsad så det måste funka med vanliga windows mediaplayer... så winamp är väl lite dumt.. har ca 70-80 Mb ledigt bara och så är det win xp på datorn så måste ju vara lite ledigt för att driva windows. Så det är viktigt att det går att streama, inte bara ladda ner till HD:n...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Nej asså både TVersity och Winamp Agent installerar du på din dator hemma och så streamas det via nätet. (Har jag för mig i alla fall...)


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Allrighty then, har hittat ett program som verkar simpelt och fungerande med windows mediaplayer, det heter My Streamer. Ska prova det imorgon på jobbet skriver jag hur det gått här sedan. Tack för svaren!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Kolla med jobbet så att du får streama, de flesta blir inte så glada över de. Blir så tråkigt att ta skit för en sådan sak...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Så nu har jag provat under dagen och det fungerar riktigt bra faktiskt.. smidigt gränssnitt att bläddra i webbrowsern och köra låtar i windows media player.

Lanny >>>>> Den snor bara 128 kbit/s så jag tror inte det märks på nätverket, dom är inte så hårda med sånt på mitt jobb heller så det är ingen fara Tack för omtanken ändå.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Nej asså både TVersity och Winamp Agent installerar du på din dator hemma och så streamas det via nätet. (Har jag för mig i alla fall...)

Correct, nästan iaf det heter Winamp remote och följer med winamp.


signatur
Medlem
Skrivet av Milky_81:

Så nu har jag provat under dagen och det fungerar riktigt bra faktiskt.. smidigt gränssnitt att bläddra i webbrowsern och köra låtar i windows media player.

Lanny >>>>> Den snor bara 128 kbit/s så jag tror inte det märks på nätverket, dom är inte så hårda med sånt på mitt jobb heller så det är ingen fara Tack för omtanken ändå.

128kbit/s i bithastighet, det är väl ren skitkvalité? Själv kör jag allt mitt i 320kbit/s.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Winamp Remote är ett riktigt bra program för saken.

Medlem

Aha, remote, aja det fungerar i alla fall


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Idag har jag provat TVersity med och det fungerar ännu bättre till o med. Kan köra tvserier och sånt med fast det hinner jag inte kolla på Men kul att det fungerar att streama det med.

Det där med 128kbit/s tror jag beror på mp3orna jag lirar det är olika för olika mp3. Men det gör inget om det är lite lägre kvalitet då jag sitter i en truck med trådlöst nätverk och mottagningen är lite upp och ner.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar