Infinity Ward om Modern Warfare 2-patch

Medlem
Skrivet av Thumba:

Chopper gunner är ganska op i och med att man kan skjuta igenom i stort sett alla väggar och tak. Sen att den dödar med två skott gör inte det hela bättre.

Men det är ju ändå så att det krävs 11 i killstreak för att få det och att det tar två skott är väl inte så konstigt? Hur många skott från en sån där grovkalibrigt helikoptermonterat vapen tror du man klarar av egentligen?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:

Typ ingen som lirar med akimbo 1887 på hardcore, börja lira det istället...

Men jag kör tex bara domination och demolition.
Finns ingen hardcore för dom? duuuuhhh

Medlem

Jag har bara spelat hardcore i princip och upplever att enda anledningen till att "många" (långt ifrån 80% som vissa säger, vilket kanske gäller icke-hc) använder 1887 är att alla andra shotguns är totalt underpowered. Noll skada på mer än 10 meter för hela bunten känns ju lagom verklighetstroget...

Medlem

hoppas uppdateringen kommer snart

Inaktiv

Fan inget fel på akimbo 1887...är man så kass att man hamnar i närstrid med någon som håller i två jävla hagelbrakare så förtjänar man att få bröstkorgen fylld med bly.

Fast kommer dom runt hörnan så är det ju kniven som gäller för motståndaren, den ÄR snabbare (speciellt om personen med 1887 springer också).

Jag skulle avnjuta om folk självexploderade om dom stod still i mer än 5 sekunder på samma ställe.

Även kunde air support försvinna HELT....alldeles för mäktigt.

Inaktiv

Fanns det dedicated servrar så skulle spelarna kunna balansera det själva.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Thumba:

Chopper gunner är ganska op i och med att man kan skjuta igenom i stort sett alla väggar och tak. Sen att den dödar med två skott gör inte det hela bättre.

Men det är ju ändå så att det krävs 11 i killstreak för att få det och att det tar två skott är väl inte så konstigt? Hur många skott från en sån där grovkalibrigt helikoptermonterat vapen tror du man klarar av egentligen?

Det är inte speciellt svårt att få 11 i killstreak!

5 kills med 1887 > Predator missile 2 kills > Harrier 4 kills = Chopper gunner...

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Thumba:

Chopper gunner är ganska op i och med att man kan skjuta igenom i stort sett alla väggar och tak. Sen att den dödar med två skott gör inte det hela bättre.

Men det är ju ändå så att det krävs 11 i killstreak för att få det och att det tar två skott är väl inte så konstigt? Hur många skott från en sån där grovkalibrigt helikoptermonterat vapen tror du man klarar av egentligen?

Det är inte speciellt svårt att få 11 i killstreak!

5 kills med 1887 > Predator missile 2 kills > Harrier 4 kills = Chopper gunner...

Vilka killstreaks förutom predator missile finns det möjlighet att höja dina killstreak och öppna andra??? jag vet att pavelow gör inte det

Medlem
Skrivet av dosman:

Fanns det dedicated servrar så skulle spelarna kunna balansera det själva.

Då skulle det bara komma massa "No bunnyhopping/[random vapen som dissas]-servrar".

[quote=Pojii]

Skrivet av Jozo:

Vilka killstreaks förutom predator missile finns det möjlighet att höja dina killstreak och öppna andra??? jag vet att pavelow gör inte det

Jo, det är bara lite random. Pavelow funkar relativt sällan. En gång funkade dock en som jag fick i care package

Medlem

[quote=v1lle3]

Skrivet av dosman:

Fanns det dedicated servrar så skulle spelarna kunna balansera det själva.

Då skulle det bara komma massa "No bunnyhopping/[random vapen som dissas]-servrar".

Skrivet av Pojii:
Skrivet av Jozo:

Vilka killstreaks förutom predator missile finns det möjlighet att höja dina killstreak och öppna andra??? jag vet att pavelow gör inte det

Jo, det är bara lite random. Pavelow funkar relativt sällan. En gång funkade dock en som jag fick i care package

Kills som du får med hjälp av care package räknas ALDRIG till din killstreak, inte heller kills från emergency airdrop räknas.
Alla andra räknas. Men jag tror du måste aktivera dom samma liv som du fått dom i annas räknas inte till din killstreak...

Medlem

Mja, jag fattar inte alls vad dom där förbannade flygplanen och helikoptrarna har att göra i spelet.
Antingen så gör man ett spel som konkurrerar ut/med BF serien eller så ger man blanka fasen i det.

Det är lite pinsamt hur de där planen liksom hovrar och har sig och skjuter ihjäl en massa folk. Nee fan, de där grejerna har inget alls att göra i ett FPS spel där alla endast är på backen och springer och har sig.

Fuskare eller allmänt skumma personer finns det gott om hur som helst i MW2.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Mja, jag fattar inte alls vad dom där förbannade flygplanen och helikoptrarna har att göra i spelet.
Antingen så gör man ett spel som konkurrerar ut/med BF serien eller så ger man blanka fasen i det.

Det är lite pinsamt hur de där planen liksom hovrar och har sig och skjuter ihjäl en massa folk. Nee fan, de där grejerna har inget alls att göra i ett FPS spel där alla endast är på backen och springer och har sig.

Det går ju faktiskt att ta skydd och gömma sig för de tidiga killstreaks-fordonen som Harrier och helikopter.
Dessutom kan du ju skjuta ned dem om du nu tycker de är så störiga. Förutsatt att du har ett vapen som klarar av det förståss...Och det tycks vara rätt sällan folk utrustar sig med sådana.

I övrigt så håller jag med alla som tycker de borde lägga in dedikerade servrar. Är förbannat trött på att behöva tillbringa nästan lika mycket tid väntande på att matcherna skall börja som man spelar.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:

Typ ingen som lirar med akimbo 1887 på hardcore, börja lira det istället...

Dom kan la fixa så man kan köra alla game modes på Hardcore som det va me CoD 4

Medlem

[quote=UppZi]

Skrivet av v1lle3:
Skrivet av dosman:

Fanns det dedicated servrar så skulle spelarna kunna balansera det själva.

Då skulle det bara komma massa "No bunnyhopping/[random vapen som dissas]-servrar".

Skrivet av Pojii:
Skrivet av Jozo:

Vilka killstreaks förutom predator missile finns det möjlighet att höja dina killstreak och öppna andra??? jag vet att pavelow gör inte det

Jo, det är bara lite random. Pavelow funkar relativt sällan. En gång funkade dock en som jag fick i care package

Kills som du får med hjälp av care package räknas ALDRIG till din killstreak, inte heller kills från emergency airdrop räknas.
Alla andra räknas. Men jag tror du måste aktivera dom samma liv som du fått dom i annas räknas inte till din killstreak...

Nej, Precis, man måste använda dessa i samma liv.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Mja, jag fattar inte alls vad dom där förbannade flygplanen och helikoptrarna har att göra i spelet.
Antingen så gör man ett spel som konkurrerar ut/med BF serien eller så ger man blanka fasen i det.

Det är lite pinsamt hur de där planen liksom hovrar och har sig och skjuter ihjäl en massa folk. Nee fan, de där grejerna har inget alls att göra i ett FPS spel där alla endast är på backen och springer och har sig.

Fuskare eller allmänt skumma personer finns det gott om hur som helst i MW2.

kanske för att man ska tänka taktiskt...det finns perk som gör att flygplan inte skjuter på dig och det finns utrustning...jag hade stinger ett bra tag men efter att bytt scavenger perk till bling så måste jag mitt extra ammo och då använder jag inte stinger som secondary.. så allt handlar hur man vill köra..om du tycker det är jobbigt..så ta coldblood och stinger..inte nog med att du får en jävla massa xp bonus..du dör heller inte av killstreaks i princip
MW har aldrig varit likt BF då BF satsar mycket mer på fordon..

Medlem

Det kommer en ny patch i mars som heter Battlefield: Bad Company 2.

Ni som köpt denna smörja är så lurade.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av NympH:

Det kommer en ny patch i mars som heter Battlefield: Bad Company 2.

Ni som köpt denna smörja är så lurade.

jasså..är det så?? du ljuger inte nu hoppas jag?? för jag tror inte den där skitspelen kommer i närheten av försäljning LR betyg av vad modern warfare 2 har fått...världens bäst sålda spel

Inaktiv
Skrivet av Pojii:
Skrivet av NympH:

Det kommer en ny patch i mars som heter Battlefield: Bad Company 2.

Ni som köpt denna smörja är så lurade.

jasså..är det så?? du ljuger inte nu hoppas jag?? för jag tror inte den där skitspelen kommer i närheten av försäljning LR betyg av vad modern warfare 2 har fått...världens bäst sålda spel

Det är en jävla smörja på pc och konsol spelare skiter i låg standard så dom bryr sig inte och kommer aldrig göra det.

[quote=v1lle3]

Skrivet av dosman:

Fanns det dedicated servrar så skulle spelarna kunna balansera det själva.

Då skulle det bara komma massa "No bunnyhopping/[random vapen som dissas]-servrar".

Skrivet av Pojii:
Skrivet av Jozo:

Vilka killstreaks förutom predator missile finns det möjlighet att höja dina killstreak och öppna andra??? jag vet att pavelow gör inte det

Jo, det är bara lite random. Pavelow funkar relativt sällan. En gång funkade dock en som jag fick i care package

Kolla på andra spel med dedikerade servrar.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Thumba:

Chopper gunner är ganska op i och med att man kan skjuta igenom i stort sett alla väggar och tak. Sen att den dödar med två skott gör inte det hela bättre.

Men det är ju ändå så att det krävs 11 i killstreak för att få det och att det tar två skott är väl inte så konstigt? Hur många skott från en sån där grovkalibrigt helikoptermonterat vapen tror du man klarar av egentligen?

Hur många skott från vilket modernt vapen tror du att man klarar av egentligen?
Löjligaste argumentet ever, vi pratar inte om realism i "arkadspel".
Isf ska du sakta dö om du inte dras ifrån frontlinjen och får akutvård om du får ETT skott i lårartären, bröstkorgen kanske tål två vet inte hur bra västarna är. Du ska inte kunna ta dig fram i vettig hastighet om du blir träffad i ett ben. Inte kunna skjuta ditt primärvapen om du blir träffad i högerarmen. etc.

Skrivet av Pojii:
Skrivet av NympH:

Det kommer en ny patch i mars som heter Battlefield: Bad Company 2.

Ni som köpt denna smörja är så lurade.

jasså..är det så?? du ljuger inte nu hoppas jag?? för jag tror inte den där skitspelen kommer i närheten av försäljning LR betyg av vad modern warfare 2 har fått...världens bäst sålda spel

I beg to differ. Läs om din hemläxa. MW2 tillhör inte top 20. (Däremot så har de sålt aggressivast jämfört med andra premiärer under första veckan eller vad de är man räknar på.)

1. Wii Play (Wii – 24.43 million)[69]
2. Wii Fit (Wii – 22.5 million)[69]
3. Nintendogs (DS – 22.27 million, all five versions combined)[70]
4. Pokémon Red, Blue, and Green (Game Boy – 20.08 million approximately: 10.23 million in Japan,[46] 9.85 million in US)[19]
5. New Super Mario Bros. (DS – 19.94 million)[69]
6. Mario Kart Wii (Wii – 18.36 million)[69]
7. Super Mario Bros. 3 (NES – 18 million)[109]
8. Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day! (DS – 17.41 million)[70]
9. Grand Theft Auto: San Andreas (PS2 - 17.33 million)[116]
10. Pokémon Diamond and Pearl (DS – 16.81 million)[71]
11. Mario Kart DS (DS – 16.09 million)[69]
12. Gran Turismo 3: A-Spec (PS2 – 14.89 million shipped)[106]
13. Pokémon Gold and Silver (Game Boy Color – 14.51 million approximately: 7.6 million in US,[19] 6.91 million in Japan)[46]
14. Super Mario Land (Game Boy – 14 million)[109]
15. Brain Age 2: More Training in Minutes a Day! (DS – 13.71 million)[70]
16. Pokémon Ruby and Sapphire (GBA – 13 million)[81]
17. Pokémon FireRed and LeafGreen (GBA – 11.82 million)[71]
18. Super Mario 64 (N64 – 11 million)[109]
19. Gran Turismo (PS1 – 10.85 million shipped)[106][107]
20. Animal Crossing: Wild World (DS – 10.79 million),[71]

Wii Play är världens bästa spel!


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Nice .. funderar på att köpa det te pc .. testade det hos en kompis och fastnade bra länge framför det ..

riktigt kul ...

Synd att demo inte finns så man vet hur pass bra det funkar på ens dator .. man vill jue ha det sköna responden från musen spelet har


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Ja va gött dom fixar till 1887.
Behöver typ bara finnas på bild för att dö av den.

Medlem
Citat:

kanske du har rätt om HQ men jag lovar dig när det är TDM så är det 1 lr 2 som kör akimbo 1887..dock så stör jag mig jävligt mycket på att sniper i princip är 1 shot 1 kill fast dem träffar dig i foten lr nånannan stans..MW1 hade bra dmg på sina snipers.

Ursäkta? Vet inte om du lirar på konsol eller PC (jag lirar PC) men MW1 hade perfekt sniper DMG medans MW2 har skit, måste skjuta folk mins 2ggr (om man inte HSar) med sniper för att döda. Tacka vet jag MW1's snipers där man hade 1shot 1kill om man träffade torso och uppåt.

Medlem

Du kan ju alltid ta hard-hitter-perken så kan du skjuta folk med ett skott som prickskytt.

Min åsikt är väl snarast att akimbo var idiotiskt att stoppa in från början. Det finns en anledning till att folk i verkligheten inte fjantar runt med dubbla vapen och det är för att det är för opraktiskt, fumligt och jobbigt, alltså kan man undra vafan det skulle vara med alls för.

Att hagelbrakarna inte gör nån skada på långt håll är som det ska vara, annars hade dom varit för über. Detta för att hagelbrakare sprider kulorna en massa, det är hela poängen med dem. Sen att avståndet blir kort i spelet är en fråga om skalning. Normalt användningsavstånd för automatkarbiner är 50-300 meter, men det är inte speciellt många kartor som man kan se 300 meter på i det här spelet.

Bra att dom balanserar i alla fall, bra om dom får bort springa-fort-buggen också.

Medlem

Spelet kan fan behöva alla jävla uppdateringar och fix det kan få.
Men hellre att det blir dedikerade servrar ist.

Medlem
Skrivet av Mudd:
Citat:

kanske du har rätt om HQ men jag lovar dig när det är TDM så är det 1 lr 2 som kör akimbo 1887..dock så stör jag mig jävligt mycket på att sniper i princip är 1 shot 1 kill fast dem träffar dig i foten lr nånannan stans..MW1 hade bra dmg på sina snipers.

Ursäkta? Vet inte om du lirar på konsol eller PC (jag lirar PC) men MW1 hade perfekt sniper DMG medans MW2 har skit, måste skjuta folk mins 2ggr (om man inte HSar) med sniper för att döda. Tacka vet jag MW1's snipers där man hade 1shot 1kill om man träffade torso och uppåt.

Jag lirar på xbox och så mycket jag kommer ihåg av MW1 så störde jag mig inte så mycket på Sniper då man inte dog så jävla många gånger av dem..det kan bero på att dem inte hade så mycket sniper banor..
Alltså derail och afghan är hej kom och hjälp mig halva spelaren sitter och campar och 95% av gångerna blir det 1shot 1kill..och killcam visar att jag blir skjuten i handen lr foten och dör på 1 skott..lite bullshit tycker jag...

(5 prestige på MW1) snart 2 prestige på MW2

Medlem

gör så att det tar åtminståne 2 melee attacks innan man dör (kanske en perk för att minska det till 1 attack).

Så jävla less på att bli knivad hela jävla tiden, nån sprintar runt ett hörn och hugger en kniv i ögat...

Och ja, jag är kass på spelet och ännu sämre på melee men det är inte orsaken till att jag avskyr det.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Önskar en kommande patch kunde inkludera stöd för fler än 2 spelare i special ops, kanske iaf. 3-4st. Det vore också en bonus om man kunde spela kanpanjen ihop med en polare, liknande COD WaW. Skulle öka LAN-värdet på spelet avsevärt

Det känns som om Infinity Ward tänkt för mycket konsol vad det gäller detta spel =/

Medlem

@noorthan
Jag har samma problem, har en lite äldre burk, tvingas köra textures på automatic :S. Vet inte hur man fixar problemet och har inte sett några fixar på det heller

12
Skriv svar