"Problem" med Logitech SetPoint för MX518.

Medlem
"Problem" med Logitech SetPoint för MX518.

Införskaffade ny dator nyligen, och installerade mitt kära gamla SetPoint från skivan, och sökte uppdateringar.

"Ah, fint." tänkte jag när jag såg att en ny version fanns ute. (V.4.60.122) Men ropa icke hej förrän du är över bäcken. Såhär ser mitt SetPoint ut.

[http://sleekupload.com/uploads/setpoint.png]

Har jag bara blandat ihop detta program med något annat, eller saknas Advanced Gaming Panel som konrollerar DPI, samt alla andra menyer förutom de sedda här. Någon som kan hjälpa mig? Känns ju som att både musen och mjukvaran är värdelösa utan att kunna ställa om något.

Här är en GIF som går igenom alla menyer som jag haft tillgång till förut.

[http://www.digitaldingus.com/reviews/logitech/g7/setpoint.gif]

Så om någon kan hjälpa mig, please do.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

nj
Medlem

Det ser ut som ett problem jag har haft med SetPoint-mjukvaran med iaf min gamla MX1000.
Nyare versioner av programmet vägrade identifiera min mus som en programmet har stöd för och ger därför inte tillgång till alla inställningar.
Att däremot installera en äldre version (dessa går att hitta på Logitechs FTP) och sedan låta denna uppdatera till nyaste versionen har fungerat felfritt.
Logitechs support förstod inte vad felet berodde på och det enda rådet jag kunde få vara att få musen utbytt på garanti (vilket jag behövde göra av andra skäl med), med en helt ny MX1000 så fungerade dock de senaste versionerna av SetPoint utan problem.

Inaktiv

Finns ibland en uppdatering som inte fungerar. När det sedan kommer en ännu nyare fungerar det igen. Menar bara att det händer, till exempel när det gäller Java och även grafik.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Tackar och bockar så hjärtligt för hjälpen. Återkommer om detta inte ger något resultat.

Installerade nu en äldre version, men utan resultat...


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Jag ska testa min i morgon så får vi se.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Jag ska testa min i morgon så får vi se.

Danke schön.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Att ta bort drivet helt och börja om --->>> http://logitech-en-amr.custhelp.com/cgi-bin/logitech_en_amr.c...

Orkar inte pyssla med bilder men när du står i menyn längst ner (schackpjäsen tornet) så klicka på "Advanced Game Settings" nere till höger, som det ser ut som det inte helt solklart går att klicka på.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

hmm...jobbigt


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Den animerade gifen har engelsk text och din nuvarande mjukvara har svensk. Hur var det tidigare? Hade du en svensk version av mjukvara då med? Prövat med en enbart engelska drivrutiner i.s.f?

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Den animerade gifen har engelsk text och din nuvarande mjukvara har svensk. Hur var det tidigare? Hade du en svensk version av mjukvara då med? Prövat med en enbart engelska drivrutiner i.s.f?

Gifen är inte min, utan från nätet. Men har för mig att jag haft Engelska förut nu när du säger det..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Men vad händer när du klickar där jag sa?


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Som jag förstår det har han inte en schackpjäsflik att trycka på.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Som jag förstår det har han inte en schackpjäsflik att trycka på.

Precis. Jag har två menyer, ena ändrar SetPoints ikon i "klockfältet", och den andra är bara information för programmet. Har alltså ingen flik alls för någon form av inställningar till musen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Hm min Setpoint 4.60 är 54MB ((56 626 503 byte) zippad. Man kanske kan börja där.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar