Dela ut Mobila bredbandet till router

Medlem
Dela ut Mobila bredbandet till router

Hej,
Jag har mobilt bredband och det funkar ju bra men skulle vilja dela ut de till fler datorer.

Har en trådlös router och undrar om någon känner till ett program för att kunna dela ut internetanslutningen till routern via det egna nätverkskortet?

Mobilt Bredband USB -> Dator - > Dator Eth -> Router Internet port -> WiFi + Eth

(Jag vet att det finns diverse mobila bredbands routrar men många av dem vill ha kort (jag har "dongel") samt att de kostar en bit över 1000 kr)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av LannY:

Hej,
Jag har mobilt bredband och det funkar ju bra men skulle vilja dela ut de till fler datorer.

Har en trådlös router och undrar om någon känner till ett program för att kunna dela ut internetanslutningen till routern via det egna nätverkskortet?

Mobilt Bredband USB -> Dator - > Dator Eth -> Router Internet port -> WiFi + Eth

(Jag vet att det finns diverse mobila bredbands routrar men många av dem vill ha kort (jag har "dongel") samt att de kostar en bit över 1000 kr)

Sitter ett SIM-kort i dongeln också

Inaktiv

Hmm, vet att jag läst nått om det där. Återkommer om ja hittar nån gammal länk.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Jo det sitter ett sim-kort i dongeln


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av LannY:

Jo det sitter ett sim-kort i dongeln

Ta och stoppa det i en mobil bredband-router då.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Tycker det borde finnas något sätt att göra detta gratis på, försöker slippa köpa en bredbands router då jag redan har en bra router. 1400-1700 kr är pengar...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

1
Skriv svar