Se GDI i Command & Conquer 4

Robot
Medlem
Se GDI i Command & Conquer 4

Kanske bara jag som är trött men är totalt bortblåst, väldigt förvirrande spel och segt verkar det vara, inte alls imponerad.

Medlem

de där såg väldigt tråkigt ut, segt var de också. Varför kan man bara ha så få enheter?

och förresten FZ, "goda sidan"? De är ju NOD!:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Thumba:

de där såg väldigt tråkigt ut, segt var de också. Varför kan man bara ha så få enheter?

och förresten FZ, "goda sidan"? De är ju NOD!:P

Med din avatar vågar jag inte säga emot


signatur
Medlem

In the name of Kane: this game blows! Gå tillbaka till rötterna! :((((


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Efter att ha varit C&C spelen trogen sedan det första spelet släpptes så ser jag mer fram emot SupCom2 efter att ha sett detta.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Segt som satan. Aja blir att installera Generals igen då!

Medlem

Ja tyvärr har spelserien spårat ur.

Ett "Tiberium"spel utan tiberium...hmm, hur tänkte de där?

I C&C 3 så gick de tillbaka till rötterna med sidebar, ordentligt basbyggande och stora giftiga tiberiumfält. De lyckades med det göra ett mycket roligt och underhållande spel enligt mig.

Tyvärr verkar detta inte alls bli ett C&C.

Medlem

hmm sen när har alla units i C&C laservapen?

Den som gillar detta måste vara blåst :s Själv kommer jag säkerligen spela skiten :S måste spela alla c&c spel -_-


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Det där var rätt förvirrande då det tydligt är flera små scener av händelser. Kändes lite som att läsa en uppsats utan stycken.

Jobbigt också att de gått över till det lama unit-cap ala Blizzards Starcraft/Warcraft skräpet. Även när det gäller spelets command bar :(. Verkar som mina dagar då jag har 100+ tanks är över när detta släpps. Verkar iaf som man kan ha över gränsen om man får units genom förstärkning.
Synd också att man bara kunde glimta lite tiberium innan det stora skeppet började lyfta. Ville se en harvester in the works

Men som trogen C&C fan kommer jag köpa spelet även om det inte får en att dumpa i brallan måste ju äga alla spel som släpps (har fortfarande original kartongen till C&C i "near-mint condition")

Medlem

c&c tiberium serien har ju alltid rört sig mer och mer åt framtiden, btw c&c spelen har haft laser vapen sen första tiberian dawn aka command & conquer 1 där tex. Nods ökända obelisk of light sköt sönder tanks och brände sönder soldater

hatar att dem lånat blizzards unit cap system
det kmr göra spelet astråkigt imo.
Förstår inte varför dem inte byggde vidare på C&C 3 tiberium wars. det var ganska kul i Lan juh

Medlem

Unit cap är att förstöra spelet, fritt antal enheter av din favoritsort har ju varit en av de största fördelarna med C&C-serien jämfört med konkurrenterna!

Ingetting segar ner och förhindrar ett kreativt spelande mer än att "du får max ha 50enheter, varav de första 30 måste samla resurser" á la age of vadduvill. Fritt med enheter eller hög maxgräns, som EE, det ger möjlighet till kul spelande och taktiska överlägen. Får nog strunta i att köpa detta pga. det usla beslutet.

C&C 3 var ju så bra, hur kunde serien spåra så totalt till nästa spel?!
Ska det vara mer casual-inriktat kanske?

Medlem

Det ser ut som att dom fått en del inspiration från Dawn of War 2 också.

Inaktiv

Snart är det bara namnet som återstår av vad som en gång var Command & Conquer. EA arbetar stenhårt på att förstöra det mästerverk som Westwood skapade.

Medlem

håller med ,det är inte mycket C&C känsla i det där.. bara namnet dom snyltar på

Medlem

Ser rätt segt ut, men vem vet. Känns lite som "C&C" används för att sälja bättre?

Medlem

ser väldigt tråkigt ut, väntar hellre på supcom 2 <3

Medlem

Jag är riktigt irriterad på att de har förstörd 2 jävligt bra spelserier.
1.Command and conquer
2.Red Alert

Allt ser så barnsligt ut. Laserkanoner på allt. Vad fan hände med alla normala tanks som skjuter normalt?, jag vill inte ha nån jädra tank på 4 ben som vandrar omkring. Hur jävla lätt skulle inte en sån vara att spränga i smådelar i verkliga livet? Spräng ett ben så ligger den där och kan inte göra ett piss.
Starwars Wannabee unit detdär..!
Jag saknar den gamla goda tiden med teslacoil och inte supeerduperbilar som är helt värdelösa men ändå har laservapen..

Personligen tror jag att riktiga skott skulle göra en jädra massa mer skada på en tank än en lasersak. det finns vapen som spränger en tank som en rutten melon.. så VARFÖR ha värdelösa laserblingblingblong OOOH SHINY stuff överallt.. HATAR DET... jävla spel för småbarn som tycker det är häftigt och dom som gillar Framtida saker antar jag?

Spel som handlar om framtiden blir oftast väldigt tråkigt i längden. Hur gamla är de som gör spelet? 17 år eller?

Medlem

Jag kan tänka mig att ge spelet en chans innan jag skapar min åsikt om det


signatur

Game long and prosper

luktar flopp långa vägar.


signatur
Medlem

Shit va ruttet det spelet verkar vara.

Company of heroes tog RTS genren några steg framåt.. detta är ju ett skämt.

Det är starcraft med bättre grafik o mycket sämre känsla, o sc släpptes för 11 år sedan.

Tiv

Medlem

Fan hatar unit cap har förstört många spel tycker jag men spelet kanske blir jäkligt roligt endå


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

1
Skriv svar