Ny trailer från Bad Company 2

Robot
Medlem
Ny trailer från Bad Company 2

Ser riktigt trevlig ut Har varit lite nyfiken men den här trailern övertalade mig. Blir att önska sig till födelsedagen som ligger strax efter release.

Bara jag som tycker det liknade CoD förresten?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Ser riktigt trevlig ut Har varit lite nyfiken men den här trailern övertalade mig. Blir att önska sig till födelsedagen som ligger strax efter release.

Bara jag som tycker det liknade CoD förresten?

Hade väl varit riktigt konstigt om det inte hade gjort det. Med tanke på att båda spelen utspelar sig i nutid.

Guud vad jag längtar!

Medlem

Grym trailer! Säkert kollat på den 10 gånger redan ^_^
Dice, GIEF NAUW!!

Inaktiv

Saknar att vapnet inte rör på sig i den riktningen man siktar åt utan är helt stelt. Ser ut som spelet kom ut 2001 när man jämför animationerna med Modern Warfare 2 eller Killzone 2. Fixa det DICE.

Jag har till och med sett flash-spel som har det. Nånting är fel om flash-spel har bättre animationer än spel från DICE.

Medlem

Har spelat c:a 50 timmar online på PS3 betan och det är fasen hur kul som helst! Gief now! (dock så köper jag det på PC)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Javas:

Bara jag som tycker det liknade CoD förresten?

Jorå, om man bortser från grafiken och fordonen. Båda utspelar ju sig i nutid.

Medlem

Den mening som poppar upp när jag ser detta är:
"Nonstop mthrfcking action, OMFGBBQ!!"
Ser fram emot detta på PC!

Medlem
Skrivet av dosman:

Saknar att vapnet inte rör på sig i den riktningen man siktar åt utan är helt stelt. Ser ut som spelet kom ut 2001 när man jämför animationerna med Modern Warfare 2 eller Killzone 2. Fixa det DICE.

Heh, har inte tänkt på det men nu när du säger det...

Verkar ju som att vapen modellen rör sig lite när han svänger, men det är mycket mindre i flesta andra nya spel.

BME
Medlem

Alltså, ska det bli ett single-player av detta eller? Aldrig hört dem säga ett knyst om SPn, förra spelet hade ju galet bra single-player trailers


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Fan detta e nästan bättre en sex;) va jag längtar till mars:up:

Medlem

ser gryyymt ut ! wieee hoppas betan kommer snart.

Medlem

Bara att be till gud att det blir bra på PC. Det måste va minst lika bra som BF2. Annars hoppas jag DICE lägger ner alla sina PC spel och erkänner i ett pressmedelande.
"Vi kan inte göra bra PC spel längre"

Medlem

Ser grymt roligt ut, blir köp i mars!

Medlem

Jo, inerface liknar CoD rätt mycket. Själv har jag inget emot att spelutvecklare lånar idéer från varandra.

För övrigt tycker jag att grafiken och själva spelandet är mer likt Bad Company (ettan), som är några år älder än senaste CoD.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av BADBOY-66:

Fan detta e nästan bättre en sex;) va jag längtar till mars:up:

I så fall får du nog ta och förnya ditt sexliv lite, för världens bästa spel är inte bättre än sex.

Medlem
Medlem

ser så grymt nice dice ut!

Inaktiv

Ser ut som om spelaren tittar igenom ett rör eller så, vad kör de för FOV, typ 60-80? Hoppas den går att ändra, iaf på PC-versionen. Bara jag som tycker det ser superskumt ut? BC1 hade samma sak :S.

Medlem

Fattar verkligen inte varför folk tycker att detta verkar vara ett så jäkla bra spel. Alla filmer som har visats tyder på att spelet verkar vara väldigt obalanserat. Snubbarna som bestämde hur vapnen skulle uppföra sig har kollat alldeles för mycket på COD4, ingen skill alls i att hålla in skottknappen och vispa lite med musen. Var är rekylen?

Vidare har BF-serien alltid haft problem med att göra en fungerande nätkod och eftersom alla frags som visas i filmen är sprays i ryggen på killar fråm 5 meter och inte i närheten av att vara HS en enda gång så har de verkligen inte lyckats bevisa att de fixat detta. Sen är jag lite rädd för det här med förstörbara miljöer också. Tror det kommer spammas väldigt mycket och det kommer sluta med att allt är en enda grushög vilket gör det ännu enklare att vara försvarare.

aja, återstår att se... Fattar bara inte hur folk kan vara så positiva till nåt som enligt mig har mängder av parametrar som kan gå fel och därmed göra spelet så gott som ospelbart.

Skall bli kul att se om det kommer vara lika mycket no-skillsom det är i COD4 eller om de lyckas göra ett spel som faktiskt går att spela.

Medlem

Ser riktigt lovande ut! Hoppas de fixar så det blir lika bra som det ser ut!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av luiga:
Skrivet av BADBOY-66:

Fan detta e nästan bättre en sex;) va jag längtar till mars:up:

I så fall får du nog ta och förnya ditt sexliv lite, för världens bästa spel är inte bättre än sex.

Det tycker du,hmm jag skrev nästan bättre en sex!

alla tycker vi olika, tur e väl det;)

Inaktiv
Skrivet av Kvax:

Fattar verkligen inte varför folk tycker att detta verkar vara ett så jäkla bra spel. Alla filmer som har visats tyder på att spelet verkar vara väldigt obalanserat. Snubbarna som bestämde hur vapnen skulle uppföra sig har kollat alldeles för mycket på COD4, ingen skill alls i att hålla in skottknappen och vispa lite med musen. Var är rekylen?

Vidare har BF-serien alltid haft problem med att göra en fungerande nätkod och eftersom alla frags som visas i filmen är sprays i ryggen på killar fråm 5 meter och inte i närheten av att vara HS en enda gång så har de verkligen inte lyckats bevisa att de fixat detta. Sen är jag lite rädd för det här med förstörbara miljöer också. Tror det kommer spammas väldigt mycket och det kommer sluta med att allt är en enda grushög vilket gör det ännu enklare att vara försvarare.

aja, återstår att se... Fattar bara inte hur folk kan vara så positiva till nåt som enligt mig har mängder av parametrar som kan gå fel och därmed göra spelet så gott som ospelbart.

Skall bli kul att se om det kommer vara lika mycket no-skillsom det är i COD4 eller om de lyckas göra ett spel som faktiskt går att spela.

Kom ihåg att det är från PS3 så dom kan mycke väll sänkt rekylen med flit för att göra det roligare för PS3 lirare. Visst i början kommer väll folk skjutsa sönder byggnader med flit och inget fel med det. Man vill väll se hur det funkar, annars kommer det nog inte vara ett problem för jag tror inte man kommer spela samma bana såpass länge så man hinner förstöra allt.

Inaktiv
Skrivet av Kvax:

Fattar verkligen inte varför folk tycker att detta verkar vara ett så jäkla bra spel. Alla filmer som har visats tyder på att spelet verkar vara väldigt obalanserat. Snubbarna som bestämde hur vapnen skulle uppföra sig har kollat alldeles för mycket på COD4, ingen skill alls i att hålla in skottknappen och vispa lite med musen. Var är rekylen?

Vidare har BF-serien alltid haft problem med att göra en fungerande nätkod och eftersom alla frags som visas i filmen är sprays i ryggen på killar fråm 5 meter och inte i närheten av att vara HS en enda gång så har de verkligen inte lyckats bevisa att de fixat detta. Sen är jag lite rädd för det här med förstörbara miljöer också. Tror det kommer spammas väldigt mycket och det kommer sluta med att allt är en enda grushög vilket gör det ännu enklare att vara försvarare.

aja, återstår att se... Fattar bara inte hur folk kan vara så positiva till nåt som enligt mig har mängder av parametrar som kan gå fel och därmed göra spelet så gott som ospelbart.

Skall bli kul att se om det kommer vara lika mycket no-skillsom det är i COD4 eller om de lyckas göra ett spel som faktiskt går att spela.

Jag förstår inte hur det kan lägga tid på ett sånt här långt inlägg när du helt klart aldrig ens varit i närheten av spelet.
Har lagt ner ungefär 40 timmar i betan och kan säga utan tvekan att du har helt fel i alla påståenden.

De förstörbara miljöerna är inte fullt så förstörbara som du tror. Det tar en hyfsat längre tid att ta ner ett hus. Tid och ork det flesta inte har.

Rekylen är rätt grov om man skjuter på långt håll. Vilket man också gör. Du ser klipp på gubbar som skjuts på 10 meter och närmare, när majoriteten av skot sker uteemot 100 meter.

Och du relaterar lagg till någon du ser en reklamfilm från bolaget? Du tror inte filmen de släpper är så sjukt genomtänkt som möjligt. De vill att folk ska tycka det ser ut som MW2 men spelet är rätt hyfsat långt ifrån det.

Pröva att komma med åsikter i ämnen där du har kunskap nästa gång

Medlem
Skrivet av dosman:

Saknar att vapnet inte rör på sig i den riktningen man siktar åt utan är helt stelt. Ser ut som spelet kom ut 2001 när man jämför animationerna med Modern Warfare 2 eller Killzone 2. Fixa det DICE.

Jag har till och med sett flash-spel som har det. Nånting är fel om flash-spel har bättre animationer än spel från DICE.

Ja, helt gamebreaking. Eller, vänta..

Jag har ca 70h speltid på PS3 betan och jag har absolut inget att klaga på. Grafiken är fantastisk, ljudet är ännu bättre, animationerna är även dom mycket mycket bra, "stelt vapen" eller inte. Jag har alltid varit ett stort MW fan och jag kan ärligt säga att MW2 inte har en suck mot BC2. Nästa stora MP spel, utan tvekan.

Trist att PS3 betan slutar den 21a dec. En hel månad att vänta tills PC betan släpps.

Skrivet av Kvax:

Fattar verkligen inte varför folk tycker att detta verkar vara ett så jäkla bra spel. Alla filmer som har visats tyder på att spelet verkar vara väldigt obalanserat. Snubbarna som bestämde hur vapnen skulle uppföra sig har kollat alldeles för mycket på COD4, ingen skill alls i att hålla in skottknappen och vispa lite med musen. Var är rekylen?

Vidare har BF-serien alltid haft problem med att göra en fungerande nätkod och eftersom alla frags som visas i filmen är sprays i ryggen på killar fråm 5 meter och inte i närheten av att vara HS en enda gång så har de verkligen inte lyckats bevisa att de fixat detta. Sen är jag lite rädd för det här med förstörbara miljöer också. Tror det kommer spammas väldigt mycket och det kommer sluta med att allt är en enda grushög vilket gör det ännu enklare att vara försvarare.

aja, återstår att se... Fattar bara inte hur folk kan vara så positiva till nåt som enligt mig har mängder av parametrar som kan gå fel och därmed göra spelet så gott som ospelbart.

Skall bli kul att se om det kommer vara lika mycket no-skillsom det är i COD4 eller om de lyckas göra ett spel som faktiskt går att spela.

Ojoj, här är vi ute och cyklar minsann!

Rekyl finns det gott om, det varierar dock från vapen till vapen, precis som i riktiga livet.

Jag har som sagt ca 70h speltid på ps3 betan och några problem med nätkod och hitboxar har jag inte sett till. Kulorna sitter där man förväntar sig att dom ska sitta.

Jag har inte upplevt det som att förstörbara miljöer gynnar någon sida (attacker/defender) mer eller mindre. Dessutom är det ganska ovanligt att folk tar tid på sig att rasera varje byggnad på hela kartan. Det enda effektiva sättet att rasera byggnader på är med tank. Men för det första så har en tank inte tid att rasera massa byggnader (såvida det inte står en bomblåda i huset) det är bara slöseri på tank. För det andra så har defenders inte tillgång till tank (dom kan sno motståndarnas men det är inte alltid en lätt uppgift) när man kommit en bit in på kartan. Och även om någon skulle få för sig att rasera varje byggnad på hela kartan så kommer det inte bara vara en öken kvar. Ruinerna finns kvar och även dom går o gömma sig i. Dessutom finns det gott om annat skydd förutom byggnader.

Citat:

Fattar bara inte hur folk kan vara så positiva till nåt som enligt mig har mängder av parametrar som kan gå fel och därmed göra spelet så gott som ospelbart.

Och du sitter och kastar skit på ett spel du inte ens provat. "mängder av parametrar som kan gå fel". Det där passar in på en sisådär 100% av allt i livet.

Medlem
Skrivet av Kvax:

Fattar verkligen inte varför folk tycker att detta verkar vara ett så jäkla bra spel. Alla filmer som har visats tyder på att spelet verkar vara väldigt obalanserat. Snubbarna som bestämde hur vapnen skulle uppföra sig har kollat alldeles för mycket på COD4, ingen skill alls i att hålla in skottknappen och vispa lite med musen. Var är rekylen?

Vidare har BF-serien alltid haft problem med att göra en fungerande nätkod och eftersom alla frags som visas i filmen är sprays i ryggen på killar fråm 5 meter och inte i närheten av att vara HS en enda gång så har de verkligen inte lyckats bevisa att de fixat detta. Sen är jag lite rädd för det här med förstörbara miljöer också. Tror det kommer spammas väldigt mycket och det kommer sluta med att allt är en enda grushög vilket gör det ännu enklare att vara försvarare.

aja, återstår att se... Fattar bara inte hur folk kan vara så positiva till nåt som enligt mig har mängder av parametrar som kan gå fel och därmed göra spelet så gott som ospelbart.

Skall bli kul att se om det kommer vara lika mycket no-skillsom det är i COD4 eller om de lyckas göra ett spel som faktiskt går att spela.

No offense men jag tror knappast dem på DICE gluttar mycket på IW, de var även före IW med att gå modern tid. Spelen liknar ju för fan inte varandra för fem öre, motorn , känslan, gametypes, style osv har alltid varit otroligt olika mellan cod och bf.

Sen om du ska snacka skill & clan wise så är BF mer ett slagfält där ett faktiskt krig pågår, hoppskott med bolts kan vi ju räkna bort direkt, här handlar det om TEAM WORK skill och har alltid gjort i bf sammanhang.

Angående rekyl osv så har cod inte haft någon sedan cod2, sorgligt nog framstår BF som rena SIMULATORN jämfört med MW2 som tamefan är mer otrovärdigt än Deadspace.

En sak till Dice vet hur man gör ordentliga vapen ljud och inte knallpulver gevär...speciellt den nya HD-ljud teknologin dem använder.

Själv blir jag hellre skjuten i ryggen i ett open world spel som bf där det lär hända och ska hända just pga att det är ett slagfält, i COD AKA nya quake är det bara irriterande att folk SPAWNAR helt ologiskt och rapar en i arslet.

Medlem

broski bra inlägg där, men

Skrivet av broski:

Pröva att komma med åsikter i ämnen där du har kunskap nästa gång

Kvax råkar vara en av dom mer framgångsrika spelarna i bf2, landslaget ect även om han är ett litet svin.

Jag har lite samma tankar, känner att jag vill se vad dom gör på alla fronter, jag kommer bara skaffa det här spelet ifall det funkar bra till klan spel, och det vill man har dedicerade och låsta servrar vilket isig är inga problem, men om unlocks blir mer centrerat och nästan ett krav för att det ska vara kul att spela så ser man gärna att man kan ställa in på serversidan att unlocks går att använda och att vissa saker kanske är helt avstängt för att gynna gameplay. dice har inte vara så förutseende med sånt tidigare för att inte tala om att nån av spectator mode som det var tal om till bf2 aldrig riktigt kom, istället kommer en beta version av demo inspelare.

Nät koden till bf2 är måttligt skratt retande då jag fortfarande efter patchen skjuter efter folk also där dom varit. såg sånt på bf43 i ett av deras klipp att en som blev överkörd och innan han dog var han I bilen. även i bf42 kände man skillnad på online och lan, som att blev skjuten i luften och dö när man landar, efter att kört lan och gick till online så trodde man att man överlevde varje gång man landade tills nån halv sekund senare så dog man. nice delay.

Blir det sämre än bf2 på klanfronten så ser jag ingen mening att skaffa det, public spel tröttnar man på för snabbt.

Medlem
Skrivet av Kvax:

Fattar verkligen inte varför folk tycker att detta verkar vara ett så jäkla bra spel. Alla filmer som har visats tyder på att spelet verkar vara väldigt obalanserat. Snubbarna som bestämde hur vapnen skulle uppföra sig har kollat alldeles för mycket på COD4, ingen skill alls i att hålla in skottknappen och vispa lite med musen. Var är rekylen?

Ett par skojsiga filmer som du kan se hur rekylen är. Han som skjuter med XM8 verkar vara en vanlig turist som testar lite vapen med tanke på hans "coola/kaxiga look" mot kameran
http://www.youtube.com/watch?v=J5AFQBrthWo&feature=fvw
Skojigt test med vatten i ett par vapen(Hk & Colt):
http://www.youtube.com/watch?v=AGwkHktkTxU&feature=related

Ser ut att vara rätt lika rekyler från dessa vapen jämfört med spelets

Skrivet av Kvax:

Vidare har BF-serien alltid haft problem med att göra en fungerande nätkod och eftersom alla frags som visas i filmen är sprays i ryggen på killar fråm 5 meter och inte i närheten av att vara HS
...
Skall bli kul att se om det kommer vara lika mycket no-skillsom det är i COD4 eller om de lyckas göra ett spel som faktiskt går att spela.

Det får man antagligen vänta och se när en PC version finns i bruk då folk tar HS lite enklare.
Alla FPS spel på konsol har väl också lite aim-assistance. Tänkte på t.ex. den i Borderlands som också fanns med i PC versionen var ju lite väl "bra".

Men tycker det verkar uppdatera rätt smidigt i alla fall när snipern vid 1:20 tar 2 pers. Så de har nog jobbat en del med nätkoden efter BC1? http://www.youtube.com/watch?v=Ll5PzZ3mhU0

Sen ska ju antagligen BC2 vara rätt vänligt mot dem som är rätt nya till serien som med alla FPS spel som kommer ut. Jag har i alla fall inte spelat något BF spel på några år nu. Senaste var i några månader efter releasen av 2142. Väntar på 1943 och BC2 ska komma ut eftersom jag inte äger en konsol har jag inte kunnat testa BC1

Medlem

Ännu ett spel som stackars Wiiarna bara kan drömma om
Nintendo får nog göra ett spel med sketen grafik och mario-tema.
När vi på PS3 och XboX 360 skjuter sönder varandra, blippar stackarna på fyrkantiga lådor med frågetecken på.

Medlem

Längtar mer o mer då mans er detta.

123
Skriv svar